Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 hei jeg sliter med engelsken og tror derfor det hjelper å lese engelske bøker. er det noen som kan anbefale engelskbøker for nybegynnere?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ville kanskje begynt med noen av de klassiske barnebøkene, f eks Winnie The Pooh, The Wind in the Willows o.l. Der er språket godt, men relativt enkelt. Noen tegneserier kan også ha godt språk, men de er ofte oversatt fra primært fransk (amerikanske tegneserier har ofte mindre tekst (f eks Chris Ware), eller mye slang (undergrunnsserier osm Robert Crumb)),. Uansett, om du synes det virker interessant ville jeg sjekket engelske utgaver av Asterix, Tintin og Lewis Trondheim sine serier, ellers kan Daniel Clowes være et tips (Eightball, Ghost World). Ellers kommer det jo litt an på hvilket nivå du er på i engelsk, da. Det er jo fullt mulig å slite på høyt nivå også, og da er det kanskje lurt å finne litt mer avanserte bøker Joseph Conrad kan kanskje være et tips da; Hemingway også. Begge skrev klart og "enkelt", men medrivende. Om du liker krim ville jeg lest favorittforfatterne på engelsk Bøker av typen The Hitchhikers Guide osv er også ganske lette å lese.
Gjest nextlife Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 hei jeg sliter med engelsken og tror derfor det hjelper å lese engelske bøker. er det noen som kan anbefale engelskbøker for nybegynnere? Ville ha startet med f.eks Roald Dahl sine bøker, de er både bra, og man lærer nye ord, samtidig som man henger med i historien
Ruth Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Agatha Christie sine bøker. Språket er enkelt, samtidig som det er fullverdig.
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Kaster meg på med "The Hobbit" jeg da Ellers avhenger det veldig av nivået ditt, noe som gjør det vanskelig å anbefale andre bøker enn barnebøker (syns jeg da). Selv om bøker som "the Hobbit", Harry Potter-bøkene, Roald Dahl bøkene osv passer bra for mer voksne lesere også. Jeg vil imidlertid absolutt ikke anbefale å lese Hemingway eller Agatha Christie hvis du er på et veldig lavt nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå