Gjest Dolce Skrevet 28. desember 2007 #41 Skrevet 28. desember 2007 Det er mulig at jeg er skikkelig u-kreativ, eller noe, men for meg snurrer hun kun mot klokka. Ikke snakk om at hun snurrer den andre veien, uansett om jeg ser på figuren, skyggen, øverst eller nederst. Hmm... Samme her.
mysan Skrevet 28. desember 2007 #42 Skrevet 28. desember 2007 Tror du tar feil her. Og det avgjørende er vel ikke om lyskilden er foran eller bak meg, men om den er foran eller bak henne. Når hun snurrer mot klokka, er lyskilden foran henne. Når hun snurrer med klokka, er lyskilden bak. I begge tilfeller blir skyggen riktig. Kul greie, forøvrig. Jeg satt sammen med sønnen min på seks år da jeg så den. For meg snurret dama med klokka, mens for ham snurret hun mot. Etter et halvminutt var vi begge i stand å snurre henne i den retningen vi ville. I denne animasjonen har hun lyset rett over seg. Uansett hvor lyset er plassert i forhold til henne, vil du fra den posisjonen du ser henne i dette bildet se skyggen av det utstrakte benet hennes når det peker fra deg. Sånn er det bare. Hun står på venstrebenet og snurrer med klokka. Se på foten som er rett ned så blir man ikke lurt av illusjon. Hun står på høyrebenet og snurrer MOT klokka. Se på skyggen
Amygdala Skrevet 28. desember 2007 #43 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Ahh, nå har jeg og sambo sittet å sett på den samtidig. For han snur den flere ganger, mens jeg ikke klarer for alt i verden å få den til å gå noe annet enn mot klokka..... djises. Jeg myser, vrir på hodet, tipper skjermen til siden, fokuserer, fokuserer ikke, ser på ben, ser på arm, ser på skygge....ahhhh jeg vil jo ikke gi meg heller egentlig. Endret 28. desember 2007 av Amygdala
mysan Skrevet 28. desember 2007 #44 Skrevet 28. desember 2007 Ahh, nå har jeg og sambo sittet å sett på den samtidig. For han snur den flere ganger, mens jeg ikke klarer for alt i verden å få den til å gå noe annet enn mot klokka..... djises. Jeg myser, vrir på hodet, tipper skjermen til siden, fokuserer, fokuserer ikke, ser på ben, ser på arm, ser på skygge....ahhhh jeg vil jo ikke gi meg heller egentlig. Kanskje hjernen din nekter å la seg lure så lenge du ser skyggen. Prøv å legge et ark over nederste delen, så du slipper skyggen. Da kanskje du klarer å snu henne.
Amygdala Skrevet 28. desember 2007 #45 Skrevet 28. desember 2007 Kanskje hjernen din nekter å la seg lure så lenge du ser skyggen. Prøv å legge et ark over nederste delen, så du slipper skyggen. Da kanskje du klarer å snu henne. Tusen takk for tips! Det skal jeg prøve! Fant forresten denne siden http://www.moillusions.com/ med flere slike illusjoner.
Milly:) Skrevet 29. desember 2007 #46 Skrevet 29. desember 2007 Jeg klarte det ved å holde hånda foran øynene og kun kikke på venstre side av bildet.. når jeg hadde fått snudd den ene foten hennes tok jeg vekk hånda og hun snurret andre veien.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #47 Skrevet 29. desember 2007 Det er noe jeg ikke forstår ved den animasjonen. Skyggen indikerer at hun spinner mot klokka, men konsentrrer man blikket på foten rett ned står hun på venstrefoten og spinner med klokka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå