Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 nettopp flyttet inn i drømmeleiligheten men....... er det vanlig at utleier kommer på uanmeldt besøk i et boligbyggelag? jeg syns det er veldig slitsomt om jeg må tenke hele tiden på at utleier kanskje kommer på besøk... jeg føler jeg blir veldig usikker og angstfylt da jeg føler jeg ikke klarer uanmeldt besøk.... dette vet alle rundt meg som jeg kjenner, og de ringer først, men jeg vet ikke hva som er vanlig i et slik boligbyggelag..... kan ikke late som jeg ikke er hjemme heller da jeg bor med vinduer rett ut til gata... - usikker
murray Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Utleier har ingenting hos deg å gjøre, med mindre annet er avtalt.
Zero Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Det er vel helst slik at man skal få 14 dagers varsel om utleier må inn i leiligheten av en eller annen grunn (f.eks hvis noe må fikses).
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Når du leier en leilighet, så er det din leilighet, ditt hjem, og utleier har ingenting der å gjøre. Hvis du ikke ønsker besøk av ham, så er det din rett at du slipper det. Han har tilgang under bestemte betingelser, f.eks i fht vedlikehold, reparasjoner eller lignende, men det skal spesifiseres.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Utleier kan kun komme på uanmeldt besøk om det er noe som ikke kan vente til han får gitt deg beskjed, f.eks om du har fått vannlekkasje eller det brenner inne hos deg. Jeg ville spurt pent om å få beskjed på forhånd, hadde det ikke blitt etterfulgt hadde jeg vært bestemt og henvist til husleielovens § 5-6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå