Gjest Mysticgirl Skrevet 15. oktober 2007 #1 Del Skrevet 15. oktober 2007 Lurer på om det treet jeg har i hagen kan være giftig. Har trodd at det er hegg jeg har, men jeg er jo helt blank på tretyper. Det blir iallefall svarte bær på det når det er ferdig å blomstre. Lurer på om de bærene er giftige jeg? Og hvilke tre er det som får svarte bær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. oktober 2007 #2 Del Skrevet 15. oktober 2007 Svarthyll har har hvertfall svarte bær. Små bær i klaser, nesten som rognebær. Og disse er ikke giftige, men heller ikke spesielt gode... http://no.wikipedia.org/wiki/Svarthyll Men som du sier har hegg også svarte bær, heller ikke de giftige. http://no.wikipedia.org/wiki/Hegg Jeg vet ikke om noen andre trær med sorte bær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 15. oktober 2007 #3 Del Skrevet 15. oktober 2007 Søtmispel får vel også svarte bær (og den kan ligne litt på hegg når den blomstrer). Blankmispel får svarte bær, men de kan vel ikke kalles trær, er mere som en stor "buske" (blir ofte brukt til hekk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. oktober 2007 #4 Del Skrevet 16. oktober 2007 Som du forstår, er det litt å velge i... Det kan også være svartsurbær som definitivt ikke er giftig. Jeg kan i farten ikke komme på noen busker/trær med svarte bær som er giftige og som er vanlig i hager (Det har av naturlige årsaker stort sett vært unngått...), men for å være på den sikre siden kan du ta med deg et blad og gjerne også noen bær til et hagesenter og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nea Skrevet 16. oktober 2007 #5 Del Skrevet 16. oktober 2007 Lurer på om det treet jeg har i hagen kan være giftig. Har trodd at det er hegg jeg har, men jeg er jo helt blank på tretyper. Det blir iallefall svarte bær på det når det er ferdig å blomstre. Lurer på om de bærene er giftige jeg? Og hvilke tre er det som får svarte bær? Heggen sine bær kan være farlige som du ser a linken. Men det er bare i store mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. oktober 2007 #6 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ok takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå