Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som overskriften viser er uren hud og kviser temaet. Vet det er mange andre emner om dette, men jeg syntes ikke jeg fant noe som passet meg.

---

Hele ansiktet mitt er ikke dekket av kviser og uren hud, men plagene er i T-området.(Panne, nese og hake)

Kinnene er stort sett greie, verken tørre eller fete. Kanskje litt ru hud noen steder.

Er ikke sikker på om resten av ansiktet har fet hud heller. Er ikke så lett å si. Har nemlig hørt at huden kan føles fet/oljete, selvom den egentlig er for tørr. Da produserer nemlig huden mer olje, noe som fører til tettede porer som igjen fører til uren hud og kviser. Har ikke så veldig mye kviser nå, men de er i anmarsj. Huden rundt nesen gjør vondt når jeg rører den.

Prøver å spise noenlunde sunt og variert, og drikke mye vatn. Drikker ikke to liter daglig, og kan kanskje øke dette litt...

Var på apoteket forleden. Hadde ikke med meg så mye penger da, så det ble ikke til at jeg kjøpte noe.

Tenkte litt på en serie med 4 produkter. Navnet er som vasket ut av hjernen min. Tror det begynner med Aco eller noe lignende. I hvert fall, produktene er alle blå.

1: CLEAN, 2:TREAT, 2:TREAT og 3: COVER (en dekkstift)

Utenpå de blå flaskene (tube, på treat 2 nummer 2) var det oransje skrift.

Den første kostet 170, de andre kostet fra 60-80 pr. stk. tror jeg. Syns personlig det var litt dyrt, men det er vell egentlig ikke det. Må jeg kjøpe alle, eller er en viktigere enn de andre?

Er dette noe for meg, viss noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener.

Var kanskje litt rotete dette her, men håper dere forstår.

Har alder noe å si, så er jeg 16 år.

Bruker ikke så mye kremer og sånt. Har dagkrem fra dove og fuktighetskrem fra Garnier(fresh eller hva den heter) Bruker ikke noen av dem hver dag. Er redd for at disse skal føre til at jeg får mer kviser. Ellers bruker jeg i blant en Peeling-krem fra Shine. (Laget av naturprodukter) Huden min blir veldig myk etterpå, men har en følelse av at den blir litt tørr også. En sjelden gang bruker jeg også Cleansing Masque fra Shine. Er en hvit ansiktsmaske.

Håper du/dere kan hjelpe meg. Tar imot alle råd. :)

Forslag til noen produker som ikke er altfor dyre, så tar jeg gjerne imot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har råd, tips eller anbefalinger? Hva med produkter dere bruker da?

Vær så snill å svare!

Skrevet

Har ikke erfaring med de produktene du prater om, men hvis jeg kunne skru tiden tilbake til da jeg var 16 år, ville jeg gjort følgende:

Bestilt en hudpleietime, fått tips til produkter til din hud.

Her kan anbefales MD formulations!!

Etter hudpleietimen ville jeg gått hjem og bestilt disse produktene på nett. Det er nokså dyrt, men de varer en evighet, så alt i alt, er det ikke særlig kostbart....(Kanskje du kan få et lite lån hos foreldre til å kjøpe inn de produktene du trenger?)

Håper dette kan være noe for deg-husker hvor pyton det var å være i din alder og slite med dette.....Derfor råder jeg deg til å gjøre noe med det, for det kan med tid og stunder virke negativt inn på selvbildet ditt.

Skrevet

Er du gutt eller jente. Siden det står 91-g som navn, og du er jo 16 år så det vil si født i 91, men er du gutt.

Er du gutt er du heldig, da kan jeg gi deg tips for hva slags produkter og hvor ofte du kan bruke.

Skrevet (endret)

Kjære TS,

Det du burde gjøre er å dra til legen din. En legetime koster ikke mer enn i underkant av 200 kr. Investerer du i dette, kan jeg love deg at du blir kvitt problemene!

Be en av foreldrene dine bestille tid så fort som mulig.

Legen kan skrive ut to type medikamenter til deg; En bakteriedrepende krem (et antibiotikum): Dalacin, samt en A-vitaminkrem/gel (som åpner porene dine slik at smusset kommer ut, og hjelper huden til å læke): Adapalene (Differin)

Be legen din om å skrive ut disse på resept til deg. Det er den mest effektive behandlingen du kan få nå. Det koster ikke mer enn ca 80,- pr flaske/middel og varer i noen mnd (er ikke helt sikker på prisen, men det er ikke dyrt).

Du kan i tillegg til dette kjøpe en vanlig krem på apoteket til blandingshud. Spørr om hjelp - og fortell at du sliter med uren hud, men likevel behøver fukt. En slik krem vil ikke koste mer enn 70,-.

Det er viktig at du tilfører huden din fukt også, og ikke bare smører deg med kremene du får på resept fra legen.

Du kan f.eks smøre deg inn på kvelden før du legger på annen behandling.

Be foreldrene dine om å hjelpe deg økonomisk. Fordi dette faktisk anses som en sykdom på samme grunnlag som alle andre sykdommer, plikter de faktisk å hjelpe deg.

Du kommer til å bli kvitt kvisene i løpet av et par-tre mnd. Stor forbedring ser du allerede etter en uke eller to...

Mer om temaet kviser kan du lese her: info

Lykke til!! :):):)

Endret av -Alvildebrud-
Gjest jente_91
Skrevet

Til deg som trodde jeg var gutt; jeg er jente.

Takk for alle gode råd! Skal ta meg en tur til på apoteket. Kan dere si noe om pris på disse produktene?

Får nok penger til å kjøpe dette, og har da penger selv, men vil ikke kaste bort mye penger på noe som kanskje ikke hjelper.

Hudpleier kan bli litt vasnkelig siden jeg bor på et lite sted, og legetur tror jeg jeg venter litt med. Er ikke så ille, så håper på at reseptfrie produkter vil hjelpe meg.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Støtter Alvildebrud. Kviser er ikke bare en kosmetisk greie, men en hudsykdom. Jeg fikk kviser i en alder av 20 år, og har hatt problemet i 10 år. Jeg kan smøre meg inn med hva som helst, og rense og styre med alskens produkter, men det er medisiner som hjelper meg. Og mye, mye billigere enn rådyre renseprodukter.

Dette må du nesten vurdere selv, hvor mye plaget du er. Noen foretrekker å prøve hudpleiestæsj først, og synes de blir bedre. Har du syk hud, vil ikke infeksjonene forsvinne selv med dyre produkter. Da kan en tur til legen hjelpe :-)

Bare vær obs på at det ikke er alle leger som er like flinke til å ta hudplager på alvor... kan risikere å møte holdninger som "du er ung, det går over" eller "det der er da ingenting å ta på vei for" etc. Ikke så gøy å møte når man selv opplever det som et problem.

Skrevet
Til deg som trodde jeg var gutt; jeg er jente.

Takk for alle gode råd! Skal ta meg en tur til på apoteket. Kan dere si noe om pris på disse produktene?

Får nok penger til å kjøpe dette, og har da penger selv, men vil ikke kaste bort mye penger på noe som kanskje ikke hjelper.

Hudpleier kan bli litt vasnkelig siden jeg bor på et lite sted, og legetur tror jeg jeg venter litt med. Er ikke så ille, så håper på at reseptfrie produkter vil hjelpe meg.

Reseptfrie produkter hjelper dessverre ikke. Om du ser på dette som et faktisk problem så er det ikke noe å sukke over. Dra til legen, hvorfor vente? :)

Gjest nalle-maja
Skrevet

Jeg har alltid enn eller annen kvise og fem på lur, og smører Basiron salve på, så er den borte etter noen dager, merkelig nok. Det hjelper også å slutte å kladde seg i ansikte, ta og kjenne på huden :trist: Uvane jeg har/hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...