Gjest Blåstrupe Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Plantene mine, bla porselensplanter, bjørkefiken, aloe vera og gullranke, har ikke vokst noenting på ett år. De bare står der og sturer. Hva er galt? De får vann, gjødsel, lys og stell som før, men de trives ikke. Ikke dør de heller. Har det noe å si at vi bor i et helt nytt hus, ett år siden vi flytta inn? Huset vårt er veldig miljøvennlig med bare naturmaterialer som gips, parkett og panel. Dessuten veldig mange vindu som gir godt lys, om ikke stekende sol. Noen av plantene har vært på flyttefot flere ganger utan at det har påvirket de, og noe planter er kjøpt etter at vi flytta inn. Er det noen med grønne fingre som kan gi meg noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 det kan faktisk ha noe å si at dere bor i et nytt hus, selv om det er et miljøvennlig hus vil jeg tro at det er noe maling osv på veggene. Det kan plantene reagere på, helt nye hus kan faktisk drepe en del planter, så det er vel sånn sett bra at plantene fremdeles lever... det kommer seg helt sikkert etter hvert, så lenge plantene ikke har død enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå