Gå til innhold

Trenger tips angående 60-talls teakmøbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så veldig fint, men liker ikke så godt de typene skinnstoler som ofte hører til teak-spisebord fra 60-tallet.

Jeg har noe annet hvitmalt treverk. Er det noen som kan tipse meg om andre stoler (kanskje helt hvite) som passer?

Kan godt male stoler, men er usikker på hvilken stil som passer....

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Jeg syns det er så veldig fint, men liker ikke så godt de typene skinnstoler som ofte hører til teak-spisebord fra 60-tallet.

Jeg har noe annet hvitmalt treverk. Er det noen som kan tipse meg om andre stoler (kanskje helt hvite) som passer?

Kan godt male stoler, men er usikker på hvilken stil som passer....

De skinnstolene er absolutt ikke det eneste som finnes (snarere tvert i mot). Vi har høyryggedeScandia jr stoler i palisander rundt vårt teakbord. De stolene er designet i 1957 og ble i hovedsak produsert på 60-tallet. Et annet alternativ er feks skallstolenCity som ble tegnet i 1954 og produsert langt utpå 70-tallet hvis jeg ikke husker helt feil. Ellers så har man jo selvsagt alle de klassiske Arne Jacobsen-stolene som ble introdusert i midten/slutten av 50-tallet.Ellers så finnes det endel flotte stoler i teak: feks disse designet av Børge Mogensen. Det er produsert endel stoler i liknende stil som disse som man finner på de fleste loppemarkeder/bruktbutikker med jevne mellomrom, disse kan man jo trekke om i feks lyse trekk.

Helt hvite stoler, annet enn skallstoler som city/7-ern osv, var nok ikke så vanlig, men dersom du finner noen stoler som passer sammen med bordet så gå for det :)

Endret av -eline-
Skrevet

Tusen takk for godt svar! Jeg skal tenke litt og kikke...

Syns noen av de du sendte link på så litt dyre ut, men det er jo sikkert mulig å finne brukt.

Men takk takk! Det finnes jo tydeligvis mange gode alternativer. Har ikke sånn 60-tallsstil ellers så jeg vil gjerne ha noen moderne innslag innimellom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...