Gå til innhold

Database/system for oppskrifter o.l.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en mappe full av matoppskrifter på PC-en.

Det er stort sett Word-dokumenter som jeg har lagret ved anledning og mappa bagynner å bli ganske full.

Skulle så gjerne ha ryddet opp litt og fått et system. Er ikke særlig glad i Word heller..

Vet noen om et program eller en måte å få til en slags database der man kan legge inn oppskrifter o.l. Jeg har en fullestendig Office-pakke, Works og diverse annet smårusk liggende i CD-hylla... men ser ikke helt mulighetene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an å bruke Access for eksempel? :-?

Skrevet

Har aldri brukt Access jeg!

Men jeg har vært inne på tanken i en annen sammenheng..

Finnes det noen gode brukerveiledninger på nettet f.eks?

Er det enkelt å bruke?

Skrevet

Du har jo en hjelpefunksjon som følger med Access... ;)

Lykketil! Anbefaler deg egentlig å kjøpe en begynnerbok... Access er rimelig tungt lærestoff. (Sett i forhold til world, powerpoint og excel osv)

Skrevet

Jeg har registrert meg på www.aperitif.no og skrevet inn alle god-oppskriftene mine der.

Da er de tilgjengelig uansett hvor jeg er!

Anbefales!

Skrevet

Jeg bruker Access endel på jobben har lært meg programmet på egenhånd. En database for oppskrifter kan være veldig enkel eller ganske komlisert, alt etter hva du ønsker å få ut av det selv. Jeg ville begynt med å bruke hjelpefunksjonen i Access, det er et kapittel der som heter "Komme i gang". Ellers så brukte jeg også endel nettsider som hjelp, linkene har jeg på jobb, kan legge dem ut om du er interessert. Eller lån en "Bible" på bibioteket, de er ganske dyre og kjøpe (4-500 kr). Husk i tilfelle og få en for riktig versjon.

Tidligere hadde jeg Office 98, og der var det en mal som lå i Access-programmet som het "Oppskrifter". Hvis du har den versjonen, så kan du jo sjekke hvordan den ser ut, har aldri sett den selv.

Ellers så er det jo en god ide og få seg en ferdig base på nettet, men ikke så morsomt for oss steinalder-mennesker som fremdeles har ISDN.... Det er jo en ganske stor jobb og legge inn mange oppskrifter.

-valla-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...