Gå til innhold

Har du samlemani?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg samler ikke på noe og det er jeg glad for. Jeg orker bare ikke et hjem studd av "unyttige ting". Jeg tar ofte er real shinings og kvitter meg med mye.

Samme her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg samler på egg og hjerter av fettstein.

Høh? Her var det mye rart. Samboer med 14 gitarer høres også interessant ut.

Min kjære samler på CDer og VHS/DVD-opptak med Grand prix, det er bra for det har jeg også glede av, men han samler på annen musikk også, og det kan bli et problem når vi er på tur og han kjøper 293 Cder og gjett hvem som må bære.

Selv samler jeg på minner og morsomme ting som folk har sagt, bare. Tar ikke så stor plass.

Skrevet

Vi samler på minner... dvs når vi har vært på en reise så samler vi på servietter,kvitteringer...brosjyrer...disse skal bli brukt i scrapbook som vi skal lage sammen... Hittil ligger de bare samlet i en eske...

Gjest Gjest_Skarv_*
Skrevet

Jeg samler på plastposer og porselensdukker.Har snart ikke plass til flere dukker.

Gjest -eline-
Skrevet

Vi har mye filmer, cd-er og bøker, men det kaller jeg ikke samling egentlig :) Samboeren min samler på kunstglass fra 50-60-70-tallet, jeg hater ting og er egentlig lei alt - de har jo ingen funksjon overhode, kan ikke engang bruke de til blomster! ...men han skal teoretisk sett kun ha en og annen stående framme til en hver tid. Teoretisk fordi det står haugevis framme for tiden *sukk*

Ellers så "samler" vi vel på designmøbler, men ikke verre enn at vi bytter ut det vi har når vi finner noe nytt på loppis/finn.no/nettauksjoner. Vi har og endel speilemalje fra Cathrineholm, fat, serveringsbestikk, vaser etc. Men dette kan både brukes og har en estetisk verdi så de er jeg litt mer glad i enn kunstglasset ;)

...også samler visst jeg på vesker, ikke med vilje, men det har samlet seg opp en haug de siste årene. Men jeg bruker de jo og, så de er jo ikke unyttige (hør på hun som rettferdiggjør for seg selv... :sjenert: )

Gjest AnneShirley
Skrevet

Det må i så fall være bøker. Tenker ikke på bøkene våre som "en samling", men det er definitivt det vi skaffer oss mest av når det gjelder innkjøp. Heldigvis er vi enige om at bøker en bra ting å ha myyyye av.. :)

Skrevet

Jeg samler på ugler, men det er ingen mani. Kjøper ofte en når jeg er ute og reiser, eller om jeg tilfeldigvis kommer over en fin en her hjemme. Men reiser ikke rundt på uglemesser og er heller ikke medlem i noen uglesamlerklubber.

Gjest Jenna88
Skrevet

Bøker

Malerier

Kjæresten samler på Colaflasker fra ulike land. Litt søtt, da. :fnise:

Gjest Heloise
Skrevet
Samler du på noe, og har du en samboer eller kjærste som også samler på noe?

Hva da, og hvordan er det med evt. konflikter for dere som begge samler på noe og skkal flytte sammen?

Fortell

Jeg samler litt, har diller på ting med bl.a. :

Buller (Bull terrier, engelsk, egg-hodene vet dere...)

Mus/rotter

Seler (dyret, ikke seletøy :P)

Skaller (cartoony artige skaller, ikke ekte hodeskaller.)

Blått glass

lakk-ting (sko, vesker, div småting.)

Men jeg er ingen stor samler av noe som helst egentlig, har ikke spesielt avsatte hyller og skap ting noen av tingene, untatt en pitteliten settekasse.

Jeg har angst for "samlere", dvs de som samler på ALT. Faren min er en storsamler av alt junk. Helst ting uten verdi, leketøy. Han gir bort dyrebare arvegjenstander for å få et stygt lite plast-helikopter eller en 4-hjuling til å dure rundt med, sånt misliker jeg sterkt. Eller en slektning av min kjære, som ikke kan kaste noe som helst. Det er sykt... :-|

Men små-samling er greit, og til tider litt moro :)

Min kjære har ingen spesiell "samle-greie", men han har dilla på bl.a. middelaldersverd, og har kjøpt 2. De er uhyrlig dyre, så det er vel en slags "samling" hehe :D

Gjest Heloise
Skrevet
Jeg samler på ugler, men det er ingen mani. Kjøper ofte en når jeg er ute og reiser, eller om jeg tilfeldigvis kommer over en fin en her hjemme. Men reiser ikke rundt på uglemesser og er heller ikke medlem i noen uglesamlerklubber.

Det gjorde bestemoren min også! Jeg, og alle andre som visste om det kjøpte ugler til henne overaltfra, så samlingen ble større med tiden. Nå er hun desverre gått bort, og jeg fikk arve samlingen hennes, den dag ingen andre var der for å ta hånd om den..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...