Gjest hybeljenta Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 hei, flyttet til trondheim for å gå på ntnu, trives masse og fått flere nye venner men jeg sliter litt med rommet mitt. det er så kaldt og upersonlig føler jeg. bor i kollektiv sammen med 2 gutter og 2 jenter og alle har det så fint inne hos seg, bare ikke jeg. fellesrommene våre er også kjempekoselige. var nok litt dum da jeg flyttet, sa nei takk til all hjelp, ville fikse alt selv men har ikke tid til å gå rundt å handle eller male veggene. så nå skal pappa og tante komme til helgen og hjelpe meg, vi skal male veggene og pappa og jeg skal ut å handle møbler mens tante maler rommet mitt nå er en 75 cm seng, en barnepult som er altfor lav, kontorstol og bagger med klær, har ikke noe å ha de i. snart blir det kaldt her også og har ikke skikkelig vinterdyne eller gulvteppe. orker ikke ha det sånn lengre, har bodd her i snart 2 mnd. men skal være her i 3 år. hjelp meg dere, hva trenger jeg??? klem fra hybeljenta
Antoinette Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Oi, det var jammen ikke mye du hadde tatt med deg hjemmefra men jeg tror jeg kan hjelpe. Som student er det noen viktige ting som du trenger. Bredere seng, kjøp en som er 1,20 hvis du har plass til det. Ordentlige dyner og puter, ikke kjøp IKEA, dra heller på Kid, Jysk eller Hansen & Dysvik og kjøp Høie. Sengeteppe og noen fine puter øker kosen. Gulvteppe i ull gjør at du kan redusere temp. i rommet og spare strøm. Et skikkelig arbeidsbord, siden du bor i Trondheim har du IKEA på Leangen. Der har de bordben og bordplater som du selv kan kombinere, kjempefine og billige. En bokhylle eller to? Def. et klesskap, ikke koselig og ha krøllete klær og ikke noe sted å henge de opp/inni. Planter, lys, en kul lampe, bilder på veggene etc.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Aneboda skap fra Ikea. Enig med Antoinette når det gjelder seng - 120 cm gir bedre søvn (75 cm seng er en vits selv når man ligger der alene). Sengen har du et kult teppe på og et tonn fargerike puter i til dagtid. Jeg har selv en Mikael pult med overhylle og skuffer. I overhyllen har du plass til permer og skolebøker, der er oppslagstavle også. Velger du en dempet farge på veggen, f.eks. en eggeskalfarge kan du gå "berserk" med farger i rommet. Ikea har noen rimelige fleecepledd som ikke koster skjorten. En god stol - hvis du ikke har - til å sitte ved pulten er også et must. Kjøp mange små rammer, selv om du ikke har bilder til alle. Og så har du postkort i dem som du sender til deg selv når du er ute og reiser. Jeg har også konsertbilletter og lignende i noen rammer, fordi det er fine minner. Her har du Aneboda serien. Her har du Mikael serien.
estrella Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 På mitt rom har jeg en sovesofa fra Ikea. Så når den slås ut blir den dobbeltseng. LYCKSELE sovesofa Har også litt hyller som henger på veggen og kommode. Klær har jeg i et stort skap i garderoben på gangen, så jeg slipper å ha dem på rommet Rommet er malt i en lys farge. Så jeg kan gå berserk med pynt, men foreløpig er det ikke så utrolig masse pynt, siden jeg roter så masse Skoleutstyr ligger over alt, helt merkelig at jeg klarer å finne det på så kort tid om morgenen(står opp 7, bussen går ti over halv 8..Før stod jeg opp halv 6 og bussen gikk 7..hehe)
Far til 2 Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg vil bare nevne at du kommer til å få noen fantastiske år i Trondheim, - uansett hvordan hybelen blir seende ut. For egen del skulle jeg ønsket at den tiden ikke var over.
Gjest hybeljenta| Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 hei alle takk for tips, har satt opp dette foreløpig seng 1,20 (ja, har god plass til det) bokhylle 2 stk. klesskap kommode skrivebord (de platene med forskjellige ben var fine, takk antoinette) planter dyner og puter sengetøy, sengeteppe og pledd tar gjerne i mot flere tips altså, har ennå noen dager på meg hybeljenta
Gjest Meep Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Det blir også mye koseligere hvis du har lamper utenom den i taket. På ikea har de mange lamper som gir litt dempet koselig belysning. Kjøp også noen kubbelys og en tallerken å sette dem på, det gir kjempestemning nå på høsten og i vinter. *fikk lyst til å ta en tur til ikea*
Blueberry Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Siden du skal ha klesskap har du kanskje behov for kleshengere også? Og en sånn skohylle du kan henge på stanga i garderobeskapet er praktisk. En liten arbeidslampe å ha på skrivebordet. Diverse kontorrekvisita; søppelkurv, brevordner, pene esker du kan gjemme bort småting i... Kanskje noen rammer til å ha litt bilder i? RIBBA rammene fra IKEA er fine og enkle. Skittentøykurv?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Kleshengere ja. Ikea har flotte i tre som ikke koster all verden. Disse får klærne til å henge mye penere enn de i plast. Kjøp også et par av de som er litt "fortykket" på enden - disse er gode til å henge dressjakker på sånn at de beholder formen.
Antoinette Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Kleshengene til å ha i skapet. Skittentøyskurv er fint å ha på rommet så ikke klesvasken ligger i en haug på gulvet. Gulvteppe og evt. en matte rett innenfor døren. Grønne planter bedrer luftkvaliteten og sprer hygge. Tv benk/lite bord hvis du har Tv/DVD Esker til småting som kan stå inni bokhyllene. Større esker som kan stå oppå feks. klesskapet. Hvis du kjøper seng som ikke står på sokkel har IKEA plastesker på hjul som du lett kan trille under sengen, et langt sengeteppe skjuler de til daglig. Kjempfint til store papirer, ekstra sengetøy, klær som brukes skjelden etc.
Gjest hybeljenta Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 hei alle ville bare takker for hjelpen, jeg har fått det så fint. tante malte rommet i kaffe latte farge og jeg har fått persienner og fine gardiner. kjøpte 1,20 seng som dere foreslo, har aldri sovet så godt og endelig har jeg varm dyne, det har jeg ikke hatt siden jeg var liten, kjøpte masse puter også. fått klesskap og arbeidsbord som det heter og bokhyller og masse fine ting. må skaffe meg deltidsjobb for å betale tilbake alt men det fikser jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå