ivanka Skrevet 14. mai 2003 #21 Skrevet 14. mai 2003 p-ring koster i underkant av hundrelappen i måneden.
Dorothy Skrevet 14. mai 2003 #22 Skrevet 14. mai 2003 Hvordan er prisen på p-ring i forhold til p-piller? Må man til lege for undersøkelse, eller er det nok å gå til helsestasjon? Tror nok jeg kutter ut de hersens pillene jeg også...
Fakse Skrevet 15. mai 2003 #23 Skrevet 15. mai 2003 Jeg ringte legen min og fikk resept uten å bli undersøkt. For meg var det ikke nødvendig med undersøkelse, siden jeg var blitt undersøkt i forbindelse med p-piller for ikke så lenge siden. Betalte forøvrig 289,- for tre ringer. Man må litt oftere på apoteket, for de har bare holdbarhet på fire måneder etter at man har fått dem (med mindre du frakter dem hjem i kjøleembalasje og oppbevarer dem i kjøleskapet). Men alt i alt tror jeg dette vil være en mye bedre løsning for min del. Les bare grundig på www.nuvaring.no før du går til legen, dette er litt nytt for legen også...
Dorothy Skrevet 15. mai 2003 #24 Skrevet 15. mai 2003 Hva er prisen på p-piller? Jeg har brukt Trionetta i over ett år, men fordi jeg er under 20 år er det den norske stat som betaler.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #25 Skrevet 15. mai 2003 Hva er prisen på p-piller? Jeg har brukt Trionetta i over ett år, men fordi jeg er under 20 år er det den norske stat som betaler. De fleste koster mellom 70 og 120 kr for 3 mnd. Mener å huske (er ikke sikker) at jeg betalte 117 for Trionetta. Yasmin er dyrere, koster litt over 200 kr for tre mnd.
Catzy Skrevet 16. mai 2003 #26 Skrevet 16. mai 2003 Er det noen som har sammenliknet P-sprøyte og p-ringen? Er egentlig fornøyd med p-sprøyte, men kanskje mindre hormoner hadde vært greit. Og hvordan er det med tid fra man tar ut ringen til man kan regne med å få barn? Catzy
ivanka Skrevet 16. mai 2003 #27 Skrevet 16. mai 2003 tja... ringen kan ikke være ute mer enn tre timer uten at du risikerer å bli gravid... tolker dette som en indikasjon på at hormonene i p-ringen forlater kroppen noe raskere enn dem i p-sprøyte... men for å være litt saklig: hakke peiling. vet ikke engang om så veldig mange har rukket å prøve å bli gravid etter å ha sluttet med p-ring - den har tross alt bare vært på markedet noen få måneder...
Fakse Skrevet 16. mai 2003 #28 Skrevet 16. mai 2003 Vil tro at det er omtrent det samme som med p-piller, siden de virker på samme måte. Men det er jo litt mindre hormoner i p-ringen, så det er mulig man kan bli gravid fortere? I alle fall mye kortere tid enn p-sprøyte.
Bridget Skrevet 16. mai 2003 #29 Skrevet 16. mai 2003 På grunn av diverse helsetull kan jeg ikke lenger bruke p-piller eller annen prevensjon som inneholder østrogen. Det betyr at utvalget blir veldig begrenset: Kondomer, minipille, spiral eller implantat (nytt). Går nå på minipille noe som er veldig masete i og med at jeg må ta den sørens pillen samme klokkeslett hver dag. Har tenkt å prøve det implantatet - det settes under huden i overarmen og må skiftes hvert 3. år. Det virker på samme måte som p-ringen ved at det skiller ut hormoner (ikke østrogen). Skulle jeg (mot formodning) finne ut at jeg vil ha unge er det bare å gå til legen og få fjernet implantatet. Noen som har prøvd det? :D http://www.organon.com/products/contracept...cePageID=9636#1
Dødspingvinen Skrevet 17. mai 2003 #30 Skrevet 17. mai 2003 Dersom en er redd for å glemme prevensjon, så er jo p-sprøyte en mulighet og. Den trenger man bare å ta hver tredje måned. Bare et ekstra lite forslag.
Englepusen Skrevet 17. mai 2003 #31 Skrevet 17. mai 2003 Bruker for tiden ingen prevensjon, prøver å finne ut hva jeg skal velge i denne jungelen..Vil helst ha noe uten hormoner, men jeg har ikke fått barn enda så spiral er vel uaktuelt.. Den implantat saken hørtes artig ut. Søkte på Implanon på www.felleskatalogen.no Stod bl.a. at den koster 1250 kr. Men så sitter den jo i tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå