mio23 Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Flere førstegangsprøvere i midten av 20årene her? Selv 23 år, fra oslo. Samboer, ier leilighet , hund og bil, så nå er det bare ungen som mangler "Setter i gang" nå. sluttet akkurat på p pillen. I full jobb nå, men skal studere videre når den lille blir stor nok til å være noe i barnehagen, tror jeg i allefall .. Hadde vært koselig hørt fra andre i samme situasjon
Knøttet Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Her passet visst jeg inn Jeg er 24, bor i Trondheim og vi har ønsket oss barn lenge nå- men situasjonen vår tilsa ikke at vi kunne prøve før nå.
happy_85 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er 22 år, bor utenfor tønsberg, og vi skal begyne å prøve nå Slutta på pilla for et år siden. Har hus, bil og hund, så det meste er i boks. Vi kommer ikke til å prøve så hardt, men ta det litt som det kommer.. Ikke stresse med det på en måte. Sikkert lettere sagt enn gjort før enn begynner.
Gjest AnneShirley Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er 27 år og har vært prøver en stund nå (i hele år). Er veldig glad for at vi begynte nå siden vi ikke har fått klaff ennå. Godt å i alle fall være ung når man merker at man begynner å bli bekymret for hvor vanskelig dette kan bli.
MellonCollie Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er 24 år og bor i Trondheim. Her er også egen leilighet og hund, på plass, og meg i full jobb. Samboer studerer, men er ferdig til sommeren, og er garantert jobb da.. Skal gifte oss i 2009, og syntes det ble lenge å vente med baby til etter det, så da håper vi på klaff nå
Gjest AnneShirley Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Prøvd siden mars og er glad me ikkje venta eit sekund lengre då dette ser ut til å ta tid Akkurat det samme som jeg tenker.. Godt å møte noen som er i "samme båt". Unner deg "klaff" av hele mitt hjerte
Simpleminded Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jente snart 24 år her Velkommen som prøver! :-D Jeg har samboer, eget hus, bil og fast jobb (men jobber med å få meg ny jobb...). Så vi er klare for en liten bolle i ovnen vi også :rødme: Hva med å starte en dagbok? Så kan vi prøvere følge hverandre i hverdagen også Vi har forøvrig prøvd siden august, så har nettopp kommet i gang selv Lykke til!
mio23 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2007 Hei alle sammen Så koselig å høre fra dere alle sammen som er i ca samme situasjon som meg.. Vet at tiden er inne for meg og min kjære. Ønsker begge å bli unge foreldre og innser at dette sikkert er riktig tidspunkt. Men tok tid før jeg virkelig forstod at tiden var inne... jeg er nok hva en kaller en "skeptiker" som alltid stiller masse 'men' rundt alt. Men er jo "gammel nok", vi er begge i fast jobb, vært sammen lenge og forholdet er stabil, kan ikke tenke meg en annen far til mine barn! Har leilighet, bil og hund som sagt og tanken på å gjennoppta studiene siden, bør da ikke være store hindringen?... Merkelig å slutte på p pillen. Litt skummelt.. hehe... men vet jeg ønsker dette! Har dere begynt å ta folat tilskudd? Hørt en bør begynne tidlig, sp jeg tar både folat og multivitaminer nå Ja, "Simpleminded" - kanskje jeg skal begynne lage en dagbok jer inne... helt ny på dette forumet . men får det vel til tenker jeg Vært koselig følge hverandre Er du også fra oslo området?
Tinemor Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Har vært prøver i hele år jeg også. Ting tar tid!!! Har gått på folat noen mnd nå ja Har verdens herlilgste samboer, leilighet, begge i jobb, skal gifte oss til sommeren. Kanskje jeg blir en brud med noe i magen!?!? håper sterkt.... Ålreit å ha noen å dele tanker med her inne. Ting kan bli litt tøft til tider. Lykke til alle sammen, kos dere i helgen
_Maja_ Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Jeg er også helt ny prøver.. PP1 og etter to negative tester venter jeg nå bare på TR.. Som forøvrig er mange dager forsinket! Men jeg har ikke hatt mensen etter jeg sluttet på pilla så det er nok ikke så rart.. Jeg er 24 år og bor i Bergen. Håper det ikke tar så lang tid, har allerede begynt å bli litt utålmodig.. Lykke til til alle prøvere!
Gjest frustrert81 Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Jeg er 26 år, og jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i ett år nå, vårt til gynekolog og alt ser fint ut. Blodprøver viser eggløsning, og samboerens sæd har god kvalitet. Men allikevel har det ikke skjedd noe, blitt satt på Pergotime denne syklusen, og vi håper veldig at det vil skje noe! Jeg er glad vi startet når jeg var såpass ung siden det tar sånn tid.
mio23 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2007 Hei Maja og Tinamor Hyggelig høre fra enda fler!!! Ja, man må vel bare smøre seg med tålmodighet og prøve forstå at ting kan ta tid.... Det er så individuelt fra person til person hvor lang tid dette tar.. Nå har jeg selv gått på p piller kontinuerlig i 3 år. Er vel gjerne slik at det kan ta litt ekstra tid før ting normaliserer seg i kroppen og alt klaffer i forhold til graviditet?... Tenker masse.En tid var jeg redd jeg kanskje ikke kunne bli gravid. "Tenk om" - men hadde ingen grunn til disse tankene. Min plutselige grubling som tok litt overhånd bare.. vi har ikke fortalt noen rundt oss at vi nå er "prøvere". Lyst holde deg hemmelig - vår lille hemmelighet Har også blitt så lei av alle de som skal komme med voldsomme formaninger om hvor viktig det er med "ego tid" før familieplanlegging... Men jeg har hatt min "rølpetid" - Ingen av oss har noe ekstremt behov for å "feste fra oss" - dette er vi over. Og så bør man jo tenke litt økonomisk også i dette storbysamfunnet vi lever i. Vil en bli foreldre, bør en jo ha en økonomi som er i noge lunde orden.. Passer oss nå siden begge som sagt ønsker bli foreldre i ung alder og vi begge er i jobb. I denne situasjoen kan jeg jo også regne med godt med fødselspermisjonspenger. Jeg ønsker gjennoppta studier siden, men dette kan jo gjøres paralelt med ungen i barnehagen. Det vil nok også kunne gi meg mer hjemmetid med den lille - slik tenker jeg i allefall som dere ser, jeg tenker mye - hehe - men jeg er da sikkert ikke den eneste Koselig vi støtter hverandre og deler tanker med hverandre
Simpleminded Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Har dere begynt å ta folat tilskudd? Hørt en bør begynne tidlig, sp jeg tar både folat og multivitaminer nå Ja, "Simpleminded" - kanskje jeg skal begynne lage en dagbok jer inne... helt ny på dette forumet . men får det vel til tenker jeg Vært koselig følge hverandre Er du også fra oslo området? Folat-tilskudd skal man visst begynne med så snart man vet at man skal begynne å prøve - Så jo før jo bedre Jeg er cirka 2,5 time unna Oslo, nedover mot sørlandet Bor litt ute i bygda da jeg flyttet til kjæresten min i juni i år.. Og ja, vi har kun vært sammen i litt over ett år, men det har fra første stund vært full klaff for begge to :rødme:
mio23 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2007 Så koselig å flytte sammen litt utpå bygda da Simpleminded.. romantisk :rødme: Og høres litt rimeligere ut enn å bo i storbyen som oss.. Har en litt liten leilighet, under 50kvm. så jeg er litt spent på hvordan dette skal gå med tanke på den lille.... men hørt om folk som har klart dette før, så det bør vel fungere for oss også?! Heller finne noe større når han/hun blir litt eldre og vi får mer stabil økonomi. Er jo alltid littsmåtøft i etableringsfasen.. vi bor litt utenfor selve sentrum av oslo. nordvest i byen. et utrolig trivelig og barnevennlig strøk like ved en kjempesøt barnehage. Jobbet der selv som assistent for noen år siden, så har jo liksom sett for meg min lille i denne barnehagen... Oj så jeg tenker... lurer på om der er fler med lignende drømmende planleggende tanker som jeg har.. hehe,, er jo litt slitsomt på jobb nå .. ble lang dag. Gjesp! Ønsker alle her inne videre lykke til. Koselig å følge dere i samme situasjon kunne dele tanker osv. får håpe det ikke tar for lang tid før det sitter hos oss alle
Smusse Skrevet 12. oktober 2007 #15 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg passer visst inn i denne tråden jeg også Jeg er snart 26 år og er førstegansprøver sammen med samboeren min gjennom 8 år. :rødme: Bor i trondheim og skal gifte oss til sommeren. Vi har prøvd å 14 måneder nå så dette tar tid! Vi har begynt med utredning nå så da får vi vite om det eventuelt er noe som er galt med oss. Men krysser fingrene for at det ikke er det da! Lengter etter et kjærlighetsbarn :love:
happy_85 Skrevet 12. oktober 2007 #16 Skrevet 12. oktober 2007 Ja er spennende å høre med andre åssen ting går og få råd ol, moro å ha kontakt med andre som er i samme situasjon:) men jeg er helt fersk på dette.. Er det noe det er lurt å ta (vitamin eller tilskudd av noe slag) og gjøre når man blir prøver? Jeg aner liksom ingenting om det.. Har sett at mange tar folat, føler meg litt dum nå, men hva er det?
Knøttet Skrevet 13. oktober 2007 #17 Skrevet 13. oktober 2007 Ja er spennende å høre med andre åssen ting går og få råd ol, moro å ha kontakt med andre som er i samme situasjon:) men jeg er helt fersk på dette.. Er det noe det er lurt å ta (vitamin eller tilskudd av noe slag) og gjøre når man blir prøver? Jeg aner liksom ingenting om det.. Har sett at mange tar folat, føler meg litt dum nå, men hva er det? Hva folat er kan jeg ikke svare deg på, men du bør begynne med det så snart dere begynner å lage for at babyen ikke skal få ryggmargsbrokk og andre lidelser. Løp og kjøp folat! Liten boks på apoteket folat
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2007 #18 Skrevet 13. oktober 2007 Ja er spennende å høre med andre åssen ting går og få råd ol, moro å ha kontakt med andre som er i samme situasjon:) men jeg er helt fersk på dette.. Er det noe det er lurt å ta (vitamin eller tilskudd av noe slag) og gjøre når man blir prøver? Jeg aner liksom ingenting om det.. Har sett at mange tar folat, føler meg litt dum nå, men hva er det? Folat/folinsyre bør alle som prøver å få barn ta fordi det minsker risikoen for ryggmargsbrokk. Men ryggmargen lukker seg visst tidlig (før mange i det hele tatt vet de er gravide) så derfor bør man ta det når man er prøver også. Folat er ikke "farlig" for kroppen, så man kan trygt spise det noen mnd selv om man ikke blir gravid med en gang.
mio23 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. oktober 2007 Hei Folat er et av B-vitaminene. En bør gjerne ta dette i forkant a svangerskap og under de 3 første mnd da dette skal redusere faren for ryggmargsbrokk hos baby. I tillegg tar jeg multivitaminer uten jern for å forsikre meg om at jeg får meg det jeg trenger av vitaminer. Tar også omega 3. kan være jeg skal begynne ta jern pga vet jeg hadde lave jernverdier tidligere.. men skal sjekke dette opp med legen min først. Mye å tenke på før en blir gravid Trener forresten dere noe særlig?... Selv vært litt for slapp i det siste. Var svært aktiv før. Hadde lyst ha et "aktivt svangerskap" men hørt at man ikke bør øke intensiteten når gravid... gleder meg til å høre mer fra dere alle sammen
Gjest LilleLala Skrevet 13. oktober 2007 #20 Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg er 22 år og bor i en mellomstor by, har egen leilighete (Dvs, første etasjen av et hus.) Ble ferdig med utdanningen i år, og har begynt å jobbe... Jeg er en prøver med en nær homofil venn, nettopp kommet igang... Jeg er aktiv, har hunder men føler på meg at det har debbet av litt med sommeren.. Hehe... Ellers så er han som blir barnets far på flytte prosses hit da han fikk bekreftet overførsel til min by (Som snart blir vår..) Det med folat visste jeg ikke, takk for tipse... Føler at jeg må ta meg en tur til apoteket senere idag gitt Endret 14. oktober 2007 av LilleLala
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå