almm Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 hei, jeg lurer på om det er noen her som har en oppskrift på dette å dele med meg? hvis noen i tollegg har en opskrift på saftsuppe m gryn og melkesuppe blir jeg gla
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 ferskt kjøtt og suppe (jeg har lagd uten hodekål). løksaus Det er viktig å smake på sausen underveis når du har i eddik og sukker, den kan ellers bli litt ubalansert. Tror forresten jeg har brukt en litt annen oppskrift selv (med smør, freser løken i smøret, har i hvetemel, rører og har i kraft litt og litt)
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Meg over - det er forresten feil at jeg lagde dette uten kål Jeg tror jeg hadde oppi alt som står i oppskriften. Dessuten hadde jeg mer vann til kjøttkokingen, men det var kanskje fordi jeg hadde mer kjøtt :klø: I kraften/vannet hadde jeg ikke bare det grønne på purren, men en suppekvast med persillestilker, bladselleri og purre, som kokte med kjøttet.
Mistyen Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Fersk suppe lager jeg ved å koke opp en terning med grønnsaksbuljong, ha i potet, purreløk, gulrøtter, sellerirot, persillerot og litt finhakket persille. Lar dette koke til grønnsakene er nesten møre. Så har jeg oppi boller av medisterfarse. Disse gjør seg ferdig sammen med grønnsakene på noen minutter. Deilig på høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå