Gjest niene Skrevet 12. oktober 2007 #1 Del Skrevet 12. oktober 2007 Spiste en stor tallerken med tomatsuppe idag, og ble skikkelig løs i magen av det Det samme har skjedd når jeg har spist pasta med mye tomat. Veldig TMI dette, men er det vanlig? Eller er det jeg som er allergisk mot tomat..? Burde jeg ikke spise så mye tomat? Og som jeg elsker makrell i tomat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 12. oktober 2007 #2 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis du bare har spist en (stor) bolle med tomatsuppe og reagerer vil jeg tro at det kanskje er alergi.. Jeg har aldri (spiser mye tomater) reagert, men jeg reagerer heller ikke på plommer da (ikke at det er det samme, men blir ikke så lett rød i magen da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 12. oktober 2007 #3 Del Skrevet 12. oktober 2007 Var det ikke at det var fløte eller noe i suppa da? Jeg har spist mengder med tomat uten at det har hatt noen innvirkning ivertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest neine Skrevet 12. oktober 2007 #4 Del Skrevet 12. oktober 2007 Var det ikke at det var fløte eller noe i suppa da? Jeg har spist mengder med tomat uten at det har hatt noen innvirkning ivertfall.. Var posesuppe.. Men grunnen til at jeg tror det er tomat, er at det samme skjedde forrige uke når jeg lagde pasta med en boks hermetiske tomater++ Men burde man ikke spise ting man er allergisk mot? Eller gir det bare feks løs mage, men ellers ufarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 13. oktober 2007 #5 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg kan også reagere på store mengder tomater. Spiser ofte tomat på brødskiven, og det går greit, men når jeg bruker hermetiske tomater tror jeg rett og slett det blir for sterkt for magen min Kjipt, for jeg lager en veldig god spagettisaus som er basert på tomater.. Gazpacho reagerer jeg også på når jeg tenker meg om, noe som også er kjipt, for jeg lager en veldig god gazpacho også... Forøvrig, dersom jeg lager indisk curry, og det er det jo ofte en del tomat i, reagerer jeg ikke på samme måten da. Men det er friske tomater da... Tror det er hermetiske tomater som blir for mye for meg i allefall. Hmm.. tomatsuppe... Mannen min lager en kjempegod tomatsuppe (basert på pose, med masse ekstra), og blir ofte litt lurvete i magen av den, men har gjerne tenkt at det hadde noe med makaronien å gjøre, for det ble bedre da vi begynte å bruke fullkornsmakaroni.. :klø: Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det.. Tror forøvrig at jeg reagerer på noe annet også, for jeg får ofte -skikkelig- oppblåst mage etter å ha spist, uten at jeg klarer å finne noen sammenheng i kosten Burde vel ta en tur til legen, eller er ernæringsfysiolog bedre å gå til? TS: reagerer du på frisk tomat også? Har du blitt noe klokere? Har du lyst til å dele av din nyervervede visdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. oktober 2007 #6 Del Skrevet 13. oktober 2007 Spiste en stor tallerken med tomatsuppe idag, og ble skikkelig løs i magen av det Det samme har skjedd når jeg har spist pasta med mye tomat. Veldig TMI dette, men er det vanlig? Eller er det jeg som er allergisk mot tomat..? Burde jeg ikke spise så mye tomat? Og som jeg elsker makrell i tomat! I vår husholdning har vi ei som reagerer på hermetiske tomater, tomatpurè og ketchup med oppblåst mage, magesmerter og diarè. Har derfor gått over til å kun bruke friske tomater i matlagingen. Det går veldig bra, og den pizzasausen av friske tomater, kan ikke sammenlignes med "glassmat" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå