Gå til innhold

barn kidnapet til slovakia

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg kjener jeg blir sint her er farens historie

http://www.familiestiftelsen.no/artman2/pu...r_l-saken.shtml

dene saken er ena ikke blit lost, sel om vi og har hat andre saker om dete og na pagår det vist en ulovlig retsproses der sel om faren her har fat omsorgen

jeg sier igjen nar vi vet at det er sa mye kidnapinger igjen vorfor far foreldre som ikke har norsk statsborgerskap og bare har samver med barna sine lov til og ta dem med ut av landet og far med reisedokumentene deres, det burde vere slik at det ike var lov uten bostedsforelders samtyke

man burde kanskje og se om barna har pas :rope: pa grensa for di for reise ut¨

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fortvilet situasjon når barna blir bortført til utlandet. Særlig til land som ikke har tilbakeleveringsavtale eller hvis barna har statsborgerskap i landet det er bortført til.

Det er dessverre ingen offentlig hjelp å få for å forebygge barnebortføringen. En forelder med samvær og delt foreldreansvar har i utgangspunktet rett til å ta med seg barnet hvor som helst i verden, også til land hvor det er krig, hvor Utenriksdepartementet fraråder norske borgere å reise og til land som ikke har tilbakeleveringsavtale. Den andre foreldreren må i så fall reise en sak for domstolen for å få utreiseforbud til slike områder.

Jeg synes barneloven bør forandres for å beskytte barna. På dette området ivaretar ikke barneloven barnas sikkerhet. Det bør også opprettes et nasjonalt team med ekspertise som både kan hjelpe til med forebygging av barnebortføring og tilbakelevering hvis det allerede har skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...