Gå til innhold

Hets

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I lang tid er det en viss del av brukerne som har hetset og sjikkanert div.andre brukere ved svar på deres tråder.

De svarer ikke på tråden ,men går rett løs på vedkommende med til dels ganske grove karakterestikker. Det kan være helt usmakelig lesning.

De er kjent med retningslinjene/regler for dette forumet. Mange tråder har blitt stengt, men det dukker stadig opp nye. Det har gått ganske langt før ting har blitt slettet/stengt.

For visse her inne ser det ikke ut at det hjelper heller. Det er irriterende for andre som vil svare saklig på en tråd, men som blir stoppet pga. stengning.

Da det ikke hjelper foreslår jeg at disse blir stengt ute med en gang, altså de som er her inne for å lage kvalm. Da de er godt kjent med reglene etter masse advarsler tidliger, syns jeg det er på tide at noe blir gjort.

Utestengning 1 uke med en gang slike svar kommer. Ved neste gang 3 uker. Tror det er slik man bare kan fåå stoppet slike bråkebøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Utestengning stopper dessverre ikke disse brukerne fra å kunne logge inn som gjester eller under andre nick, for så å fortsette å lage kvalm... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gotthard

du kan jo se på de stengte forumene hvem som har fåt det slettet.

enkelte bruker ,som det sies her, alle sjangser de har til og slenge personelig dritt.

når noen skriver om eksempel elefanter og tredje svaret er person sjikane så er ikke folk ute eter og diskutere lengere , og noe burde da bli gjort.

hvor mange seriøse tråder har ikke blit ødelakt av at noen få må krangle seg imellom her inne i det siste?

det er faktisk mange , og hva blir reaksjonen? ingen ting,,ødelegg så mye dere vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei jeg er en gjest nå, me jeg har reagert på dette tidligere i kveld. se på tråder som er blitt stengt så ser dere hvem som lager kvalm her inne.

Greit for meg at dere mener jeg som gjest lager kvalm, men dere skjønner hva jeg mener. Ser jo på svar dere nå gir meg at dere "later" som om dette ikke angår andre enn en gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig lager andre enn gjester også kvalm! Det er ikke det jeg mener, men slike innlegg kommer man ingen vei med. Kommer nok ganske sikkert til å utvikle seg til en hets-tråd dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Nei jeg er en gjest nå, me jeg har reagert på dette tidligere i kveld. se på tråder som er blitt stengt så ser dere hvem som lager kvalm her inne.

Greit for meg at dere mener jeg som gjest lager kvalm, men dere skjønner hva jeg mener. Ser jo på svar dere nå gir meg at dere "later" som om dette ikke angår andre enn en gjest.

Spørs om ikke du er den samme Gjesten som støttet var "Husrasist" Ola tidligere i kveld!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er helt håpløst å diskutere god brukeroppførsel her på forumet. Det lar seg rett og slett ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt håpløst å diskutere god brukeroppførsel her på forumet. Det lar seg rett og slett ikke gjøre.

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Minnie Emmerdale

Du må slutte å spekulere slik. Fantasien din løper nå løpsk. Gjest er ikke Ola. Du har jo spekulert før om andre gjester har vert x eller xx.

Det var ikke hvem som er hvem tråden handlet om, men oppførsel til enkelte brukere. Og har du ikke svar eller interesse til å få et bedre kg, kan du da ikke la vær å blande deg inn med ting som ikke har med saken å gjøre.

Atter en gang viser det tydelig hvor usakelig enkelte er her.

Prøvde på ordentlig vis og få noen vettuge svar, men det er fånyttes her inne.

Dette er bare beviset hvor dårlig Kg har blitt og verre blir den nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kansje moderator eller Gry kunne være brydd med et svar.

Hvordan stiller de seg til dette uten å komme med den faste setningen om hva som er lov/ikke lov. Det viser seg duger ikke her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene står veldig klare under linken øverst i forumet, og hvis alle prøver å holde dette, burde vi klare å unngå dritt i fremtiden.

Den lille firkanten med "Du skal ikke plage andre..." er også veldig enkel, grei og tydelig - og er noe alle burde fatte - og klare å følge.

Hvorfor opprette nye tråder med akkurat likt innhold hele tiden,

det er jo opplagt at dette ikke vil føre noen vei likevel.

Hvis alle her inne nå begynner å fokusere på innleggene her, og hva de lurer på/ønsker å formidle og svare på, vil all denne person-fokuseringen gå over av seg selv.

Ingen kjenner noen her inne, og har dermed intet grunnlag for å uttale seg om noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reglene står veldig klare under linken øverst i forumet, og hvis alle prøver å holde dette, burde vi klare å unngå dritt i fremtiden.

Den lille firkanten med "Du skal ikke plage andre..." er også veldig enkel, grei og tydelig - og er noe alle burde fatte - og klare å følge.

Hvorfor opprette nye tråder med akkurat likt innhold hele tiden,

det er jo opplagt at dette ikke vil føre noen vei likevel.

:Nikke::Nikke::Nikke::Nikke::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje moderator eller Gry kunne være brydd med et svar.

Hvordan stiller de seg til dette uten å komme med den faste setningen om hva som er lov/ikke lov. Det viser seg duger ikke her inne.

La meg bare presisere at alle brukere som ikke følger reglene står i fare for å miste brukeren sin. Dette er ikke noe nytt, det har stått i våre betingelser for bruk hele tiden.

Mitt håp er at alle respekterer reglene slik at jeg slipper å noen gang måtte stenge noen ute.

Jeg ønsker at KG skal være ett sted der alle kan trives!

Fra tråden

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...der=asc&start=0

Vi har ingen faste straffereaksjoner, men kan stenge ute registrerte brukere (i den grad det ville hjelpe, siden brukeren enkelt kan registrere seg på nytt). IPadresser kan også utestenges, men de fleste har ikke fast ipadresse...

I dette konkrete tilfellet var det en gjest som la ut informasjon, og utspillet får ingen følger fra min side, annet enn at vi slettet det. Slik vi gjør med andre brudd på reglene våre.

Reglene vår er tenkt på den måten at innlegg som bryter dem, slettes.

Forøvrig er jeg enig med "usikker" - hver og en av oss må ta ansvar på internett slik at vi ikke legger ut mer informasjon enn at vi bevarer ønsket anonymitet. Samtidig som hver og en av oss må ta ansvar for å holde oss til reglene.

Om saken hadde vært rundt noe som gjaldt brudd på Norges lover ville saken vært annerledes, da kunne vi gått til en politianmeldelse, og på den måten fått tilgang til mer informasjon rundt ip osv.

Men denne saken kan vel ikke sies å være så alvorlig..

Vi oppfordrer alle til å følge reglene for å ha ett hyggelig forum, noen strengere reaksjoner på brudd, enn sletting, vil ikke forekomme hos oss om det ikke gjelder innlegg som bryter med norsk lov. Alle har vi ansvar for oss selv på internett, for å følge reglene, og for å ikke opplyse andre om informasjon som kan bli brukt mot oss.

Fra tråden:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ght=utestenging

Her har du noe, og om du søker litt er jeg sikker på at du finner hundre slike til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Det er jo ganske enkelt å lage en popup med reglene, som spretter opp HVER GANG ET INNLEGG LESES, da :sjarmor:

Nesten like enkelt er det å lage det slik at det spretter opp to nye når du prøver å lukke igjen det første :sjarmor:

Er jo ikke så vanskelig å få folk til å lese reglene hvis man bare tar i bruk utradisjonelle metoder...

dorian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske enkelt å lage en popup med reglene, som spretter opp HVER GANG ET INNLEGG LESES, da  :sjarmor:  

Nesten like enkelt er det å lage det slik at det spretter opp to nye når du prøver å lukke igjen det første :sjarmor:  

Er jo ikke så vanskelig å få folk til å lese reglene hvis man bare tar i bruk utradisjonelle metoder...  

God idé! Eller nei... I og med at problemet neppe er at superaktive kverulanter ikke kjenner reglene ville vel det neppe hjelpe.

Kan du ikke heller lage en teknisk løsning som tømmer et innlegg når det sendes hvis det er ørlite grann av personhets, spekulasjoner og usaklig krangling i det? Og alle andre brudd på reglene. Dermed vil en del tråder ende opp med en hel masse tomme innlegg fra faste brukere OG gjester, men det blir i hvert fall lettere for andre å holde seg til saken og å få en intr diskusjon!

Dette fikser vel du Dorian? *Drømme, drømme*

Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...