Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Er det noen som har erfaring med sofa fra IKEA? Har lyst på Karlanda i trekk av ull, men den burde virkelig tåle en støyt..... Noen med positive/negative erfaringer?
starie Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Vi har en lekker skinnsofra fra Ikea og er kjempefornøyde. Lett å sette sammen og god å sitte i :D
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Jeg levde lykkelig med min billige buesofa fra IKEA i 5 år jeg. Fungerer helt fint det! Min var ekstremt billig også. Og kvaliteten var ikke den beste, måtte stives litt opp etter hvert. Men 5 år med daglig bruk setter jo sitt preg på ting. Og etter en stund ønsker man seg kanskje en ny sofa også! :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Vi har en Karlanda sofa i bomullstoff. Vi har hatt den i fem år og er godt fornøyd prisen tatt i betraktning. Stoffet har kanskje falmet litt, men den står i endel sol så det må en til en viss grad regne med. Vi har små barn og vil ikke bruke 20- 30 000 på en sofa før de er over den verste grisealderen. Designen på sofaen er fin og tidløs!
Gjest Liten Skrevet 7. april 2003 #6 Skrevet 7. april 2003 Jeg har Karlanda stoler med ulltrekk og er veldig fornøyd. Ulltrekket er fastere og sittere penere enn bomullstrekket, i tillegg til at det er mye mer slitesterkt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #7 Skrevet 7. april 2003 Takk for alle svar!! Sofaen vi har nå er moden for utbytting. Men den har to store "sitteputer" istedenfor mange små som Karlanda. Lurer derfor på følgende: Holder putene seg i ro når de er så mange/små selv om det sitter urolige barn eller mange i sofaen på en gang?? Virket som putene ligger stødig når jeg prøvesatt den, men ofte blir det anderledes når man har brukt sofaen en stund.
jordbær Skrevet 7. april 2003 #9 Skrevet 7. april 2003 I en sofa fra IKEA sitter far og denger mor...
Gjest Liten Skrevet 7. april 2003 #10 Skrevet 7. april 2003 Neste gang jeg kjøper så sofa så blir det et melert trekk' date= dvs med både lyse og mørke nyanser i (mønster utover dette vil jeg ikke ha). gigi, mine karlanda-stoler er i mellomgrått, litt melert ullstoff og støv synes ikke. Er kjempefornøyd!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #11 Skrevet 7. april 2003 Hei, det er meg igjen (gjesten som startet tråden)! Takk igjen for svar! Liten, er det enkelt å fjerne flekker på ulltrekket også? (jeg vet det egentlig må renses, men kan man vaske av flekker med en klut?)
Gjest Étoile Skrevet 7. april 2003 #12 Skrevet 7. april 2003 Jeg har en Karlanda hjørnesofa med lysegrå/blått trekk i bommull/lin. Har hatt den i 2 år nå, fasongen er fortsatt super, putene holder seg på plass og trekket er fint ennå det også. Trekket skal egentlig renses men har til nå fjernet flekker med en fuktig klut, det går helt fint på dette trekket ihvertfall, fikk bort en fæl rødvinsflekk også...
Gjest Embla s Skrevet 7. april 2003 #13 Skrevet 7. april 2003 Karlanda sofaen er den fineste av IKEA sofaene, syns jeg. Den er tidløs og ren i designet, du kan holde den ren og stram eller myke den opp med elstra puter. Når det gjelder de ulike trekkene: Ulltuna-trekkene klør mot bar hud.. Ikea holder på å bytte om på trekk-sortimentet nå, sådet kan lønne seg å være raskt ute hvis du ønsker et av trekkene som er i salg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå