Gå til innhold

Spm om bilforsikring

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Kan man forsikre en bil på noen som ikke har lappen? Kan bilen forsikres i mitt navn for å få billigere forsikring (jenter får jo billigere forsikring)? Eller går ikke det om man ikke har lappen enda?

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. Da bør du i såfall være rask.

De har vedtatt å gjøre prisen lik for gutter og jenter nå... ;)

(mao. dyrere for jenter å forsikre seg i snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har bil fra før som vi har hatt i to år. Den er forsikret i mannen min sitt navn. Regnet med at det nok var sånn, men greit å vite sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Vesta forsikrer ikke personer under 25 år. Det er alltif billigere for personer over 25 år å forsikre en bil.

Du kan i prinsippet ikke ha bilforsikring i et annet navn enn den bilen er registrert på. Mine foreldre hadde dette en periode da de kjøpe min Volvo for en tid tilbake, da stod bilen ennå forsikret på meg i en periode på 2 år.

Dette gjør jeg aldri igjen. Den skade de pådro bilen, innvirket på min bonus. Når de ikke betalte i tide, så kom det på mitt register.

Du kan meget vel ha bil registrert på deg, selv om du ikke har førerkort.

Mitt råd er å ha bilforsikring og registrering samlet på en person, på den som er eldst. Fordelen å ha den i sitt eget navn, er at du opptjener egen bonus du kan føre videre til andre biler. Om dere har to biler, så lønner det seg som oftest å ha den i samme selskap.

Mange merkeforhandlere kan gi spesialforsikring for deres merke, feks slik Volvo/Renault har. Dette er faktisk en så god tjeneste at det er en av faktorene til at jeg kjøper ny Volvo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...