Gjest gjest i dag Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Mannen er ca 40 år, forholdet har visstnok vart i noen måneder. Begges foreldre vet om at de er kjærester. Synspunkter?
billie Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Kjære vene! ! Hva i alle dager ser man som 40 åring i en 16 år gammel jente??? Og omvendt.. Ikke bra...!!
estrella Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Det er noe galt med 40åringen, 16åringen og foreldrene til 16åringen ikke minst.. Det er bare ekkelt. Æsj altså! Jeg er 17, min far er 41. ØØ! Det er akkuratt som jeg skulle vært sammen med en kompis av han
Titta Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har store problemer med å forstå hvordan ett forhold med så stor aldersforskjell fungerer. En 16-åring har ingenting med en så gammel mann å gjøre. Hva i all verden kan de ha til felles?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 40 er bare et tall. Jeg kan ikke akkurat si jeg ser problemet. 40 åringen gjør heller ikke noe ulovlig heller. 40 åringer i dag kan jo være ganske så ungdommelig av seg også. Kan hun være sammen med en på 20-22, hvorfor ikke en 25 åringen, 30 åring eller 40 åringen? De er bare eldre, alle er voksne (i denne sammenhengen i hverfall). Eneste jeg vil si, hun bør vente til hun er 18 så slipper man problemer med foreldre og da er også 16 åringer myndig.
estrella Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 40 er bare et tall. Jeg kan ikke akkurat si jeg ser problemet. 40 åringen gjør heller ikke noe ulovlig heller. 40 åringer i dag kan jo være ganske så ungdommelig av seg også. Kan hun være sammen med en på 20-22, hvorfor ikke en 25 åringen, 30 åring eller 40 åringen? De er bare eldre, alle er voksne (i denne sammenhengen i hverfall). Eneste jeg vil si, hun bør vente til hun er 18 så slipper man problemer med foreldre og da er også 16 åringer myndig. 40 er ikke bare et tall. En 40 åring er på et helt annet sted i livet sitt enn en 16 åring. Det samme er en 30 åring. En 25 åring er og ofte litt lenger i livet sitt enn en 16 åring, en 25 åring er ferdig, eller nesten ferdig med sin utdannelse, etablerer seg o.l En 16 åring har så vidt fått raua ut av ungdomskolen.. Selv om 16åringen kanskje er moden for alderen er hun ikke moden nok til å være sammen med noen som er 25 år og oppover.. Selv om 40 åringen er ungdommelig av seg så blir han ikke til en passende kjæreste for ei på 16. De er for langt vekke fra hverandre når det kommer til livserfaring, stadie i livet sitt o.l Pappa er ungdommelig, men jeg kunne aldri tenkt å hatt en kjæreste på hans alder.. Bare tanken får meg til å grøsse! Synst 25 er grensen, helst litt yngre, 20-22, det spørs litt på personen, men max 25!
Filur Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Kanskje det er mest seksuelt basert..? Et slags "opplærings-forhold".. 16-åringer har jo endel fiks-diéer, og er lette å overtale. Og en 40-åring med fritt tilgang på lammekjøtt.. det trenger vel ikke nærmere forklaring.. Men om de er kjærester, i ordets rette forstand, så tror jeg ikke de har fullstendig gangsyn noen av dem.
Gjest Moncler Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Når jeg som er 23 synes 16 åringer er fryktelig umodne, kan jeg ikke skjønne at det kan funke med 16 og 40.
lulle Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 40 er bare et tall. Jeg kan ikke akkurat si jeg ser problemet. 40 åringen gjør heller ikke noe ulovlig heller. 40 åringer i dag kan jo være ganske så ungdommelig av seg også. Kan hun være sammen med en på 20-22, hvorfor ikke en 25 åringen, 30 åring eller 40 åringen? De er bare eldre, alle er voksne (i denne sammenhengen i hverfall). Eneste jeg vil si, hun bør vente til hun er 18 så slipper man problemer med foreldre og da er også 16 åringer myndig. Forholdet er ikke ulovlig etter norske relger, men det jeg tror trådstarter lurer på her; er et forhold mellom en 40 år gammel mann og en 16 år gammel jente sosialt akseptert, Jeg tror ikke det. Du sier at 40 åringen kan være ungdommelig... Det er stort forskjell på å være ungdommelig og umoden. Når han er så umoden at han ikke ser det det moralske i denne sammenhengene , ville jeg hatt lite forventniger til andre valg han tar også. Og dermed definitivt ikke en aktuell parter for min datter. Stort sett har man andre forventninger til en voksen person på 40 og en person som ikke har begynt sitt voksne liv og som er 16. Hva de kan ha tilfelles utenom sex det vet ikke jeg. Men mye kan det ikke være. Hadde det vært min 16 år gamle datter, hadde jeg holdt henne igjen med makt. Så vemmelig syns jeg dette er.
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Hadde det vært min 16 år gamle datter, hadde jeg holdt henne igjen med makt. Så vemmelig syns jeg dette er. Tanken på min sekstenåring i sengen med en førti år gammel gubbe er frastøtende, motbydelig, vemmelig.
Gjest Tulipa Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Og tenk så "festlig" når 40-åringen kommer hjem til jentas foreldre og finner ut at til og med foreldrene er yngre enn ham Nei, min yngste er 16 - og tanken på at en på min alder skal være sammen med en 16-åring er bare helt utenkelig ... Hva snakker man om når man er sammen og aldersforskjellen er så stor? Hvor langt man er kommet i WOW, hvor mye buksene skal sagge eller hvor mye man fikk til konfirmasjonen ifjor?
momo Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Synes ikke noe om det. Når datteren vår er 16 år så er pappan hennes 37 år, tanken på at hun skal være sammen med noen eldre enn faren hennes er jo bare kvalm. For meg tror jeg grensa går på 20. synes liksom ikke en 16 åring har så mye med en godt voksen og gjøre. Synes aldersforskjellen kan være større jo eldre den yngste blir.
Duracella Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 Det er noe galt med 40åringen, 16åringen og foreldrene til 16åringen ikke minst.. Jeg vil si det er noe SÆRIØST gale med 40åringen, og foreldrene til 16åringen. 16åringen har jo så vidt fått smakt på kjærlighet, og livet generelt:P Så kan unnskyldes. Men de voksne? Nei. Weeeeird!
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 40-åringen og 16-åringens foreldre kan ikke være helt på nett... Og 16-åringen virker ikke akkurat fornuftig. Synes heller det virker som om hun er svært umoden, enn at hun er voksen for alderen. En "voksen" 16-åring ville ha sikta seg inn på gutt 18-20 år istedet. Han kunne vært faren hennes! Synes det er helt sykt. En 40-åring er på et helt annet stadium i livet enn en 16-åring. 40-åringen kan være så ungdommelig han vil, dette er ikke et sunt forhold.
Gjest Emera Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Det finnes vel noen ytterst få eksempler på at lignende forhold har vart. Men det er ikke nok til å si at det er OK, synes jeg. 16-åringen er det nok ikke mye gagn i å snakke til. Vi har alle vært 16 år og trodd at han var "den eneste ene." Å holde igjen en 16-åring vet jeg ikke hvordan man skulle fått til. 40-åringen derimot, bør ha såpass livserfaring at han tenker seg om.
Gjest vimselot Skrevet 14. oktober 2007 #18 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er 40, singel dame, men jeg kunne aldri tenke meg å være sammen (eller ha en ons) med en 16 åring. Og, jeg er temmelig barnslig, noen ganger, men ett sted går grensa. Kan hende denne mannen er svært umoden, med lav iq og omtrent uten eq, men håper denne unge jenta vokser fra han med lynets hastighet, og det vil trolig skje. Ingen kan nekte dem å være sammen, og vanligvis ser jeg ikke så mye på alder, men denne jenta har jo nettopp kommet ut fra grunnskolen...
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. oktober 2007 #19 Skrevet 14. oktober 2007 Nei menn på 40 som er sammen med jenter på 16 er de som er utstøtt fra samfunnet generellt og ikke har sjans på kvinner på sin egen alder.. Eller de kun bruker dem sexuellt.
Gjest Piper Skrevet 14. oktober 2007 #20 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er 40, singel dame, men jeg kunne aldri tenke meg å være sammen (eller ha en ons) med en 16 åring. Og, jeg er temmelig barnslig, noen ganger, men ett sted går grensa. Kan hende denne mannen er svært umoden, med lav iq og omtrent uten eq, men håper denne unge jenta vokser fra han med lynets hastighet, og det vil trolig skje. Ingen kan nekte dem å være sammen, og vanligvis ser jeg ikke så mye på alder, men denne jenta har jo nettopp kommet ut fra grunnskolen... Jeg er uenig med deg i at ingen kan nekte de å være sammen, for som foreldre har jeg faktisk ansvaret for mine barn til de er 18 år gamle. Og det inkluderer kjærester også. Om jeg mener at det ikke er passende med enkelte kjærester, så vil jeg gjøre alt i min makt for å skille de to. Og jeg vet at det veldig ofte blir motsatt effekt, men igjen som foreldre har jeg et ansvar her. Man kan ikke si at alt er greit, bare fordi hun er 16 år gammel. Og jeg hadde ikke godtatt at en 16 åring var sammen med en 40 åring, og hadde derfor stoppet dette forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå