Gå til innhold

øl/vin/vodka til fest

Anbefalte innlegg

Gjest mia_student
Skrevet

Som student blir det som oftest til at en reiser på fest i helgene. I uka prøver jeg å trene 3-5 ganger, og spise sunt. Skulle ha gått ned 6-7 kilo også, så det hjelper jo ikke akkurat med øl og helgefyll :( Men slik er det nå engang, og jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med dette:

Hva er det færrest kalorier i av vin (rød/hvit), øl (vanlig) og vodka (40%). Ta med i betraktningen at jeg drikker ca 8 halvlitere øl til vanlig, og inntaket av vodka eller vin må tilsvare samme alkoholmengde.

Dersom noen har sunne alternativer til fest-snacks eller dagen-derpå-mat blir jeg kjempeglad!

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg tror ikke alkohol er det beste stedet å kutte kaloriene jeg da, men jeg tror at hvitvin er en sikker vinner. Jeg ville derimot aldri anbefalt noen å drikke en alkoholmengde tilsvarende 8 halvlitere øl per helg, det er helseskadelig! Men du spurte nå, så du skal heller få svar :P

Du får trøste deg med at når du blir lettere så tåler du mindre alkohol, så du blir billigere i drift og får i deg færre kalorier =P

Skrevet

Jo mer alkoholprosent, jo mer kalorier. Det er hovedregelen.

MEN: man drikker mindre sprit for å bli full, og dersom du blander det ut med lightsaft- eller brus, vil det være det beste alternativet sånn rent kalorimessig. Rødvin inneholder litt antioksidanter, og er sunn på den måten.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er ikke tilfellet for rusbrus, det er viktig å legge merke til ;)

Skrevet

Ja, den inneholder jo en mengde sukker. Det samme gjelder cider, selv om det nå har komt ut en sukkerfri variant.

Skrevet

Det finnes nå sukkerfri rusbrus. Den kommer fra Vikingfjord og heter Vikingfjord lavkarbo.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har valgt å fokusere på å begrense hele inntaket av alkohol. Velger heller mindre mengder av det jeg har aller mest lyst på enn større mengder av "noe med færre kalorier".

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Vin er en sikker vinner både med tanke på kalorier og til en viss grad antioksidanter (enkelte rødviner).

Man behøver ikke drikke for mye. Noen glass kan være mer enn nok til fest. Vann er viktig å drikke ved siden av, hver gang.

Dagen derpå kan man drikke lightbrus og vann, og snacks sier du? Det finnes kalorifattig snacke som salte Snack a'Jacks og noe annet som det reklameres for i disse dager med "bare" 7 g fett (husker ikke navnet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...