Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har nylig kjøpt hus, og toalettene der er umulig å få hvite i skåla.. er det noen som har tips? prøvd eddik.. jif og intensiv skuring med minimale resultater..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klorin eller annet blekemiddel kan være verdt å gi et forsøk.. Men det hender det rett og slett ikke er mulig, desverre. Lykke til i alle fall :)

Skrevet

hei, glemte å si at jeg har prøvd det også.. men du har ikke andre tips da? er det noe annet middel som er blekende?

Skrevet

Cola skal visst ha en viss effekt. Har ikke prøvd selv.

Lykke til!

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Vi leide en leilighet hvor toalette var slikt. Der helte jeg på med cola og lot det stå en god stund. Funket som bare det.

(Etter det har ikke jeg drukket cola)....

Skrevet
Vi leide en leilighet hvor toalette var slikt. Der helte jeg på med cola og lot det stå en god stund. Funket som bare det.

(Etter det har ikke jeg drukket cola)....

Eh! Tror jeg skal slutte å drikke cola..

(har pepsi max samme effekt :tristbla: ?)

Skrevet

genialt!! takk dette skal jeg prøve :) la stå over natten da eller? tror dere det holder? skure etterpå ds?

Gjest hyggelig
Skrevet

synes å huske at jeg leste en plass at bakepulver og sitron skulle være så bra og blekende. er jo verdt et forsøk...:)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan doen kan bli sånn jeg....

Ser det av og til når jeg er borte et sted at doen er helt brun nedi. Får ikke mye lyst til å sette meg ned der da altså. Så er det at folk ikke har vaska doen? ELler er det noe i vannet eller noe?

Har ellers ikke tips nei, men har også hørt det der med cola. Og bakepulver gjør jo susen i termoser og sånn, så kanskje i do og?

Hell i to flasker med cola da for sikkerhets skyld så det blir konsentrert nok....

Skrevet
Jeg lurer litt på hvordan doen kan bli sånn jeg....Ser det av og til når jeg er borte et sted at doen er helt brun nedi. Får ikke mye lyst til å sette meg ned der da altså. Så er det at folk ikke har vaska doen? ELler er det noe i vannet eller noe?

Har ellers ikke tips nei, men har også hørt det der med cola. Og bakepulver gjør jo susen i termoser og sånn, så kanskje i do og?

Hell i to flasker med cola da for sikkerhets skyld så det blir konsentrert nok....

Jeg har hørt det kan bli sånn hvis det er mye jern i vannet.

Skrevet
Jeg lurer litt på hvordan doen kan bli sånn jeg....

Ser det av og til når jeg er borte et sted at doen er helt brun nedi. Får ikke mye lyst til å sette meg ned der da altså. Så er det at folk ikke har vaska doen? ELler er det noe i vannet eller noe?

Det er nok noe i vannet. Kobber gir grønn farge, jern gir en rustrød farge, mangan gir en brunsvat farge osv.

Vi har mye mangan i vannet, så doen er svart nedi etter at vi har vært bortreist mer enn ei uke.

Bakepulver høres ut som en god ide.

Cillit Bang smuss og avløp tar det meste. (Jeg har ei flaske stående som krisehjelp i tilfelle tette rør, men bruker den minst mulig.)

Et annet alternativ kan være å ha litt oppvaskmaskinpulver i vannet, la det stå over natta og børste godt.

Lykke til!

Skrevet

Har du prøvd det dovaskemiddelet fra Cilit Bang? Funker som bare det.

Det kan faktisk bli møkkete i doen av vannet, men det er ikke normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...