Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal lese nå, og lurer derfor om noen har noen bra anbefalinger.

Er ikke ute etter fiksjon. Er mer glad i biografi/dokumentar-sjangeren eller humor.

Bøker jeg nylig har lest:

Storeulv - en uautorisert biografi om John Fredriksen

Gideon's spies - the secrets behind mossad

Murmanskaffæren (fiksjon)

om artenes opprinnelse - darwin (orket ikke lese ferdig, den ble for tam)

Har ikke så veldig lyst å kjøpe noe av Michael moore, men konspirasjonsteorier er alltid kjekt å lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erindringer om Tolstoi av Maksim Gorkij skal visst være veldig bra. Og Tolstoi var jo en glitrende forfatter, så kan ikke tenke meg annet enn at den må være spennende :jepp:

Skrevet

Konspirasjonsteorier, sier du? THEM av Jon Ronson er kjempemorsom!

• 3 uker senere...
Skrevet

Dersom du liker biografier vil jeg anbefale "Det Ariske Idol" om den homofile nazisten (det høres paradoksalt ut, ikke sant?) Per Imerslund. Jeg husker dessverre ikke forfatterens navn på stående fot.

Liker du historie er Anthony Beevors bøker å anbefale; velkjente hendelser er engasjerende beskrevet gjennom enkeltmenneskers skjebner (en sjelden, men underholdende måte å formidle historie på!) i "Stalingrad" og "Berlin".

Skrevet

Hva med Ville Svaner? Tre generasjoner kvinner fra Kina - bestemor fra gamle-Kina med oppsnørede sko, mor fra kulturrevolusjonen og Maos høytid, og datter (som skriver boken) i dag.

Anbefales så absolutt!

• 4 uker senere...
Skrevet

Åsne Seierstad: "Bokhandleren i Kabul" og "101 dager".

Skrevet

Gulag av Anne Applebaum, en bra skrevet og samtidig veldig gripende bok om den sovjetske gulagen. Virkelige ristende lesning som vekket mange tanker og følelser. Anbefaler den absolutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...