Gjest Rosin Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg vet ikke helt hvor dette innlegget hører hjemme, men prøver meg på hus hage og hobby. Jeg har en mengde pent brukte dameblader, hovedsaklig moteblader og interiørblader, fra det siste halvtannet året. Er det noen som vet om det finnes institusjoner som tar i mot slikt? Eller er det ikke interessant, fordi det blir for gammelt? Hvis jeg er en plass og må vente litt, leser jeg gjerne et årsgammelt blad, enn ikke noe. Men jeg vet ikke om det er andre som har det slik. Det er ikke meningen å dumpe søppel på noen, men dersom noen tar i mot slikt så vil jeg gjerne levere det der. Alternativet er papiravfallet. Tips og synspunkter tas i mot med takk
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg tror de vil bli veldig glade for dem flere steder. Sykehjem, sykehus, psykiatrisk sykehus bl.a. Jeg har tatt med blader på jobb hvis jeg har hatt noe liggende når jeg har hatt sommerjobber, og de blir alltid glade for nye tilskudd. Når det er sagt, så betyr ikke det at man bare sitter og leser blader når man jobber slike steder, men det er greit å ha noe å bla i hvis man har litt dødtid.
Oliven Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 ...og ikke minst for de som bor på sykehjem, er på sykehus osv. Ville hørt med nærmeste sykehjem og sendt det dit om de ville ha. Flere gamle setter utrolig prise på det. Se på bilder, løse små kryssord osv.
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, mente selvsagt de som bor der også. Tenkte vel litt på at hvis det er et sykehjem, så er det ikke sikkert de gamle er interessert i å lese interiør- og moteblader, men at de ansatte og besøkende gjerne kan være det. Uansett, så tror jeg det blir godt mottatt.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Eller krisesenter. Krisesenter er også veldig glad for leker og barnebøker. De har ikke så mye penger, og opplever ikke sjelden at mor og barn har forlatt hjemmet på sekundet uten annet enn det de står og går i.
Gjest Kristin_ Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg vet ikke helt hvor dette innlegget hører hjemme, men prøver meg på hus hage og hobby. Jeg har en mengde pent brukte dameblader, hovedsaklig moteblader og interiørblader, fra det siste halvtannet året. Er det noen som vet om det finnes institusjoner som tar i mot slikt? Eller er det ikke interessant, fordi det blir for gammelt? Hvis jeg er en plass og må vente litt, leser jeg gjerne et årsgammelt blad, enn ikke noe. Men jeg vet ikke om det er andre som har det slik. Det er ikke meningen å dumpe søppel på noen, men dersom noen tar i mot slikt så vil jeg gjerne levere det der. Alternativet er papiravfallet. Tips og synspunkter tas i mot med takk Det hadde sikkert vært populært på ymse venterom etc. også Det er jo ikke verre enn å ta en ringerunde, og høre om noen er interesserte. Et veldig godt initiativ synes jeg
Gjest Rosin Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Tusen takk for svar, tips og synspunkter. Da tar jeg en liten ringerunde i morgen, for å høre om noen vil ta imot
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg kjøper gjerne blader på loppemarkeder hvis jeg kan få en hel årgang. Så kanskje du kan gi dem til ett i nærheten hvis du ikke får gitt dem til en institusjon.
Gjest Elize Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Kanskje bruktbok handlere tar i mot slike blader, de har i hvert fall mye tegneserie blader der.
Gjest nextlife Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 En institusjon, f.eks ei sykehusavdeling vil nok bli veldig glad for noe slikt. Økonomien i helsenorge er så dårlig at de har ikke penger til å abonnere på avisa rundt om på avdelingene. Som innlagt på sykehus blir dagene veeeeldig lange, noen lekre dameblader vil nok hjelpe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå