Gå til innhold

Har du samlemani?

Fremhevede innlegg

Gjest Grisetrynet
Skrevet

Samler du på noe?

Jeg samler på grisefigurer, har faktisk veldig mange.Har gjort dette siden jeg sikker var 16 år.Nå er jeg 42 år ;)

Da jeg flyttet sammen med samboer så visste han at jeg hadde ^dilla^ på dette. Så han tar det etter forholdene greit.

Han samler ikke på noe.

Samler du på noe, og har du en samboer eller kjærste som også samler på noe?

Hva da, og hvordan er det med evt. konflikter for dere som begge samler på noe og skkal flytte sammen?

Fortell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samler på julefigurer, og det var vel mannen min som fikk emg i gang. Har i dag mange hundre, og samlingen blir bare større og større.

Har ikke vært noe problem her hos oss, for vi har fortsatt litt plass i boden til tingene :sjarmor:

Men jeg kunne gitt opp hele samlingen min, om min mann mente den tok alt for stor plass. Den betyr mye for meg, men mannen betyr mer.

Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle det at han samler på noe, men han kjøper endel bildeler som han "trenger". Det vil si, han får kanskje bruk for dem en gang om noen år eller så. :)

Jeg samler ikke på noen ting, har aldri gjort det....vel, vi kan si at jeg samler på sko! Jeg har litt skodilla.

Skrevet

Jeg samler på postkort. Jeg begynte da jeg var liten og det har jeg fortsatt med litt av og på i voksen alder. Jeg gjør vel ikke så mye ut av postkortene, de ligger nå stuet ned i en diger eske og jeg har vel kun én eller to ganger tatt dem fram og bladd litt gjennom dem. Synes det er litt gøy når jeg har postkort fra samme by og bildene er tatt flere titalls år etter hverandre og man kan se forandringene. :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg samler på kokebøker. Har noen hundre :sjenert:

Gjest Silmarill
Skrevet

Da jeg va liten....mindre enn jeg er nå :) samlet jeg på viskelær, servietter og skjell jeg fant i fjæra...

I dag samler jeg ikke bevisst på noe - ubesvist på støv..det gjør jeg faktisk

Nei, skal vi se: Samboer samler på GITARER!!!! Ja, han gjør det! Da han flyttet inn til meg og guttungen hadde han 9 stk. nå har han 14 stk.

FJORTEN gitarer har han her i huset! :klaske:

Nå driver han med musikk på fritiden også da, og er både dyktig på sang og gitar, men :nei: ikke flere gitarer inn hit nå altså!

Gitarer er støvsamlere, men som jeg skrev så samler jeg jo på støv så - gitarene er den ene grunnen til at jeg har det :ler2:

(Ja, han må tørke støv av alle ca. 2 ganger i uken)

Skrevet

vi samler på bøker begge to, dvs gamle bøker. I tilegg samler jeg på kokebøker, så på samme måte som silmarill samler vi på støv. Tror ikke det er noe som trekker til seg støv på samme måte som bøker... helt ekstremt... uten om det har jeg vel en tendens til å samle på kakeformer... noe mannen min ikke er like enig i ..... men har god plass da så det bør gå fint :)

Skrevet

Ingenting .. eller dvs - mannen mener at jeg samler på klær, har alldeles klesdilla og er litt frustrert idag når det er lørdag og jeg har hatt det så travelt at jeg ikke har hatt tid til min vanlige lørdagsrunde ...

... har så mye klær at jeg har ikke plass inni garderobeskapene mine lenger .. må henge på utsiden av dørene også ... Så nå er "walk-in-closet" under planlegging :fnise:

Ellers samler jeg på billedkunst og kunstglass ..

Skrevet
Jeg samler på kokebøker. Har noen hundre :sjenert:

Ja, hvordan kunne jeg glemme det. Jeg samler på kokebøker, hefter og generelt alt av oppskrifter. Har til og med en oppskriftsdatabase. :mrgreen:

Gjest StockDama
Skrevet

"samler" på filmer...på en måte, bare kjøper de som jeg vet er bra eller som virker spennende å se, utover det samler jeg ikke på noe.

Skrevet

Jeg samler ikke på noe og det er jeg glad for. Jeg orker bare ikke et hjem studd av "unyttige ting". Jeg tar ofte er real shinings og kvitter meg med mye. F derimot samler på biler og datadeler.

Skrevet
Vet ikke om jeg kan kalle det at han samler på noe, men han kjøper endel bildeler som han "trenger". Det vil si, han får kanskje bruk for dem en gang om noen år eller så. :)

Sånn er det her og, bare at noen ganger er det jo til min bil det gjelder og! Så samler vi kanskje på biler?? Har 4 nå, og ønsker oss hvertfall 3 typer til :ler:

vi samler på bøker begge to, dvs gamle bøker.

Har noen her som du kan kjøpe :ler:

ellers samler vel jeg på skrap som jeg mener jeg sikkert en dag kan bruke til å kunsterere med! Og servietter, fordi de bruker jeg til decopage! Har noen ekser nå! :)

Skrevet

Jeg samler på egg og hjerter av fettstein. Ellers har jeg mange bøker, og får stadig fler, det er kanskje en form for samling det også?

Gjest beekeeper
Skrevet

Når jeg var liten samlet jeg på glansbilder, frimerker, steiner, sand fra forskjellige steder i verden (mamma og pappa tok med hjem etter ferie) og kindereggfigurer. Jeg og søsteren min fikk en trepakning med kinderegg hver helg, og til slutt hadde vi over 600 kinderegg! Mamma har dem i en skuff enda :fnise:

Jeg har samlet på mange ting, men nå går det mest i tegneserier..

ellers så føler jeg på frustrasjonen til Silmarill, min kjære har... ja. 8 gitarer? Og ellers en hel haug gitarutstyr. Nå bor vi ikke sammen lenger da, så det går ikke utover meg, men jeg husker når de ikke hadde øvingslokale og han stuet en hel haug med forsterkere og gitarer på vår 36 kvadrat store leilighet!! :legrine:

Skrevet
"samler" på filmer...på en måte, bare kjøper de som jeg vet er bra eller som virker spennende å se, utover det samler jeg ikke på noe.

Jeg og - og bøker og musikk. Samler etter innfallsmetoden og skulle gjerne hatt huset fullt av bøker, film og musikk :)

Har noen ekser nå! :)

Jeg har også en liten samling ekser, men det er egentlig ikke noe jeg bevisst har gått inn for å samle på :ler:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg prøver å kjøpe minst mulig, men jeg er veldig svak for fine stoffer, perler og papir. Har spesielt mye stoff og perler, som jeg ikke har spesifikke planer for når jeg kjøper det. Men det kommer alltid til nytte når jeg vil lage noe til andre eller meg selv, så jeg syns ikke det er en alt for ille samlemani å ha.

Jeg merker at jeg har et hamstregen i meg. Vil f.eks. helst kjøpe veldig store mengder mat, fordi det er så greit å ha. Nå har jeg så langt blitt begrenset av lite plass, men når vi en dag får en stor fryser eller to, så kommer det til å bli et lager. Får brukt opp maten jeg kjøper, men det kan fort bli litt stress når datoen begynner å gå ut.

Har aldri helt skjønt fascinasjonen for figurer, men vet om mange som samler på det. Moren min har en venninne som plutselig begynte å gi henne grisefigurer til hver bursdag og jul, helt uten videre. Vet ikke om hun forsøkte å si henne noe eller hva. Merkelige greier.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg må kjøpe bøker...på atikvarit, men ellers samler jeg kun på bind, siden jeg alltid glemmer når ... må spørre andre når fullmånen er, om det er overskyet.

Hugh grant var utro mot dama si, men jeg liker han still...

Liker mange menn jeg, og synes snart jeg skal møte en, annet enn for vennskap eller for foretninger. Dvs si i jobb, og tru hva dere vil, jeg er møkka kåt, problemet med meg er at jeg vil ha i pose og sekk, selv om jeg er singel, jeg er dødsens kresen....

Skrevet

Jeg samler på hobbysaker. Har utstyr til det meste, og det er ganske mye "skrap" som alltids kan brukes til noe... Elsker å lage ting, men er ikke typen som går på panduro og kjøper en-to-tre saker der..

Samboern pusser opp "rønna" vår, så han har en ubegrenset samling med verktøy og ting som skal / kan brukes til huset. Er jo en fornuftig samling, men hender jeg drømmer om å bo i en helt ny fresh leighet med ikke annet enn en drill og hammer i huset.

Skrevet

Samler og samler --- vi er hvertfall veldig interessert i lamper, og har noen lamper som ligger som vi ikke har funnet et egnet sted til enda!! Det er en egen stil lamper, og de skal være fra 50-60 tallet, og ikke IKEA kopier.

Ellers 'samler' vi på ulike planter - kjøper frø og tar/får stiklinger av litt spesielle blomster/palmer.

Ellers mistenker jeg at samboeren samler på verktøy og alle mulige deler. Har virkelig ikke oversikt over hvor mange skrujern vi har.. Heldigvis er har veldig systematisk, så verkstedet er ryddig --- alt opphengt på veggen og sortert etter størrelse!!

Skrevet
Jeg har også en liten samling ekser, men det er egentlig ikke noe jeg bevisst har gått inn for å samle på :ler:

hahahaha

bare en liten leif. stuer dem alle på loftet :ler:

mente esker daaaa :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...