Gjest Lei meg. Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Se for deg at mannen din blir forelsket i en annen mens dere har en pause i forholdet, er åpen med deg om det og dere klarer å redde forholdet til tross for at du går gjennom et følelsesmessig helvete i lang tid både før og etter.Når ting endelig har lagt seg og du begynner å få situasjonen på avstand havner mannen din i et årelangt tverrfaglig prosjekt med nettopp denne kvinnen.Hvordan hadde du reagert? Det føles som om hele det vonde såret er revet opp igjen på nytt.Han var aldri utro mot meg så jeg har ingen grunn til å ikke stole på han.Føler heller ikke jeg kan være sint på han for dette er ikke en situasjon han har satt seg selv i, og jeg kan heller ikke be han kutte dette prosjektet ut siden det har stor betydning for hans fremtid i jobben.Han på sin side bedyrer at følelsene han hadde er borte og han ser ingen problemer med dette,bortsett fra mine følelser for det hele.Jeg har hele veien følt meg liten i forhold til henne, at hun visste om min manns følelser for henne gir bare næring til hvor liten jeg føler meg.De to kommer til å måtte jobbe sammen både langt borte fra hjemme og her vi bor, og de to er de eneste som er satt på dette prosjektet.Jeg ser allerede nå en million scenarioer i hodet.Hva faen gjør jeg nå?
Gjest TS Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg må legge til at det aldri noen gang har skjedd noe mellom disse to.Hun er gift og har aldri hatt noen interesse av min mann slik sett.
Gjest Mea Culpa Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Du er den eneste som kan endre på dine følelser. Stol på ham. Så enkelt men og så vanskelig.
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hmm, ja alltså om min man förälskat sig i en annan, erkänt detta för mig, det aldrig hänt något mellan han och den andra men de jobbar ihop, ja då hadde nog jag krävt att han inte skulle jobba med henne mer. Oansett om hon var intresserad eller inte. Jag hade förväntat att min man insåg detta själv om han ville behålla mig. Han har tydligen inte själv styrt över jobbsituationen, men det är ju han som haft känslor. Även om just detta projektet er viktigt för hans framtid så hade jag ställt frågan- vad är viktigast?
Gjest TS Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hmm, ja alltså om min man förälskat sig i en annan, erkänt detta för mig, det aldrig hänt något mellan han och den andra men de jobbar ihop, ja då hadde nog jag krävt att han inte skulle jobba med henne mer. Oansett om hon var intresserad eller inte. Jag hade förväntat att min man insåg detta själv om han ville behålla mig. Han har tydligen inte själv styrt över jobbsituationen, men det är ju han som haft känslor. Även om just detta projektet er viktigt för hans framtid så hade jag ställt frågan- vad är viktigast? Mannen min vil kutte ut dette prosjektet om jeg ønsker det,men jeg skal jo kunne leve med meg selv i etterkant jeg også.For min del er det ikke noe alternativ å be han om det,og heller ikke spille på hans samvittighet for å få han til å droppe det av egen vilje.Jeg trenger råd til hvordan jeg skal klare å takle disse følelsene.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ville nok bedt han finne noe annet å gjøre. Hvis han har vært forelsket blir det nok ikke lettere å gå oppi denne kvinnen i evigheter i tillegg...
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Når hun ikke har interesse av din mann kan du være helt trygg.
Gjest Gjest_Betty_* Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Ikke enkelt, men jeg ville nok også bedt han om å gjøre noe annet. Om så han må forklare.... Selv om han er til å stole på og aldri kommer til å gjøre noe galt, så vil det være i dine tanker hele tiden. Du kan jo aldri vite heller, hvis de to er så overlatt til hverandre. Tvilen kommer til å gnage i deg, og det i seg selv kan være nok til å ødelegge forholdet deres. Det er jo også en sjanse for at hans følelser for henne kan blusse opp igjen, selv om han ikke ønsker det. Slike ting kan man ikke alltid kontrollere.. Nei, jeg ville ikke vært fortrolig med denne situasjonen, og jeg ville ikke gått og hatt dette gnagende...
caroprins Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Hei der. Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg gjennom hva jeg ville ha gjort i ditt sted. Vel i første omgang så har mannen din ikke vært utro mot deg. Damen er gift og ikke interessert i din mann. Han er følelsesmesig ikke involvert i henne lenger og jobbprosjektet er viktig for videre karriære. Det at han er villig til å droppe prosjeket forteller meg at du og dine følelser er veldig viktig for han men jeg synes det ville være dumt for hans del å droppe prosjektet om dette var viktig for videre karriære. At du har vondt av dette skjønner jeg godt. Det er usikkerheten om hva som kan skje og følelsen av å ikke ha kontroll som river ditt indre. Men utfordringer får vi mange av gjennom livet og det er ikke hvordan vi har det ,men hvordan vi tar det som gjør utslaget. Jeg hadde gått til handling ved å sørge for å gjøre forholdet våres til et så sterkt forhold at mannen min forhåpentligvis ikke hadde kunnet tenke seg å prøve seg andre steder. Først og fremst : Se over hvordan du kler deg og steller deg. Alt for mange damer er kjempefine ute ,men kler seg i joggeklær,usminket og kjedelige hjemme. Sørg for at du er sexy og vellstellt hjemme for mannen din. Det setter de pris på. Så sørger du for at samlivet deres hjemme inneholder masse kos,omsorg,kjærlighet og seksuellt samliv. Fortell han at du elsker han og at han er det viktigste i livet ditt ( uten å kvele han av omsorg da). Sørg for å ha egne fritidsinteresser, jobb etc. utenfor hjemme slik at du er en interressant person på det intelektuelle plan ( bra for deg selv også). Vis at du stoler på han og når han går på jobb så er du bli og koselig( også når han må reise bort.) Og det samme når han kommer hjem. Evt. usikre følelser får du ta på kammerset med deg selv da. Jeg tror det at om mannen din drar på jobb og dere har hatt det kjempefint sammen og du virkelig føler at han elsker deg så vil følelsen av usikkerhet i forhold til denne kollegaen og evt. alle andre mulige trusler som måtte komme i din vei bli eliminert. For de fleste som søker spenning utenfor forholdet så er hovedgrunnen at det er noe som skurrer der de er. Tror det jeg at om et par har det veldig godt sammen på alle plan så er de mere opptatt av hverandre som par enn spenning på utsiden. Og husk at ingen av oss har garanti for noe som helst her i livet og at det eneste vi kan gjøre er å ta ting som de kommer å se hva man kan gjøre da. Lykke til da.
Gjest TS Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Å be mannen min om å kutte ut hele prosjektet på grunn av min egen selvtillit og usikkerhet er som sagt uaktuelt,det har jeg ingen rett til å be om og ikke ønsker jeg at han skal gå glipp av denne muligheten heller.Det sier nok i seg selv at han er villig til det om jeg ønsker det.Man er alltid to i et forhold og må tilpasse seg og ta hensyn til hverandre,måten han viser hensyn til meg på er å være åpen om kontakten de har og ikke ha noen kontakt utover dette prosjektet.De vonde følelsene er det jeg som sitter med og noe jeg selv må jobbe med.Han har som sagt aldri gitt meg noen grunn til å ikke stole på han,og frykten min er ikke at han skal havne til sengs med henne.Uansett om følelsene han hadde for henne skulle komme tilbake er jeg ganske sikker på at det aldri ville skjedd.Da hadde han brutt forholdet mellom oss først.Men nå har vi allerede vært gjennom en tøff periode der jeg ble stående på sidelinjen vel vitende om hvorfor min mann hadde det så vondt,ute av stand til å gjøre noe med situasjonen annet enn å håpe og tro det skulle gå over.Det gjorde det jo men jeg tror ikke verken jeg eller forholdet vil tåle den påkjenningen på nytt,og det er det jeg er redd skal skje.Selvtilliten min og usikkerheten jeg fikk rundt meg selv og hele forholdet er fremdeles litt for ferskt til at dette føles ok.Men som caroprins skriver kan jeg ikke sette meg ned å tenke på alt som kan skje men heller fokusere på det flotte og tross alt sterke forholdet vi jo har.Takk for alle innspill og takk til caroprins for et langt og fint innlegg.Jeg trengte denne utblåsningen.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Hei, har egentlig ingen råd. Men jeg synes du det virker som om du har et veldig klart og reflektert overblikk over denne situasjonen. Du erkjenner at du er sjalu, samtidig som du ikke har noenting å frykte. Din mann har spilt med åpne kort, ingenting har skjedd mellom ham og den aktuelle kvinnen, til tross for at dere hadde en pause. Dere valgt å satse videre sammen og du har i det minste en ærlig og god mann. Ikke alle som ville spilt med åpne kort. Når så denne følelsen av sjalusi kommer er den ikke fundert i noe realistisk eller sannsynlig framtidsscenario. Likevel er det ikke lett å kontrollere egne følelser. Imidlertid bruker du ikke følelsene dine til å kontrollere eller ødelegge for mannen din ved å få ham til å droppe prosjektet. Det er kjempebra! All honnør til deg, slik bør flere tenke. Vi eier ikke hverandre, det eneste en kan gjøre er å prøve å ha det fint sammen og behanlde hverandre med resepkt så lenge en holder sammen. Det at du er sjalu nå kan du kanskje klare å leve med? Erkjenn at følelsen er der, ikke prøv å unslippe den, men bruk den til noe konstruktivt. Det å vite at det er andre der ute, og at partneren kunne valgt andre fremfor deg er kanskje vondt, men kan også være en ressurs. Bruk den til å styrke forholdet. Gi parteren din lyst til å velge deg på nytt hver dag! Altfor ofte slutter vi å se hverandre i langvarige forhold. Kanskje kan sjalusi på noen måter fungere som et incitament til å fortsette å se, fortsette og velge ogden du er glad i? Kan det minne dere på hvorfor dere har valgt å dele livet? Det høres ut som din mann evner å være ærlig og spille med åpne kort. Kanskje du skal gjøre det samme? Si det som det er, at du er sjalu på jobbpartneren hans. Kanskje er det noe han kan gjøre også for å få deg til å føle deg tryggere i denne situasjonen. Som jeg skjønner er ubehagelig for deg.
Gjest TS Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for fine ord siste gjest Mannen min er klar over mine følelser i saken,og har bedt meg om å ikke være redd for å prate om dette når jeg måtte føle for det.Han har også gitt meg beskjed om at han er villig til å kutte ut prosjektet om mine følelser med tid og stunder ikke blir bedre eller i fall skulle bli værre enn de er.Jeg tror dette kommer til å gå fint så lenge jeg klarer å styre fantasien min,som til tider kan løpe litt løpsk Og mannen min vet at strikken er tøyd nok og vil aldri gamble i forhold til å tøye den ytterligere,det vet jeg med sikkerhet.Må jo nesten le av ironien i det hele,for det bor mange mennesker i byen her og de to endte opp i samme prosjekt.Kan nok være noen i det høye som humrer litt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå