Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg skal sannsynligvis flytte til hovedstaden neste høst, fra Nord-Møre, og har allerede begynt å tenke på frakt av møblene mine. Noe av det kan jeg selge/gi bort, og kjøpe nytt av, men noe vil jeg ha med meg pga at de har stor verdi for meg og kan ikke erstattes. Bl.a. 2 sofaer og et salongbord, vetrineskap, en stor reol og sengen min. Hvordan kan jeg få fraktet det? Er snakk om ca 50mil... Regner med det blir veldig veldig dyrt... Noen som har erfaring med så lang frakt av møbler?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Det letteste og billigste er med båtfrakt. Pakk og teip tingene dine inn i billig bygningsplast og frakt de til nærmeste havn som fakter gods. De pakker tingene dine på paller. Ørsta, Ålesund, Molde og Kristiansund har en slik havn ihvertfall. Vi fraktet tingene til havna med varetransportfirma. Det kostet nesten ingenting det lille stykket. Det kostet heller ikke mye å frakte varene med båt i forhold til med flyttebil. Varene ble fraktet fra båten og hjem til oss i regi av frakteselskapet, (var det Nor-Cargo tro?).
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Det letteste og billigste er med båtfrakt. Båt har jeg ikke tenkt på. Hvor langt flyttet dere og hvor mye kostet det? Regner med å måtte bruke endel penger, men det er jeg innstilt på. Hvor kan man få mer info om denne fraktetjenesten?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg husker ikke lenger nøyaktig pris, men det kom under 5000 koner for hele greia. Vi flyttet fra Møre til Finnmark. Tror vi ringte Nor-Cargo eller Linjegods. De tar pris pr kubikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå