kallamilla Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 I disse idol tider tar jeg opp en ting som jeg forundrer meg over. For en del norske artister, blant annet tidligere idoldeltakere som gir ut soloalbum, skriver (en del av) låtene selv. Ta f eks Kurt Nilsen. Fantastisk stemme, fantastisk musikalitet, men ingen god låtskriver etter min mening. Allikevel har de siste radiosinglene hans vært egenskrevne låter. Spørsmålet mitt blir da om managerene og produsentene synes låtene er kjempebra, eller om det er artistene selv som så veldig ønsker å bruke sitt eget materiale?
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Men Kurt Nilsen selger vel fortsatt bra? Tror du finner svaret der. En sang trenger ikke å være bra for at den skal selge. Den må oppfattes som fengende av mange. Gjerne litt annerledes, men ikke for annerledes. Musikk som krever noe av lytteren, finner man i mindre grad på hitlistene. Selv om jeg syns det fins bra listemusikk også, innen sin sjanger. Ikke all musikk må røre meg innerst i sjela for at jeg skal gidde å høre på den. Men Kurt Nilsen hører jeg uansett ikke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå