Gå til innhold

9 cm større hofter ved fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Hei, stemmer det at hoftene blir utvidet med så mye som 9 cm ved fødsel? :tristbla: Jeg har ganske brede hofter fra før og liker absolutt ike tanken på å få de enda større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, stemmer det at hoftene blir utvidet med så mye som 9 cm ved fødsel? :tristbla: Jeg har ganske brede hofter fra før og liker absolutt ike tanken på å få de enda større.

At hoftene utvides ved fødsel betyr ikke at de ikke glir tilbake på plass igjen etterpå.

De løsnes jo fra leddene slik at de kan gli fra hverandre og gi plass til barnet. Men så går det andre veien etterpå.

Skrevet

hoftene mine har ikke blitt noe større...

verken under svangerskap, fødsel eller nå rett etterpå.

Skrevet

Tror ikke de har blitt større, men de virker spissere og lengre opp. Kommer i veien for belter på bukser og sånt :klø:

Skrevet
At hoftene utvides ved fødsel betyr ikke at de ikke glir tilbake på plass igjen etterpå.

De løsnes jo fra leddene slik at de kan gli fra hverandre og gi plass til barnet. Men så går det andre veien etterpå.

Hvis det i det hele tatt stemmer, så har jeg tro på denne forklaringen. At de "glir fra hverandre" under fødsel, for så å trekke seg sammen igjen.

Ellers hadde vi fått bra rar kroppsfasong etterhvert, vi som hadde født noen ganger? :ler;:

Skrevet (endret)
Ellers hadde vi fått bra rar kroppsfasong etterhvert, vi som hadde født noen ganger? :ler;:

:ler: nice!

Men noen blir bredere ja. Naboen her ble veldig mye bredere over hoftene/rumpa etter forrige fødsel, det var virkelig rart å se! Hun har ikke blitt noe større på resten av kroppen, kun hofte/rumpe.

Må legge til at det er over 2 år siden hun fødte, hun er fortsatt sånn ;) (tilogmed sambo la merke til det, han som ikke ser sånt i det hele tatt ellers! :ler:)

Endret av Opa
Skrevet

bekkenløsning heter det når kroppen løsner leddene for å gjøre kroppen klar til å få en fotball ut gjennom tjohei.

når dette inntreffer, hvor ekstremt det blir, og når kroppen henter seg inn igjen, er veldig individuelt.

men du går ikke rundt og er 3 størrelser større permanent :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg tror nesten alle blir litt større, noen slik at de merker det, andre ikke. Regelen er nok at man nesten ikke merker noenting.

Jeg har ikke merket noe på meg selv, men jeg har lest at hoftene "aldri blir de samme" igjen og det tror jeg faktisk på.

Skrevet

Mine hofter har utvidet seg en del selv om jeg ikke har født enda. Merker bekkenløsningen veldig godt. Men hos kvinnene i min familie har de trukket seg sammen igjen i løpet av et halvt år etter fødselen, så jeg håper jo at mine også gjør det.

Skrevet

Har samme hoftemål nå som før første fødsel, og er halvveis i svangerskap nr. 2 - så dette er nok individuelt. Og det er nok bekkenet du har hørt om utvidelse i, det er nødvendig. Det betyr ikke at du legger på deg 9 cm fett for hver fødsel ;)

Skrevet

Jeg fikk mye større hofter etter fødsel. Jeg passa ingen av buksene mine på kaskje 2 uker. Vanligvis er problemet at de er for store rundt livet (eller hoftene da, ettersom jeg har bukser med lavt liv ;) ) Etter 2 uker kunne jeg begynne å bruke de buksene som var mest tøyelig i livet. Og hvertfall før det hadde gått en mnd var hoftene på plass igjen.

Skrevet
bekkenløsning heter det når kroppen løsner leddene for å gjøre kroppen klar til å få en fotball ut gjennom tjohei.

:ler: Bra formulert!

Skrevet

De utvides ved fødsel, så går de tilbake igjen etterpå.

At noen blir bredere over baken og hoftene etter graviditet og fødsel har vel mer med ekstra fettlag å gjøre enn at benbygningen utvides... :sjenert: Og det kan man som kjent med tid og tålmodighet slanke bort.

Jeg så helt firkanta ut bakfra etter at jeg fikk barn, lovehandles aaargh, men etter litt trening og sunt kosthold ble det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...