Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hva har du kjøpt for gavekortene dine? Vi har mottatt en del tusen i gavekort nå. Det er sjelden vi har så mye penger til overs, men dette er jo penger vi egentlig ikke ville/skulle hatt, så vi trenger de jo faktisk ikke selv. Derfor har vi bestemt oss for å være litt snille før jul. Vi har bestilt masse ullundertøy for gavekortene og har tenkt å pakke de pent inn sammen med julemarsipan, sette på en hyggelig "God jul"-lapp og ta en runde nede i sentrum en av de siste adventsdagene. Ta med kaffe og hjemmebakte pepperkaker pyntet med melis og non-stop og dele ut gaver til de uteliggerne/tiggerne/ narkomane vi møter. Bare ønske de god jul og gi dem deres kanskje eneste julegave. Vi oppfordrer herved alle andre til å gjøre det samme. Kjøp et sett med ullundertøy (349,-) og gi det til noen som trenger det mer enn du selv trenger enda en bok eller en Stelton brødpose. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg aldri ville kommet på noe sånn. Du snille menneske!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Vet du, hvis trådstarter hadde virkelig ment det, tror jeg ikke vedkommende hadde vært gjest. Jeg tror det er skrevet av noen som vil få andre til å få dårlig samvtighet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Vet du, hvis trådstarter hadde virkelig ment det, tror jeg ikke vedkommende hadde vært gjest. Jeg tror det er skrevet av noen som vil få andre til å få dårlig samvtighet. Du tror naturligvis hva du vil. Ha en fin dag!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Supert trådstarter. Ellers vil jeg anbefale dere andre å smøre med ei matpakke eller to - eller kjøpe en klase bananer og gi bort til våre narkomane som må sitte og tigge neste gang dere skal inn til hovedstaden. Det koster så lite, men gleder så mye. En ting er at de får litt mat, en annen ting er at de opplever at noen bryr seg om dem.
Gjest Piper Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Vet du, hvis trådstarter hadde virkelig ment det, tror jeg ikke vedkommende hadde vært gjest. Jeg tror det er skrevet av noen som vil få andre til å få dårlig samvtighet. Som man ser på seg selv, ser man også på andre Ellers syns jeg det var et kjempe godt tips, bare så synd at jeg har brukt opp alle gavekortene mine. Men det med en matpkakke og noe frukt, skal jeg husek på til en annen gang
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Som man ser på seg selv, ser man også på andre Ellers syns jeg det var et kjempe godt tips, bare så synd at jeg har brukt opp alle gavekortene mine. Men det med en matpkakke og noe frukt, skal jeg husek på til en annen gang Ja, gjør det, for de blir så glade. Eller et kakestykke. Nesten samme hva det er bare dere viser dem omtanke. De mest rørende opplevelsene når jeg har gitt bort mat, har vært takknmeligheten fra mannlige narkomane 40 +. De er vant med å bli sett på med forakt og redsel, så derfor er det så viktig for dem å oppleve at noen bryr seg om dem. Har dere votter og hansker for mye, så ta dem med på byturer til vinteren - de fryser de som vi andre gjør. Det er våre medmennesker som har fått en vanskelig vridning i livet sitt. La oss bry oss hele året, ikke bare til jul!!
Gjest Begonia Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Har brukt gavekortene mine på presanger jeg (pluss litt til meg selv). Og det gjør jeg med god samvittighet. For det gjør at jeg har økonomi til å gi mer i julegryta til Frelsesarmeen i år enn jeg pleier å gjøre. Ellers støtter jeg Frelsesarmeen gjennom hele året. Føler de er bedre rustet til å fordele godene enn jeg er. Endret 13. oktober 2007 av Begonia
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Har brukt gavekortene mine på presanger jeg (pluss litt til meg selv). Og det gjør jeg med god samvittighet. For det gjør at jeg har økonomi til å gi mer i julegryta til Frelsesarmeen i år enn jeg pleier å gjøre. Ellers støtter jeg Frelsesarmeen gjennom hele året. Føler de er bedre rustet til å fordele godene enn jeg er. Men du kan vel ta med et par bananer eller ei matpakke å gi bort neste gang du skal til byen likevel?
Gjest Begonia Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Men du kan vel ta med et par bananer eller ei matpakke å gi bort neste gang du skal til byen likevel? Selvsagt kan jeg det. Ser jeg har ordlagt meg litt feil. Det ene utelukker ikke det andre. Jeg er vel ikke den som tar med meg matpakke eller slikt til byen. Men jeg har flere ganger kjøpt kaffe eller mat til rusmisbrukere i byen. Og jeg prater ofte med noen av dem. Men når det gjelder litt større gaver, så synes jeg det er greit å overlate fordelingen til Frelsesarmeen.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Selvsagt kan jeg det. Ser jeg har ordlagt meg litt feil. Det ene utelukker ikke det andre. Jeg er vel ikke den som tar med meg matpakke eller slikt til byen. Men jeg har flere ganger kjøpt kaffe eller mat til rusmisbrukere i byen. Og jeg prater ofte med noen av dem. Men når det gjelder litt større gaver, så synes jeg det er greit å overlate fordelingen til Frelsesarmeen. Men det er jo aldri for sent å begynne.
Gjest Begonia Skrevet 13. oktober 2007 #12 Skrevet 13. oktober 2007 Men det er jo aldri for sent å begynne. Nei, det er det ikke. Men jeg kommer nok fortsatt til å gå inn i en butikk, og kjøpe det jeg spanderer på de jeg kommer i prat med. Om jeg smører matpakken selv, eller om jeg kjøper den, spiller ikke den store rollen. Det som betyr noe, er faktisk at man bryr seg - og deler av det overskuddet man har.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #13 Skrevet 13. oktober 2007 Nei, det er det ikke. Men jeg kommer nok fortsatt til å gå inn i en butikk, og kjøpe det jeg spanderer på de jeg kommer i prat med. Om jeg smører matpakken selv, eller om jeg kjøper den, spiller ikke den store rollen. Det som betyr noe, er faktisk at man bryr seg - og deler av det overskuddet man har. Ja, det viktigste er å bry seg. Spesielt viktig blir det når det gjelder mennesker ingen andre bryr seg om. Da stakkarne som har sitti på gata og tiggd penger til narkotika i 20 år året rundt, uansett vær. Skjebnen deres er ukjent for oss, men for flere av dem kom de skjevt ut som barn pga feil gjort av voksenpersoner rundt dem. Til alle: Del med de svakeste, ofte koster det ikke mer enn noen få kroner, men det betyr så mye.
Gjest *Mim* Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Denne tråden satte i gang et par nye tanker hos meg. Takk, gjest(er)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå