Gå til innhold

Til dere som har barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest barnevakten
Skrevet

Lar dere barnevakten dusje eller bade barna deres, eller synst dere det blir feil?

Nå spørs det jo litt alder da;-)

Jeg pleier å passe på noen barn, på 2 og 5 år. To herlige unger! Hvis de har lekt masse og har blitt skikkelig skitne, eller vært på turn, så skal de dusje om kvelden, da er det mitt ansvar. Noe som er greit for meg, for barna og selvfølgelig for foreldrene.

Hvis jeg passer ei over helgen(mors jobb er basert på skift som regel, og far er vekke 2 uker om gangen), da er det og mitt ansvar. Hun er litt yngre, 19 mndr.

Lar dere barnevakten steller barna eller er dere i mot det, isåfall hvorfor?

Jeg skjønner hvis barna ikke liker det. Da gjør en det bare ikke, de skal jo være trygge og ha det bra, men når barna er trygge på personen, kjenner denne personen og pleier å like å være med den.. ?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også det ansvaret(oppgaven?) når jeg passer på "mine barn" :)

Skrevet

HÆ!Selvsagt lar jeg dem bade dem! Om jeg trodde at det var noe "muffens2 med dem hadde dem ikke fått vært barnevakt i utgangspunktet!!!!!!

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg latt barnevakten bade ungene. Her er det storebror som er barnevakt, og nå klarer minstemann seg selv, men ellers har da eldsten hatt ansvar for å få henne i seng

Gjest Moncler
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstilling, bleieskift, bad, og dusj osv er jo en naturlug del av omsorgen. Hvorfor stille spørsmålstegn ved dette?

Skrevet
Jeg skjønner ikke problemstilling, bleieskift, bad, og dusj osv er jo en naturlug del av omsorgen. Hvorfor stille spørsmålstegn ved dette?

Det er jo noen som nevner at det er å gå over grensen.. ?

Ikke her, men hvis ts var en gutt, da ville kanskje svarene vært annerledes?

Skrevet

For et merkelig spørsmål. Selvsagt dusjer barnevakten ungene våre. Og kler av og på og skifter bleie og tørker i rumpa og tar tempen hvis h*n har mistanke om feber. Osv.

Skrevet

Det er jo et spørsmål fordi det er så mange pedofile barnevakter tenker jeg.

:ironi:

Ærlig talt, så synes jeg det er helt natulig at barnevakta bader ungene og skifter bleier osv. Hvis barnevakta ikke får lov til dette, kan jammen ikke foreldrene være lenge borte!

Skrevet

Skjønner hva du sikter til med spm ditt. Alle diskuterer det med pedofili o.l hele veien.. ?

Men ja, jeg lar barnevakten stelle sarah martine. Nå er som regel barnevakten ei god venninne, og jeg stoler så pass, pluss det er ikke ofte jeg har barnevakt :)

Skrevet

Har man først en barnevakt så må man da ha såppas tillit til denne at han/hun kan ta hele jobben.

Hvis man ikke har tillit til barnevakten får man enten bytte ut denne om det er barnevakten som er problemet. Eller man får revurdere egne tanker om å ha barnevakt.

Gjest Moncler
Skrevet
Har man først en barnevakt så må man da ha såppas tillit til denne at han/hun kan ta hele jobben.

Hvis man ikke har tillit til barnevakten får man enten bytte ut denne om det er barnevakten som er problemet. Eller man får revurdere egne tanker om å ha barnevakt.

Godt poeng! Man bruker da ikke en barnevakt man ikke stoler fullt og helt på. Om barnevakten skal forgripe seg på barnet, så gjør nok han eller hun dette uavhengig om det er skift/stell med i bildet. Dette har du ingen kontroll på.

Gjest Moncler
Skrevet

Når jeg er barnevakt trenger jeg heller ikke å avtale med foreldrene om barna skal stelles eller ikke. Føler at det er en naturlig del av jobben og ligger liksom i begrepet barnevakt.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid hatt au pair til min datter, og jeg har da aldri tenkt over om disse bør bade barnet eller ikke, det er en helt naturlig del av deres arbeid :)

Endret av Deidre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...