Gå til innhold

Synsk underholdning TVN

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tv norge skal lage serie om synske og teste evnene deres.

Tror dere det finnes personer som har evner utenom det vanlige?

Klarsyn/klarhørsel/telepati/klarfølelse/healing/kontakt med åndeverden osv..

Hva synes dere om et program av denne typen?

Er det spennende å se folk med evner eller spennende å se om de driter seg ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er spennende å se sånne programmer.

Det finns ånder som går rundt oss.Det er det flere som har opplevd og så mange mennesker rundt om i hele verden kan ikke juge om dette. Både dem som opplever det og de som ser det.

Å være synsk er som å se i bilder på en vak måte.Om du lukker øynene å tenker på et eks. eple så ser du et eple forran deg.Sånne bilder ser de synske.

Har sett disse programmene og blir ofte veldig imponert :)

Gjest Gjest_Magnolia_*
Skrevet

Jeg har aldri sett på meg selv som klarsynt og tror ikke jeg er det heller, men noen ganger kommer det plutselig opp tanker for mitt indre som viser seg å stemme. Det kan være et problem jeg prøver å løse, men sliter med det. Jeg har på følelsen at det er noen som "putter" disse klare tankene inn i hodet mitt, nesten som å bli fortalt noe. En og annen gang har jeg sett "syner" som også viser seg å stemme, og andre ganger bare sterke fornemmelser. Så er det drømmene da, der har jeg drømt hendelser som skjer senere.

Gjest Svartepus
Skrevet

Jeg er temmelig flink til å lese mennesker, både når jeg treffer dem og ganske ofte ved å lese innleggene de skriver på forumet. Jeg kan ikke påstå at jeg er spesielt klarsynt, siden jeg vet at mye av det jeg tar inn er basert på erfaring og intuisjon (litt cold reading, kanskje?). Likevel hender det at jeg får inn noe som jeg ikke skjønner hvor det kommer fra, f.eks. drømmer som senere blir virkelig, en følelse av at noe hender som jeg senere får bekreftet, plutselige tanker/syn som senere skjer osv...

Hadde jeg enda kunnet "sett" på kommando... Hvis noen ber meg om å "se" dem e.l., har jeg nubbesjangs. Jeg tenker for mye og roter inn for mye logikk (hva betyr nicket til personen, hvilken avatar har vedkommende, hvilket "språk" skriver vedkommende på osv...)

Det er nok mange grader av klarsynthet og forskjellige måter å være klarsynt på. Noen kan se på kommando, mens andre bare får inn litt nå og da. Noen ser syner, noen føler ting, noen hører noe osv. Dette er jo egentlig på samme måte som f.eks. å være utøvende kunstner. Mange måter å være kunstnerisk på; noen har god fargesans/rytmisk sans/gehør og bare vet hva som skal til for å få den perfekte symfoni , noen har et godt øye for detaljer, noen er nytenkende og annerledes, og noen har en spesiell evne til å se/høre verden rundt seg og gjengi den tilnærmet 100% naturalistisk og nøyaktig ned til minste detalj.

Det jeg alltid har spekulert på er hva intuisjon egentlig er. Mange skeptikere bruker intuisjon som en helt vanlig og godtatt forklaring på klarsynthet, og da tenker jeg; hva er egentlig intuisjon, hvor går skillet mellom intuisjon og klarsynthet, og hvorfor er klarsynthet unormalt og ikke godtatt innen vitenskapen mens intuisjon er helt normalt og godtatt innen vitenskapen? Hvor kommer intuitive følelser/inntrykk fra? Mange vil nok si at intuisjon er basert på erfaring med lignende hendelser, men det er ikke alltid den teorien stemmer heller...

Skrevet
Tv norge skal lage serie om synske og teste evnene deres.

Tror dere det finnes personer som har evner utenom det vanlige?

Klarsyn/klarhørsel/telepati/klarfølelse/healing/kontakt med åndeverden osv..

Hva synes dere om et program av denne typen?

Er det spennende å se folk med evner eller spennende å se om de driter seg ut?

Er det Åndenes makt du tenker på.Det har opstart 28 oktober 07

Ja slike programmer har det med å engasjere folk, både de som tror på og som ikke tror på og for de som tviler! Alt som kan diskutere i de evige jaktmarker!

Jeg gleder meg!

Skrevet

Gleder meg til åndenes makt jeg og, men det var ikke det jeg tenkte på.

Leste i..tror det var..aftenposten nettavis for noen dager siden at TVN planlegger nytt program som skal sendes neste år og at de i den annledning trengte folk som mener de har evner. Programmet går ut på å teste ut evnene.

Svartepus:

Intuisjon er vel en form for synskhet. Man får en følelse av noe/magefølelsen/en plutselig tanke som viser seg å stemme i ettertid. Hvorfor fikk du den følelsen, hvis den bare kom uten at du kan forklare det så har du nok brukt en ekstra sans.

Hvor mange har ikke opplevd det. Synskhet er egentlig ikke noe uvanlig eller mystisk. Alle har evnen i større eller mindre grad avhengig av hvor åpne de er eller om de faktisk tar seg tid til å lytte til kroppen og følelsene.

Intuitive inntrykk/innblikk kommer fra underbevisstheten og den strømmen om informasjon om alt som er der, det er min teori.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...