Gjest YKK Skrevet 7. april 2003 #1 Del Skrevet 7. april 2003 Kan noen fortelle meg litt mer om p-ringen? Jeg vet at dette har blitt diskutert tidligere her, men jeg fant ingenting da jeg søkte. Hvordan setter man den inn? Og hvordan i allverden får man den ut? er det like sikkert som p-piller? Sliter veldig med bivirkninger av trionetta, og vil prøve noe annet, er det bivirkninger? Blir kjempeglad for svar :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #2 Del Skrevet 7. april 2003 Dette er hentet fra et hefte om NuvaRing som jeg fikk hos legen min. Sette inn ringen: Ringen holdes mellom tommel og pekefinger, presses sammen og føres inn i skjeden (som en tampong). Når NuvaRing er på plass skal den ikke kjennes. Ta ut ringen: Etter 3 uker skal man ta NuvaRing ut av skjeden. Det kan gjøres ved å hekte pekefinger under den fremre kanten eller ved å gripe tak i kanten med pekefinger og langfinger og trekke den ut. NuvaRing har samme sikkerhet som p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. april 2003 #3 Del Skrevet 7. april 2003 Hei YKK. Det har vært mange tråder om p-ringer, det er bare å søke på "p-ringen", men uansett. Hvis du bekymrer deg for hvordan du skal få den inn og ta den ut, så skal du ikke det. Kan du sette inn en tampong så kan du sette inn en NuvaRing. Å ta den ut er ikke noe problem. Det som er viktig er å skrive opp når du setter den inn (skriv også klokkeslett) og når du tar den ut, for det er viktig å ha orden på, hvis ikke kan man fort gå i surr og glemme når man gjorde det. Bivirkningene skal være mindre enn med p-piller, og for min del merker jeg det veldig godt. Etter 4 år på p-piller og humørsvigninger som du ikke vil vite om ble jeg positivt overrasket da jeg begynte med NuvaRing. Humøret er supert, jeg har mindre vondt og mensen varer kortere. Lykke til med valget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YKK Skrevet 7. april 2003 #4 Del Skrevet 7. april 2003 Det er mulig jeg gjør dette helt feil, men jeg får ingen treff når jeg søker. prøver: p-ringen p-ring "p-ringen" "p-ring" p ringen Hva i allverden skal jeg søke på for å få opp noe??? Er det noen som vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #5 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg får opp flere treff når jeg søker på p-ring, men det står ikke så mye om den i innleggene jeg får opp. Du kan også søke på NuvaRing. Du kan ta en titt på dette innlegget: ]http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...tart=15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. april 2003 #6 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg bruker den og er stor fornøyd iallfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. april 2003 #7 Del Skrevet 7. april 2003 www.nuvaring.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #8 Del Skrevet 8. april 2003 kjenner gutten p-ringen ved samleie?? Og if so, er det ubehagelig på noen måte...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. april 2003 #9 Del Skrevet 8. april 2003 kjenner gutten p-ringen ved samleie?? Og if so, er det ubehagelig på noen måte...? Nope! Men man KAN ta den ut og sette den inn igjen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. april 2003 #10 Del Skrevet 8. april 2003 Mye god informasjon på den linken. Tror nok det blir p-ring på meg etterhvert. Men jeg har et års forsyning med p-piller som jeg må bruke opp først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. april 2003 #11 Del Skrevet 8. april 2003 Hei Tror jeg leste en gang at p-ringen kunne sitte i tre måneder om man ikke ville ha mens periode, det må vel være feil? Etter det jeg har lest her! Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. april 2003 #12 Del Skrevet 8. april 2003 Hvis man vil utsette mensen så setter man inn en NY ring med en gang man tar ut den som man har brukt i 3 uker. En og samme ringen kan ikke brukes i mer enn 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YKK Skrevet 8. april 2003 #13 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg tror jeg vil prøve p-ringen etter at bretta mine er tomme, det høres veldig bra ut. Men jeg må nok innrømme at jeg synes det virker noe vanskelig å få den ut :oops: (om man har samleie med den må den jo sitte ganske langt opp....????) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. april 2003 #14 Del Skrevet 8. april 2003 YKK - NULL PROBLEM!!!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. april 2003 #15 Del Skrevet 9. april 2003 Det er jo glimrende at man ikke kan glemme den, sånn som man kan glemme en p-pille. Og den påvirkes heller ikke av at man er dårlig i magen eller kaster opp. Kan det bli bedre spør nå jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 9. april 2003 #16 Del Skrevet 9. april 2003 Går selv på Trionetta (uten bivirkninger, vel å merke), men etter å ha lest dette, tror jeg jeg skal spørre legen min om resept på NuvaRing neste gang! :D Liker ikke at man får så masse ekstra hormoner og sånt, og i denne ringen er det bare halvparten så mange som i pillen... er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. april 2003 #17 Del Skrevet 9. april 2003 Om ikke halvparten så mye (det er vel forresten ikke lik mengde hormoner i alle p-piller), så i alle fall mindre hormoner enn i noen p-pille. Det er selvfølgelig veldig fint, men for de som må ha hormonene fordi de her sterke menssmerter blir er det kanskje ikke så lurt. Jeg har aldri hatt sterke menssmerter, så for meg er ikke dette noe problem. Har ikke opplevd bivirkninger av pillen heller, så det eneste problemet er egentlig at vi må bruke kondom annenhver måne fordi jeg klarer å glemme en pille eller to. Skikkelig plagsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. april 2003 #18 Del Skrevet 9. april 2003 Går selv på Trionetta (uten bivirkninger' date=' vel å merke), men etter å ha lest dette, tror jeg jeg skal spørre legen min om resept på NuvaRing neste gang! :D Liker ikke at man får så masse ekstra hormoner og sånt, og i denne ringen er det bare halvparten så mange som i pillen... er det ikke? [/quote'] selve ringen inneholder jo mye høyere dose hormoner enn en p-pille. så man bør vel ikke spise den... men mengden som frigjøres hver dag er under halvparten av innholdet i en enkelt p-pille av det merket jeg brukte sist. (sammenlignet pakkene) og det siste p-pillemerket jeg brukte skulle være ett av dem med lavest hormoninnhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. mai 2003 #19 Del Skrevet 14. mai 2003 Ja, nå ligger det en resept og venter på meg på legekontoret. Gleder meg som en unge til å slippe de POKKERS pillene hver dag. Dette skal bli bra Aldri mere kondom fordi jeg har glemt en pille!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorothy Skrevet 14. mai 2003 #20 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvordan er prisen på p-ring i forhold til p-piller? Må man til lege for undersøkelse, eller er det nok å gå til helsestasjon? Tror nok jeg kutter ut de hersens pillene jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå