Gjest Mzfire Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Jeg lurer på en ting jeg. Når folk slenger ut av seg en gang utro alltid utro. Sier du det for du har kun hørt det eller for det du har erfart det? Jeg syns det er for lettvint å komme med sånne uttalelser. Er enig med Tamara som hun nevnte i tråden "er han virkelig glad i meg". Kan selv fortelle at når det gjelder meg har jeg vært utro. Mange grunner til det, noe jeg ikke vil gå innpå her. Men å sette meg i noe bås en gang utro alltid utro gjør meg mektig provosert. Vet med meg selv at hvertfall JEG aldri kommer til å være utro noe mer. Ikke har jeg vært det siden heller. Men rart hvordan myter ser ut til å forlede oss. :o
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 og du sa sikkert før du var utro at du aldri skulle være det heller... har set mange bevis på at en gang utro alltid utro og jeg trur i de fleste tillfeller det gjelder ja. det har noe med at om du først har bevist at du bryr deg så lite om andre i forhold til deg selv at du klarer det. noen er kunn utro en gang , noen var det når de var unge og har lært av det. trur også at om du har vært utro en gang og da har erfart at det ikke var noe og lengte etter , du angrer og bla bla så har du mindre sjangs til og være det flere ganger . men har du først vært utro flere ganger så trur jeg ikke du kan forandre deg... så jeg mener og trur at de fleste som har vært utro har letere for og være utro , med noen få unntak
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 På meg stemmer ikke dette. Jeg har vært utro en gang, og ikke i det hele tatt etter dette. En del år siden nå. Jeg tror det stemmer mye bedre på unge gutter faktisk!
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 statestikken viser faktisk at jenter nå er oftere utro en gutter. så er spørsmålet hvordan man leser statestikken , hvor den er utført , alderstrinn osv osv trur gutter og jenter ligger likt jeg da men
waco Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Skidrow..... det ligger nok ikke helt likt.... hvis alle damer hadde ligget med alle menn, så hadde det ligget likt... Men hvordan er virkeligheten? 80% av damene ligger med 20 % av guttene... Her har dere "likestillingen" i et nøtteskall.... W
Gjest Mzfire Skrevet 6. april 2003 #7 Skrevet 6. april 2003 Jeg mener at vi alle kan være utro og er i stand til å være det. Ingen vil vel være utro. Jeg tror ikke det er noe lettere å være utro flere ganger hvis du har vært det fra før. Den som har vært det tar lærdom fra det og ser hvordan en sårer den andre og seg selv. Jeg mener også at man vet hva man selvgjør at man på en måte bestemmer seg for å være utro. Det går faktisk ann å styre seg og ha selvkontroll. Derfor mener jeg at det ikke stemmer En gang utro alltid utro. Det dreier seg alltid om at du har et valg.
Gjest care Skrevet 6. april 2003 #8 Skrevet 6. april 2003 Jeg kan aldri si at du som har vært utro en gang vil være det igjen. Men jeg tror dette med utroskap henger sammen med holdninger. Dvs. hvilke holdninger du har til din partner og i hvor stor grad utroskap er et "onde". Noen mener jo faktisk at et "åpnet forhold" er sunt. Jeg selv har ikke vært utro og kommer sannsynligvis ikke til å være det heller. Nå sier jeg sannsynligvis, og det er fordi at man aldri kan si noe for sikkert. Men utroskap for meg er å svikte en person som i utgangpunktet hadde tilliten din. Når så denne tilliten er borte er også grunnlaget for å stole på hverandre også borte, mener nå jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2003 #9 Skrevet 6. april 2003 Dette uttrykket "engang utro, alltid utro" tror jeg har med folks oppfatninger å gjøre, og ikke med hvorvidt den som har vært utro kommer til å være det igjen eller ikke, å gjøre... For "omverdenen" vil nok en som har vært utro måtte ha dette stempelet på seg, uansett hvor tro man enn måtte være resten av livet...Dette er selvsagt satt litt på spissen - og ganske tungt å svelge! Et eksempel: om min kjære var utro mot meg, så ville naturligvis min tillit til han være brutt. Og siden han en gang har gått over streken, ville jeg aldri kunne være sikker på at han ikke kom til å være utro igjen. Dette vil være noe som kom til å følge mitt bilde av ham i all framtid. Selvsagt er det forferdelig at folk skal bli stemplet på denne måten, men det er det jeg tror ligger i dette uttrykket som tråden omhandler - at man ikke noen gang får visket ut fortiden sin - eller det stempelet man har pådratt seg!
Gjest Mzfire Skrevet 6. april 2003 #10 Skrevet 6. april 2003 Hmm men hvordan kan man få det stempelet da? Ja av partneren man har vært utro mot men av andre også ? Jeg kan ikke vite om den eller den har vært utro. Hadde h*n hatt stempel eller rykte på seg hadde jeg vel blitt skeptisk. Men jeg har lært meg at jeg ikke skal dømme noen etter rykter. Alle feiler før eller siden. Ingen er perfekte...
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2003 #11 Skrevet 6. april 2003 Jeg er helt enig med Mzfire, men jeg mener bare at det er det jeg tror ligger i det "uttrykket". Selvsagt skal man ikke høre på rykter o.l., men heller gjøre sine egne erfaringer. Men jeg tror ikke alltid at det er like lett...
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #12 Skrevet 6. april 2003 helt ærlig , om jeg hadde truffet ei jente og det viste seg at hun hadde vært utro mot en eller annen x , så hadde hu blit kasta rett ut av livet mit. bedere fort en når utroskapen begynner og gå utover unger og greier. klart at om hun hadde vært utro når hun var 16 og var 28 nå så ville saken vært anderledes , folk gjør mye dummt i den alderen , men i voksen alder og nylig ville ikke blit godtatt.... bedere føre var
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #13 Skrevet 6. april 2003 Skidrow: Hadde du vurdert annerledes om du hadde visst grunnen til at hun var utro da? La oss si at jenta hadde vært i et fast forhold som ikke fungerte helt. Så hadde hun dratt på den klassiske Danmarks-turen og vært utro. Vel hjemme hadde hun fortalt kjæresten/samboeren sin at hun hadde vært utro og avsluttet forholdet. Jeg tror at de aller fleste av oss kan feile og være utro en gang. "Heldigvis" testet jeg ut dette i ung alder og fant ut at dette ikke vear noe å satse på (å være utro). Dersom jeg ikke hadde vært utro mot kjæresten min da jeg var 17-18 år, så kan jeg ikke garantere at jeg kunne ha levd i et forhold uten å la meg friste. Jeg lærte ufattelig mye av det jeg gjorde og kan derfor si at jeg aldri skal gjøre noe sånt igjen
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #14 Skrevet 6. april 2003 i et dødt forhold , hun drar på ferie tur eller bare en tur på byen og er utro. vilken garanti har jeg da for at hun ikke vil si det til meg om hun blir lei , at hun ikke knuller rundt fordi hun er lei meg og mitt uten og gi meg et hint først? hva om jeg sitter hime og trur alt er bra , at jeg stoller blindt på henne?
Gjest Mzfire Skrevet 6. april 2003 #15 Skrevet 6. april 2003 Jeg sier meg enig med Lea her da vår historie er ganske lik. Og en annen ting. Det finnes ikke garanti for noe. En kan aldri garantere noen, at kjærligheten skal holde, at den andre aldri skal såre deg, at den andre ikke kommer til å være utro. Kjærligheten er et sjangsespill å ta. Jeg syns du er litt dømmende Skidrow. Det går ikke ann å være så firkanta. Men hvis du ikke kan leve med eks grunner for Leas og meg er det store muligheter for at du vil slite for å finne deg noen... Alle har en fortid.
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #16 Skrevet 6. april 2003 Du har aldri noen garanti! Hun har heller ingen garanti... men jeg tror at de fleste lærer noe av slike feil. Dette gjelder i alle fall for undertegnede!
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #18 Skrevet 6. april 2003 ingen garanti for at dere aldri er utro?at et forhold holder? jeg mener det at om du drar på byen og er utro så er det dårlig unskyldning at du sliter i forholdet , hvorfor har du et forhold da? og veit typen din at dere sliter , eller har du ikke fortalt noe til han? og hva er egentlig galt med og slå opp før du hiver deg rundt halsen til en ny en?klarer du ikke vente? (du er generelt ment og ikke direkte rettet mot noen spesiel) jeg mener at du burde ha tid til og vente til forholdet var over osv osv... om jeg er firkantet fordi jeg mener at i mange tillfeller den regelen vi prater om gjelder kan så være , om jeg aldri får noe dame med den innstillingen kan også være , problemet er ikke så veldig stort egentlig. men , jeg trur om jeg hadde skrivi en tråd her om at jentene burde godta at gutta har vært utro før , at de ikke kan garantere at de ikke er det igjen og at det er greit og være utro om man ikke er glad i kjæresten lengere (bare glemmt og informere om det til kjæresten) så ville jeg som gutt blit slakta... står forsat på at i de fløeste tillfellene så trur jeg ei /en som har vært utro har lett for og gjøre det igjen
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #19 Skrevet 6. april 2003 Jeg skjønner hva du mener Skidrow, men jeg tør påstå at du ALDRI har noen garanti for at kjæresten/samboeren/ektefellen din ikke kommer til å være utro. Alle kan si at det er helt på trynet å rote seg bort i en annen i stedet for å gjøre det slutt med den man er sammen med. Men det er ikke alltid hjernen fungerer som den skal. Ofte er det alkohol med i bildet også. Jeg forsvarer ikke utroskap. Det er en uting! Men jeg tror at veldig mange er utro en eller annen gang i løpet av livet. Og jeg tror også at de fleste av disse lærer noe av det. Enkelte lærer aldri av feilene sine eller har en gi-blaffen-holdning. Men jeg velger å tro at dette gjelder de færreste. Jeg snakker ut fra mine egne erfaringer nå. Jeg har opplevd EN gi-blaffen-type og en som lærte. DEn første var en skikkelig badboy som jeg hadde et lengre forhold til i 19-årsalderen. Han var utro flere ganger. Jeg fant ut av dette selv.. han sa ikke noe og viste ingen tegn på anger. Jeg endte opp med sjalusi og mistenksomhet, men det tok uendelig lang tid før jeg innså at jeg måtte ut av forholdet og at han aldri kom til å forandre seg. Etter bruddet var jeg fast bestemt på å aldri godta utroskap en gang til. Jeg skulle aldri mer stole på en gutt! Min nåværende samboer gjennom 6 år var utro ganske tidlig i forholdet. Vi hadde i perioden før dette slitt litt med å få ting til å klaffe. Forholdet hadde kjørt seg litt fast (for begge parter) og ingen av oss gjorde noe med det. Han fortalte meg at han hadde vært utro med EN gang og vi gikk fra hverandre samme dag. Vi hadde et kort brudd før vi ble sammen igjen. Dette er lenge siden nå og all tillit er faktisk bygget opp igjen. Jeg tviler ikke på ham og er sikker på at han aldri kommer til å gjøre det igjen. Han har faktisk slitt MYE mer enn meg mht. dette. Jeg er på en måte litt glad for at det skjedde jeg! Vi hadde neppe vært sammen i dag og hatt det såpass bra sammen hvis vi ikke hadde åpnet øynene litt. Selvsagt hadde det vært bedre om han hadde gjort det slutt og SÅ rotet rundt med andre, men jeg tror faktisk at vi begge var helt blinde og fastkjørte, slik at vi ikke tenkte tanken på å gå fra hverandre før dette skjedde. Jeg forsvarer fortsatt ikke utroskap! Men jeg VET at det hjalp oss på rett vei!
Gjest gotthard Skrevet 6. april 2003 #20 Skrevet 6. april 2003 evig kjærlighet er en unødvendig løgn......... mulig det var bra for deg/dere , men hvor mange trur du ikke har blit ødelagdt av utroskap?både voksne og barna det ofte går utover. mener utroskap er toppen av egoisme. klar over at noen forhold blir sterkere av det , men trur faktisk det er få.. og om folk ikke klarer og styre hvor de skræver etter noen øl så får de enten slutte og drikke eller ha med vakt på byen da. jeg skal ikke sitte her og være hellig og se ned på folk som er utro , veit aldri om jeg også en dag er det , trur vel ikke det , tviler faktisk veldi ,men har lært meg til at man aldri skal love noe mann ikke veit 100% at mann kan holde. men det er klart at så firkanta jeg er så får jeg jo ingen og være utro mot du har dit syn og jeg har min , ingen av oss kan vel egentlig si den andre har feil , men jeg veit hva min overbevisning er og jeg mener den er rett. utroskap ødelegger mere en det skaper og kan på ingen måte forsvares , driter i om forholdet er dårlig og du er full , det kan ikke forsvares som noe annet en rein egoisme og idioti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå