Gå til innhold

Bryllup med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i bryllup på nyttårsaften. jeg bekymrer meg mer og mer over dette. Vi har barn som går på småskolen. Jeg vet at det blir en heidundrende fest med en masse drikkeglade folk. De som skal holde bryllupet skal feire dette hjemme hos seg. Det er det liten plass, selv om det er flere med barn som har uttrykt sin bekymring over det å være der hele nyttårsaften med barn, så er det ikke sagt noe som beroliger. Vanligvis når vi er der er det liten plass som det er, nå blir det mer folk enn det noen gang har vært der. Det finnes ikke noe eget rom som barna kan være på og f. eks. se film. Kan hende at de har tenkt på det men bare har glemt å si noe til oss med barn (vi er bare 2 familier med små skolebarn, ellers er "barna" tenåringer). Det er liten plass på stuen, og når det blir slått ut bord der er det ingen plass for barna å leke. Vi kan jo ikke be de være ute alene hele tiden heller.

Jeg føler meg negativ som ser så svart på dette, men jo mer jeg tenker på det jo vanskeligere synes jeg det blir. Særlig det at det blir skikkelig fest der mye drikking, med en god del mennesker jeg og barna ikke kjenner, som vi bare vet hvem er. Det er jo barnas nyttårsaften også, jeg føler at de kan bli de tapende her.

Ellers hadde jeg gledet meg til dette, jeg synes bare det ikke passer til å ha barna med på. Skulle ønske da hadde valgt en annen dag...

Er jeg litt negativ nå? :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festing er jo både gøy og noe jeg liker, men akkurat på nyttårsaften kan jeg jo ikke fikse barnevakt å være borte fra barna mine da.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Hvis du ikke tror at barna får det noe bra om de blir med er det vel bedre å finne på noe annet. Enten får dere melde avbud alle sammen, ellers så kan kanskje besteforeldre eller andre passe barna?

Skrevet
Hvis du ikke tror at barna får det noe bra om de blir med er det vel bedre å finne på noe annet. Enten får dere melde avbud alle sammen, ellers så kan kanskje besteforeldre eller andre passe barna?

Hm, ja, som jeg skrev over så synes jeg ikke at jeg kan skaffe barnevakt til barna mine på nyttårsaften. Nå er det også slik at besteforeldrene til noen av de her barna deltar på selve festen, så da blir det jo ekstra vanskelig. Vanskelig å finne noen andre på en slik dag. Ikke vil jeg være borte fra de heller.

Klart vi kan melde avbud, jeg lurer bare på om det er jeg som er prippen her. Jeg mener fortsatt at det er alt for liten plass og alt for høy drikkefaktor til at det egentlig er noe for barna som er så små.

Skrevet

Jeg har passet på barn på nyttårsaften. Fikk dødsmye penger forresten :ler: Siden mora hadde så dårlig samvittighet for at jeg måtte sitte barnevakt på en dag som dette, men det gjorde ikke meg noe, da hadde jeg ikke sagt ja..

Mora var nødt til og jobbe og faren var i nordsjøen..Så ungen kunne ikke være hjemme alene(h*n var liten, 17 mndr, så det var ikke så voldsomt for h*n med raketter og diverse)

Skrevet

Joda, men nå er det nå fortsatt slik at jeg ikke vil ha barnevakt, jeg vil være med mine barn på nyttårsaften.

Festen kommer til å ta helt av, det vet jeg, jeg kjenner både folkene og stemningen. Jeg er glad i å feste med de selv, men akkurat med barna så passer det ikke til langt utpå natta. Vanligvis legger de seg jo før 10, altså før folk blir for overstadige og skikkelig fulle. Slik er det jo ikke på nyttårsaftenen, de er jo våken til langt utpå natta. Nå blir de til å være en del av alt dette, springe mellom bena på folk som fester skikkelig, det er det jeg tenker på. Jeg tror det kommer til å bli stressende om det blir slik som jeg frykter.

Er nok vanskelig :ler::trist:

Vil bare vite at jeg kanskje med god grunn vurderer å ikke dra/dra tidlig... Er så glad i de som skal feire, de er flotte mennesker, det handler ikke om det. Det handler om barndomsminnene og det jeg tilbyr mine barn på en slik dag...

Skrevet

Dette var altså meg TS.

Joda, men nå er det nå fortsatt slik at jeg ikke vil ha barnevakt, jeg vil være med mine barn på nyttårsaften.

Festen kommer til å ta helt av, det vet jeg, jeg kjenner både folkene og stemningen. Jeg er glad i å feste med de selv, men akkurat med barna så passer det ikke til langt utpå natta. Vanligvis legger de seg jo før 10, altså før folk blir for overstadige og skikkelig fulle. Slik er det jo ikke på nyttårsaftenen, de er jo våken til langt utpå natta. Nå blir de til å være en del av alt dette, springe mellom bena på folk som fester skikkelig, det er det jeg tenker på. Jeg tror det kommer til å bli stressende om det blir slik som jeg frykter.

Er nok vanskelig :ler::trist:

Vil bare vite at jeg kanskje med god grunn vurderer å ikke dra/dra tidlig... Er så glad i de som skal feire, de er flotte mennesker, det handler ikke om det. Det handler om barndomsminnene og det jeg tilbyr mine barn på en slik dag...

Skrevet

Er det så vanskelig da? Du har vel egentlig gitt svaret selv. Det blir masse drikkeglade folk som kommer til å være på et lite sted uten at barnene kan komme bort. Det sier vel seg selv at enten må du skaffe barnavakt eller melde avbud. Og siden du ikke vil være borte fra de så må du nok melde avbud.

Er en grunn til at det normalt ikke er barn i brullyp, og det er nok mindre aktuelt når det faktisk er involvert drikking og fyll.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt med barn på fyllefest, så enten hadde jeg skaffet barnevakt ellers hadde jeg meldt avbud.

Skrevet

Hvis dette er et bryllup som skal vare hele dagen så kan dere jo være med alle sammen frem til du synes det blir for mye voksenfest, og siden gå hjem og se på rakettene hjemme?

Det er sikkert kjempe koselig for barna å være med i begynnelsen, hvis de er invitert.

tingeling

Skrevet
Er det så vanskelig da? Du har vel egentlig gitt svaret selv. Det blir masse drikkeglade folk som kommer til å være på et lite sted uten at barnene kan komme bort. Det sier vel seg selv at enten må du skaffe barnavakt eller melde avbud. Og siden du ikke vil være borte fra de så må du nok melde avbud.

Er en grunn til at det normalt ikke er barn i brullyp, og det er nok mindre aktuelt når det faktisk er involvert drikking og fyll.

I vår krets er det faktisk unormalt å ikke ha med barna, for det er nok mest her på KG det er normalt å ikke ha med barna i bryllup. For jeg ahr faktisk til dags dato ikke vært i et eneste bryllup, eller hørt om et eneste bryllup rundt meg som ikke har ønsket å ha barna tilstedet i bryllupet.

Når det er sagt må jeg si at TS fint kan være tilstede en stund, men må jo ikke være der til festen slutter. Om det er mulig ville jeg funnet en barnevakt som kunne hentet de litt ut på kvelden, for det kommer flere nyttåsaftner som man får feiret med barna sine, men det er kanskje bare en gang man får feire vennene sine på denne måten.

Jeg ville altså prioritert brudeparet denne dagen, noe jeg er helt sikker på at barna vil forstå.

Skrevet

For meg er det helt totalt utelukket å feire nyttårsaften uten mine barn. Vi feirer alltid med de til langt utpå natta, så det blir ikke snakk om å la noen andre ta de.

Vi kommer nok til å dra å spise, være der en liten stund og så dra hjem.

Det blir også mye røyking der, det tåler de jo såklart for en gangs skyld. Mitt poeng er vel at dette ikke er en fest der det er tilrettelagt for å ha barn med seg på...

Som jeg også har skrevet tidligere så er jo dette en familiefest, derfor er det ekstra vanskelig å fikse barnevakt.

Skrevet (endret)

Hadde det vært meg så hadde jeg vært der en stund også reist hjem (før det ble for mye fyll) med ungene for å ferie resten av nyttårsaften hjemme. Jeg ville heller ikke hatt barnevakt på nyttårsaften, derfor hadde jeg prioritert ungene.

Endret av m@msen
Skrevet (endret)

Du virker litt vanskelig, ts. Hvis det ikke er aktuelt å la barna være et annet sted nyttårsaften (hva er egentlig problemet med det?), så må du jo bare melde avbud! Tror ungene vil lide mye mer på flatfyllfest med deg enn trygt hjemme med en barnevakt. Enten melder du avbud, eller så finner du barnevakt.

Endret av m@msen
Gjest Chrizzy
Skrevet
Du virker litt vanskelig, ts. Hvis det ikke er aktuelt å la barna være et annet sted nyttårsaften (hva er egentlig problemet med det?), så må du jo bare melde avbud! Tror ungene vil lide mye mer på flatfyllfest med deg enn trygt hjemme med en barnevakt. Enten melder du avbud, eller så finner du barnevakt.

Slemme brudeparet som ikke planla bryllupet sitt ut i fra at du ikke kan være 5 minutter borte fra ungene dine....

Jeg synes ikke hun virker vanskelig. Jeg skjønner godt at hun ikke har lyst til å ha barnevakt til barna sine på nyttårsaften. Hun skriver jo også at familien er opptatt med bryllupet, og at det blir vanskelig med barnevakt. Det er vel lov å tenke over ting uten at man er vanskelig! Det er så lett å si at folk er vanskelige, vi vet jo ikke om hindringene.

Jeg er enig i at det hadde vært bedre med en annen dag en nyttårsaftenen. Nyttårsaften er jo en familiedag for de som har barn. Ikke har hun sagt noe stygt om brudeparet heller, hun skriver bare at det blir litt vanskelig for henne å velge.

Det er du som er slem gjest! :nei:

Skrevet

I de få bryllupene jeg har vært i har barna vært invitert i kirken, til middagen og så har de blitt hentet eller dratt hjem med en av foreldrene etter desserten. Barn og fyll hører ikke sammen, så enkelt er det. Og i de fleste brylluper går det ned en god del alkohol.

Når det gjelder røyking inne hadde ikke jeg utsatt mine barn for det. Nei, den hadde blitt vanskelig. Men heldigvis er det mer og mer vanlig at røykerne går utendørs nå. På en balkong eller utenfor døra. Eller man venter i det minste til barna er reist hjem.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det blir jo kanskje kjedelig for den ene av partene å sitte alene med barna og feire nyttårsaften?

Skrevet
Det blir jo kanskje kjedelig for den ene av partene å sitte alene med barna og feire nyttårsaften?

Det er i såfall et valg familien tar. For øvrig har jeg sittet helt alene flere nyttårsaftner, og slett ikke kjedet meg. Kommer helt an på innstillingen man har på forhånd, det!

Skrevet
Det er i såfall et valg familien tar. For øvrig har jeg sittet helt alene flere nyttårsaftner, og slett ikke kjedet meg. Kommer helt an på innstillingen man har på forhånd, det!

Jepp, nyttårsaften er vel ikke akkurat så "hellig" lenger når man er voksen?

Nå syns jeg det viktigste er å være sammen med ungene. Og de årene jeg har vært gravid på nyttårsaften har jeg sendt ut gubben på fest og krøllet meg sammen i sofan med en jentefilm og smågodt.

Når det gjelder å reise hjem alene fra bryllup med ungene så kommer det an på hvem som gifter seg. Er det noen i hans eller hennes nære familie eller nære venner er det naturlig at Han/hun blir igjen i bryllupet. Ellers er det vel like greit å reise hjem i samlet flokk? Ingen kan si noe på det. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Jada, jeg sa jo kanskje! Det er forskjell på oss og det skal jo også respekteres. Jeg forstår godt om noen vil at de skal gå hjem sammen, fordi det blir koseligere både for de og barna. Det er deres valg.

Endret av Chrizzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...