Gå til innhold

Spm om bilforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan man forsikre en bil på noen som ikke har lappen? Kan bilen forsikres i mitt navn for å få billigere forsikring (jenter får jo billigere forsikring)? Eller går ikke det om man ikke har lappen enda?

Endret av Mrs. B
Skrevet

Tja.. Da bør du i såfall være rask.

De har vedtatt å gjøre prisen lik for gutter og jenter nå... ;)

(mao. dyrere for jenter å forsikre seg i snart)

Skrevet

Ja, vi har bil fra før som vi har hatt i to år. Den er forsikret i mannen min sitt navn. Regnet med at det nok var sånn, men greit å vite sikkert.

Skrevet

Tror enkelte selskap opererer med en aldersgruppe over under 25 år. Eller tar jeg feil?

Skrevet

Hos Vesta - som vi forsikrer hos - er visst denne grensen på 23 år.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Vesta forsikrer ikke personer under 25 år. Det er alltif billigere for personer over 25 år å forsikre en bil.

Du kan i prinsippet ikke ha bilforsikring i et annet navn enn den bilen er registrert på. Mine foreldre hadde dette en periode da de kjøpe min Volvo for en tid tilbake, da stod bilen ennå forsikret på meg i en periode på 2 år.

Dette gjør jeg aldri igjen. Den skade de pådro bilen, innvirket på min bonus. Når de ikke betalte i tide, så kom det på mitt register.

Du kan meget vel ha bil registrert på deg, selv om du ikke har førerkort.

Mitt råd er å ha bilforsikring og registrering samlet på en person, på den som er eldst. Fordelen å ha den i sitt eget navn, er at du opptjener egen bonus du kan føre videre til andre biler. Om dere har to biler, så lønner det seg som oftest å ha den i samme selskap.

Mange merkeforhandlere kan gi spesialforsikring for deres merke, feks slik Volvo/Renault har. Dette er faktisk en så god tjeneste at det er en av faktorene til at jeg kjøper ny Volvo nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...