Gjest Gjest_linn_* Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Vil bare ha deres mening her. Vet det bare er meg og min kjære som kan ta den endelige besluttningen her, men vil likevel høre deres synspunkt.. Kanskje noen kjenner til situasjonen også?.. midten av 20årene. Vært sammen ca 5 år. Han er ferdig utdannet, mens jeg hoppet av høgskoleutdannelsen da jeg innså jeg hadde valgt feil retning. Fikk tilbudt stillign som butikksjef og er nå mellomleder i en bedrift. Tjener godt og trives der jeg er. Tenker likevel ¨å gjennoppta studier etterhvert for å få en trygg stabil utdannelse å ta med meg videre , men dette blir ikke før om en tid... Saken er : min kjære og jeg har alltid ønsket å bli unge foreldre. Men tenkt at alt må være komplett før den tid. Eier i dag leilighet sammen, og har felles bil. Elsker hverandre og ønsker holde sammen. Stabil økonomi. Drømmer nå om barn sammen, en drøm som den siste tiden har blitt svært sterk. Har vært i jobben min i snart 2 år og tenker bli en stund til før videre studier. Føler det hadde vært riktig få baby nå. For det første er som sagt dette noe vi ønsker sterkt,ønsker bli foreldre mens vi begge er i 20årene. for det andre : det vil kanskje lønne seg få baby nå mens jeg er i fast jobb med god inntekt? - også om en tenker i forhold til fødselspermisjon(penger).. Fordi om jeg får barn nå, gjør jeg det vel ikke umulig studere videre foreks. med den lille i barnehagen? Tenker litt økonomisk også midt oppi det hele.... Men som student vil jeg jo kanskje ha endel tid hjemme på dagtid. Tid jeg kan ha sammen med den lille... mye som må opp til vurdering her, men egentlig er det vel bare å hoppe i det når en ønsker det og ta det som det kommer etterhvert?
Tussi! Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Bare å hoppe i det Syns da det virker som alt ligger til rette her jeg, vurderer selv eventuell utdannelse om noen år. Har ei venninne som fikk barn mens hun gikk på skole, gikk kjempebra det, men hun sleit endel midt i det verste eksamenskjøret. Mannen hadde jo ikke mulighet til å være noe mer hjemme selv om hun hadde eksamener. Så satser på at mine eventuelle barn er noen år når jeg eventuelt begynner på en heltidutdannelse.
LilleLy Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg innbiller meg at selv om vi har gode ordninger i Norge, er det greiere å få barn når man er i fast jobb enn når man studerer... Om du virkelig vil og er motivert er jeg helt sikker på at du klarer å fullføre studier senere! Men klart det er fordeler og ulemper med alle løsninger. lytt til hjertet
Mirabella83 Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er selv student og har noen mødre i klassene mine. Det går så fint så! Jeg har litt inntrykk av at mødrene klarer studiene enda bedre enn oss andre: de er instilt på å jobbe når de har tid, og leverer sjelden i siste liten. De planlegger godt og de kommer seg opp om morgenen. Hvilket studie man tar tror jeg har betydning. Noen har mye obligatorisk, mens andre har mer lesing på egenhånd. Den eneste forskjellen i forhold til barn er om man kan være hjemme på dagtid eller ikke. Økonomisk er det sikkert en fordel å ha vært i jobb, men studentforeldre klarer seg de også! Lykke til! Og husk: det er ikke bestandig så lett som man tror, så det kan være greit å "sette i gang" med det første... (Ta folat!)
Gjest LilleLala Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Vel... Jeg synes det at når man spørr andre, så bør man tenke seg om igjen... Fordi det kommer engang at man ikke trenger å spørre lenger om det er "nå" det rette tidspunktet er!
Gjest Astra unplugged Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Vel... Jeg synes det at når man spørr andre, så bør man tenke seg om igjen... Fordi det kommer engang at man ikke trenger å spørre lenger om det er "nå" det rette tidspunktet er! Tja... Jeg var usikker da vi hoppet i det, og helt fram til fødselen, men har aldri angret et sekund etterpå! Så for noen av oss er det slik at vi aldri finner det rette tidspunktet... Det skal sies at jeg kun var i vikariat da vi fikk førstemann, og ja, jeg mista den jobben pga valget mitt, men nei, jeg angrer overhodet ikke! (Skal sies at vi hadde trygg og stabil økonomi, selvom jeg måtte finne ny jobb). Mitt råd til deg er å hoppe i det, når alt virker så tilrettelagt som for dere. Studier kan du jo ta litt seinere :-) Klem fra Astra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå