Supraspinatus Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg vet ikke helt hva jeg skal lese nå, og lurer derfor om noen har noen bra anbefalinger. Er ikke ute etter fiksjon. Er mer glad i biografi/dokumentar-sjangeren eller humor. Bøker jeg nylig har lest: Storeulv - en uautorisert biografi om John Fredriksen Gideon's spies - the secrets behind mossad Murmanskaffæren (fiksjon) om artenes opprinnelse - darwin (orket ikke lese ferdig, den ble for tam) Har ikke så veldig lyst å kjøpe noe av Michael moore, men konspirasjonsteorier er alltid kjekt å lese.
Rainbow Brite Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Erindringer om Tolstoi av Maksim Gorkij skal visst være veldig bra. Og Tolstoi var jo en glitrende forfatter, så kan ikke tenke meg annet enn at den må være spennende
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Konspirasjonsteorier, sier du? THEM av Jon Ronson er kjempemorsom!
Gjest Raptuza Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Holocost-biografier av overlevende.
Gjest Nedfall Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis du synes Darwin ble kjedelig, men vil prøve samme sjanger igjen: Det egoistiske genet
Chans Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Dersom du liker biografier vil jeg anbefale "Det Ariske Idol" om den homofile nazisten (det høres paradoksalt ut, ikke sant?) Per Imerslund. Jeg husker dessverre ikke forfatterens navn på stående fot. Liker du historie er Anthony Beevors bøker å anbefale; velkjente hendelser er engasjerende beskrevet gjennom enkeltmenneskers skjebner (en sjelden, men underholdende måte å formidle historie på!) i "Stalingrad" og "Berlin".
Tabris Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Hva med Ville Svaner? Tre generasjoner kvinner fra Kina - bestemor fra gamle-Kina med oppsnørede sko, mor fra kulturrevolusjonen og Maos høytid, og datter (som skriver boken) i dag. Anbefales så absolutt!
Gjest Raptuza Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 Åsne Seierstad: "Bokhandleren i Kabul" og "101 dager".
Kattugla Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Gulag av Anne Applebaum, en bra skrevet og samtidig veldig gripende bok om den sovjetske gulagen. Virkelige ristende lesning som vekket mange tanker og følelser. Anbefaler den absolutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå