Gå til innhold

frokost Quiz på tv2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f... var såpass uheldig å svitsje innom. For noen løkruller som sitter der og lokker unge og gamle uføre til å spille bort trygden sin.

13.07 pr.min og 30 f...ings kr pr sms for å tjene sikkert 5 ganger så mye penger de utbetaler. Skulle vært forbudt med lov å ha slike drittprogram med liketils dustete programledere.

Skrevet

hehe har tenkt det samme.. morsomt hvordan de leker så utrolig gavmilde når de gir bort 40 000 ;)

de kronene er nok opptjent ganske raskt igjen med de takstene..

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg skrudde også på tvn en dag jeg var hjemme på formiddagen. Jeg ble helt stressa av det programmet. En god regel er å ikke behandle seerne som om de er dumme, og der synder de stort.

Jeg kan velge å ikke se på det, men her blir jeg også litt provosert på vegne av de som lar seg lure til å bruke opp pengene sine på dette. "Jeg lover deg, det er 50% sjanse for at du vil vinne femti tusen kroner." Hvis de klarer spørsmålene på raskeste tid, ja.

Og hva er det der med at de klager over seerne, sier at det nesten ikke er noen som ser på, og at ingen ringer inn. Jeg skjønner at de bare vil tjene mest mulig penger, men skjønner nesten ikke at det er lov, når de åpenbart lyver for å få folk til å bruke mer penger.

Man kan jo også tenke seg hvem som sitter hjemme og ser på, og som også er mest tilbøyelige til å bruke mest penger på dette. Det gjør det enda verre.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

En ting er det med dem deltagerne som er i studio, men seeroppgaven er noe forbanna tull.

De juger å sier at nå er det nesten ingen som har ringt inn så nå er tjangsen KJEMPESTOR for at DU skal vinne

Det som er synd er at det sikkert er mange som tror på dem og ringer inn for så å bli loppet for penger

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg ringte inn til dem en gang jeg. Og aldri mer!!

Fikk 8 spørsmål som jeg svarte på. Det var kjempe lette spørsmål!

Liksom: hvor mange bokstaver er det i kano? osv.. Jeg svarte kjempefort.

Men på slutten sa de at jeg bare hadde fått 7 rette! Jeg sjekka etter jeg la på, og jeg svarte helt riktig på alle spørsmålene. Jeg ble så forbanna! Etter å ha brukt 2-3 minutter på det tullet så hadde de trekt nesten 80kr!

Skrevet

Tenk på de som er spilleavhengige.

La oss si de ringer inn og blir som gjest over her trekt kr.80;

Så får de litt hetta å spiller på nytt og "taper" igjen, slik fortsetter dem kanskje vær dag og blir rakafant på dette idiotiske pengeutpresserspillet.

Det burde bli totalt forbudt!

Skrevet

Irriterer meg over dette jeg også, har såvidt sett på det. Alt dreier seg jo om å lure folk til å ringe inn til dyre takster, de holder jo på verre en telefonselgere. Burde ikke vært lov å ha slike programmer. I tillegg er det jo utrolig dårlig også, jeg får fnatt av å se på bare et par sekunder!

Skrevet

Men det er tydeligvis neste steg på karrierestigen til de som jobber i Mess-TV. Disse frokostvertinnene er jo alle fra Mess.... Pia Haraldsen jobba også i frokostquiz før.... Fryktelig teit program. De sier "I dag er det mandag, og da er det aldri noen som ringer inn, så om DU ringer så er du nesten garantert å vinne". !!!!

Skrevet

De to som er programledere der irriterer meg noe så inn i h.....vete. Jeg blir helt nervøs av å høre på dem, jeg blir stressa og sint!! Orker det ikke. Sånn gnagende masende stemmer på dem begge, jeg blir får helt noja og tenker at det er fryktelig synd at folk lar seg lure på den måten. For et møkkaprogram. Jeg blir flau på dems vegne...

• 3 uker senere...
Gjest Øyvind
Skrevet
Fy f... var såpass uheldig å svitsje innom. For noen løkruller som sitter der og lokker unge og gamle uføre til å spille bort trygden sin.

13.07 pr.min og 30 f...ings kr pr sms for å tjene sikkert 5 ganger så mye penger de utbetaler. Skulle vært forbudt med lov å ha slike drittprogram med liketils dustete programledere.

Kan ikke bli mer enig. Og oppgavene er så helvettes lette for å få folk til å ringe inn, men når de kommer til studio, der de får penger per riktig svar, blir det mye mye vanskeligere.

Skrevet
Kan ikke bli mer enig. Og oppgavene er så helvettes lette for å få folk til å ringe inn, men når de kommer til studio, der de får penger per riktig svar, blir det mye mye vanskeligere.

Hehehe, ja faktisk så vanskelige at vertinnene stotrer og uttaler ord feil, både i spørsmål og fasit, og viser seg som totalt kunnskapsløse. Man burde nesten forutsette at de som leder en kunnskapskonkurranse, i det minste har litt snøring på hva de spør om, og ikke. Tror manusforfatterne kan ha det potensielt vanvittig morsomt her...

Skrevet

Alle de programmene er håpløse. Enten det er quiz eller chatteprogrammer. Helt fullstendig meningsløst, men sikkert en god inntektskilde for TV-selskapene.

Håper den trenden er over snart.

• 9 måneder senere...
Skrevet
Alle de programmene er håpløse. Enten det er quiz eller chatteprogrammer. Helt fullstendig meningsløst, men sikkert en god inntektskilde for TV-selskapene.

Håper den trenden er over snart.

Det mest utrolige er at nesten et år etter siste innlegg i denne posten mener fortsatt programlederene at folk er like dumme. Mandager er det fortsatt ingen som ringer inn. Nå er tirsdager også dårlige. Og denne uken er faktisk onsdag også en dårlig dag med tanke på deltakelse. Tro det eller ei men det er faktisk så og si ingen som ringer inn på torsdager eller fredager heller. Kan ikke skjønne at det er lov å markedsføre seg på denne måten.

Kommer påstand om at kun en prosent av de som ser på ringer inn. Regner med at det er ganske mange som "ser på" eller ihvertfall har på tven, enten det er hjemme eller i bakgrunnen på jobben osv. La oss si at det er ca 3-400000 tilsammen. En prosent av dette blir 3-4000 + at det oppfordres sterkt til å ringe inn flere ganger. Så jeg tar utgangspunkt i at det er 4500 innringere. Dette ganges med 30,- som er prisen for å ringe inn og man sitter da igjen med 135000,-. Sansyneligvis ligger innringer antallet enda høyere i snitt, og jeg kan ikke si meg imponert over at de sikkert deler ut mellom 15-20000,- i snitt.

"Syk mulighet til å vinne". "Ny ledertid som er meget svak, men da er det ihvertfall en deltaker". "Gir bort penger". "Sjelden sjangse". "Unik sjangse". "Du trenger bare å komme igjennom". "Veldig få som får sjangsen, men nå kan dere få tyvstarte på morgendagens konkuranse". Osv osv osv osv.

Ta for eksempel lefdal sin prisgaranti som de måtte slutte med fordi den var missvisende, selv den var jo snill i forhold til det frokost quiz holder på med. Kan jo for ordens skyld nevne at lefdal hadde prisgaranti på en del produkter som lefdal var alene om å selge. Altså en ubrukelig garanti.

Skrevet

:ler:

Har hatt på dette i bakgrunn noen morgener, men klarer ikke mer jeg altså. Det er jo helt latterlig å høre på.

Liker også følgende argument: "Når man vinner på frokostquiz får man 14 dagers karantene - så i dag må du ringe fordi alle de beste spillerne våre har jo karantene og kan ikke ringe inn" :hoho: Jaja, det er jo tydligvis endel som går på salgsargumentene, siden de har holdt på så lenge som de har. Lett-tjente penger for TV2 ser det ut til.

Skrevet

Det programmet som gikk på Viasat4 ble jo lagt ned, det ble avslørt som skikkelig juks. "Programlederne" ble instruert til å regelrett bløffe. Om andre quizshow er like ille er ikke lett å si, men jeg synes i hvertfall metodene deres er på kanten.

Skrevet

En episode av frokost-quiz har brent seg inn i hukommelsen min... Det var da Pia Haraldsen var programleder, og denne gangen var det hun som stilte spørsmål til deltagerne i studio.

Hun leste opp et spørsmål som jeg mener å huske var "Hvilket land kommer Nelson Mandela fra?"

En av deltagerne trykker på knappen og svarer: "Sør-Afrika?"

Pia ser litt til siden, kremter litt og sier "Eehhh... Hvilket LAND!"

Da ble jeg sittende en liten stund med munnen åpen. Det så også ut som deltagerne fikk jeg en liten sjokkopplevelse der de sto også, for det ble i alle fall en lang pinlig stillhet etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...