Gå til innhold

Parrring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet råd?

Vi har en tibbe som vi skal parre, og vi har en hann på besøk.

Nå er tispa på 11. dag i løpetiden, og klar som bare det.

Problemet er at hannen vil ikke..., han snuser på henne, men viser

ikke interesse for noe mer. Er det slik at de rett og slett ikke

passer sammen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle som passer sammen, selv om man skulle ønske at akkurat de to gjorde det. Han er rett og slett ikke interessert i henne

Gjest StockDama
Skrevet

Hun er ikke pen nok for han :sprettoy:

Men Miss Halliwell har rett, ikke alle som passer sammen, akkurat som med mennesker =)

Skrevet

Hvor gammel må en hannhund når hen er kjønnsmoden?

Denne vi har på besøk er 7 år!! Han har vært her i 5 dager, men ikke om natta da, og han har ikke parret noen tisper før....

Skrevet

Antagelig et dumt spørsmål, men... er eierne der? Har dere forsøkt å la hundene være helt alene?

Jeg har ikke noen personlig erfaring med parring av hund, så jeg skal ikke si så mye, men jeg har lest at enkelte hannhunder ikke parrer seg når eierne er der (I en ulveflokk er det bare lederparet som får parre seg).

Skrevet

Eierne er ikke her... bare vi som eier tispa, jeg har prøvd å slippe dem ut på terassen, men da vil han bare inn....

Gjest Revenka
Skrevet

Vi er hannhundeiere og bruker vår bikkje i avl. Har derfor litt erfaring med slikt. Vår bikkje er ikke interessert i å pare seg med tispa før hun er klar. Smør deg med tålmodighet. Dra til dyrlegen med tispa hvis du ikke er 100% sikker på om hun er klar. Ikke bare tell dagene, men merk deg endringene. Har hun sluttet å blø?

Har ikke vært borti mange hannbikkjer som ikke vil pare. Selv om en tispe gjør seg til for hannhunden er det ikke sikkert hun er klar for det. Hos oss har det blitt valper selv om paringen har skjedd sent. Vår bikkje har ikke vist interesse for tispa på den 11. dagen, og jeg stoler på at han vet når hun er klar. Det har blitt fine valper av det altså ;)

Kort oppsummert: Dra til dyrlegen og ta prøve der, er tispa klar men hannhunden ikke vil så finn en annen hannhund. Men vær sikker på at bikkja er klar, ikke bare tell dagene.

Gjest Revenka
Skrevet

En ting til: det er vanligst at tispen kommer til hannhunden, det er lettere slik. Vår ville ikke pare hjemme hos den tispen (de hadde også andre tisper som var der). Vi løste det med at vi tok de ut til skogen og der skjedde det uten problemer.

Skrevet

tispa har kanskje ikke stådager? Ikke allti det er den 11 dagen. Hannhuden merker sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...