Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Godt å vite at vi ikke er alene om denne situasjonen.. Er godt etablert par gjennom 7 år,på 24 og 32 år som gjerne vil ha en liten baby.. Men så langt ingen resultat- Har gått på p-pillen i 7 år, og sluttet med den i juli.. hatt 1 menstruasjon etter dette, og skulle hatt mens nr.2 for over 1 mnd siden!! (etter syklusen) men får ikke mensen enda ser det ut som.. vet jo ikke når jeg har eggløsning en gang, så er bare å å vente.. men begynner å bli utålmodig allerede jeg!! hadde håpt det ikke skulle ta så lang tid.. Venner og famile har lenge hintet frempå at det er på tide vi får barn, litt irriterende i lengden, siden vi prøver så fælt. Fordet om det sikkert ikke er vondt ment.. Nå venter jeg på menstruasjon, og håper på en regelmessig syklus snart.. er ikke gravid da,har tatt EN DEL tester i det siste,håper og håper.. Samboeren min sier at vi visste jo dette kunne ta tid, men jeg har nok vert litt naiv, og trodd det skulle ordne seg ganske kjapt jeg.. vet om mange som fikk det til etter bare 2-3 uker etter pille-slutt og 2 mnd.. vi vil ha baby til neste år er planen, men spørs det!! blir litt trist og sint av og til, men går seg vel til håper jeg! Tatt folat i 2 mnd nå,så er klar på alle måter.. :love:
Sjokkidorisei Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Hei! For noen kan det jo gå veldig fort etter at de har slutta på p-pilla, og for andre ikke. Har hørt om de som har forsøkt i over ett år etter pilleslutt desverre..... mens noen blir gravide ved første forsøk. Jeg har selv gått på den i 7 år (trionetta og yasmin), har ingen barn fra før og slutta på pilla i midten av august. Fikk mensen rett på dagen jeg skulle ha den etter pillslutt, og venter nå på å få den igjen om en ukes tid. Jeg vil bli gravid NÅ jeg å, men har vel egentlig skjønt det at man må smøre seg med tålmodighet. Jeg tror nok det viktigste du gjør er å ikke stresse, du må ikke la deg stresse av familien. For hvis kroppen din er stressa tar det lengre tid å bli gravid.... Vet ikke annet råd jeg kan gi deg enn det, og at du må holde motet oppe og bare fortsette å prøve! Lykke til!!!!!
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Hei! Takk for svar.. Jeg har skjønt at jeg må smøre meg med tålmodighet, men lettere sagt en gjort! hehe.. Jeg stresser nok litt,skal prøve å ikke stresse nå.. venter fremdeles på mensen som ikke dukker opp..
Mirabella83 Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg fikk også regelmessig syklus med en gang, og på en måte er det kanskje bedre, for da får man en sjans til å TREFFE EL i allefall... Men desverre har vi ikke lyktes enda. Sluttet pillen i juni. Ja, denne prøvingen tærer på. Jeg trodde også at dette kom til å gå greit. Hvor mange "ikke planlagte" hører vi ikke om?! Så jeg tenkte at hvis man faktisk PRØVER må det vel være lett. Og så har man alle de søte kommentarene fra familie spesielt. "Ja, hvis DERE får barn en gang.." og "har dere ikke tenkt å få barn snart da?" osv. Vi har jo bare prøvd en liten stund enda, og jeg lar meg absolutt ikke hisse opp. Men medfølelse går til de som har prøvd lenge og ikke blir gravide... Slike kommentarer må man være forsiktig med! Det går nok til slutt! Vi får instille oss på at dette tar tid. På en måte er det jo litt fint også, for da kan vi bli heeelt sikre på at dette er noe vi vil. Tiden med PRØVING er jo en spennende og litt god tid også. Jeg føler at jeg og mannen har kommet nærmere hverandre på en måte. Vi går og venter på noe sammen, og ingen andre vet det :rødme: LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå