Gå til innhold

Hvilken vei danser dama?

Hvilken vei danser dama?  

41 stemmer

1. 1. Hvilken vei danser dama?

• Mot klokka
      15
    • Med klokka
      16
    • Den veien jeg vil hun skal danse
      10

Fremhevede innlegg

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Men jeg klarer få ho til å snurre hvilken vei jeg vil. :sjarmor:

Ja selvfølgelig snurrer hun hvilken vei dere vil. Hun er sikkert tidsinnstilt. Dere bes om å konsentrere dere om å snu henne, og like etterpå snur hun. Det har ingenting med at dere konsentrerer dere å gjøre, men at den som har laget henne har programert henne til å snu.

Verden vil bedras.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nei, man kan selv bestemme når hun skal snu. Det er en slags illusjon.

Gjest Silmarill
Skrevet
Ja selvfølgelig snurrer hun hvilken vei dere vil. Hun er sikkert tidsinnstilt. Dere bes om å konsentrere dere om å snu henne, og like etterpå snur hun. Det har ingenting med at dere konsentrerer dere å gjøre, men at den som har laget henne har programert henne til å snu.

Verden vil bedras.

Verden vil bedras på mye men...

Denne "dansedokka" snur seg ikke av seg selv om du ikke konsentrerer deg for at hun skal gjøre det!

Ser du den gå en vei, MÅ du konse for at den skal gå den andre veien.

Den snurrer eks. ikke 13 ganger rundt for så å snu...

Nei, man kan selv bestemme når hun skal snu. Det er en slags illusjon.

Jepps :)

Skrevet
Hvilken vei dama snurrer er avhengig av hvilken hjernehalvdel du bruker når du ser på henne, akkurat som Silmarill sier.

Man bruker alltid begge halvdeler samtidig, så en bedre forklaring må nok til. Så både du og Simatill har nok feil her ja. Så sant man ikke er i en kontrolert setting slik at man kan utelukke andre former for stimuli kan man heller ikke søke å avgjøre hvilken halvdel som er mest aktiv under en oppgave, så å si at man bruker den ene havldelen mer enn den andre når man ser på henne går ikke i en ikke-kontrolert setting.

En optisk illusjon avhenger bare av hva man fokuerer på, altså hvilken informasjon hjernen får, og man gir derfor forskjellige svar og kan skifte hva man ser. Dette er akkurat likt som med vase/ansikt illusjonen for eksempel.

Gjest Silmarill
Skrevet
Så både du og Simatill ....

Hvem er Simatill?

Veldig likt mitt brukernavn altså ;)

Skrevet

:sur: Nå har den dama snurret med klokka i de 3 dagene jeg har sett henne og 10 sek etter at jeg har svart i denne pollen så snur hun søren meg.

Og ikke snakk om at jeg får snudd henne tilbake "medstrøms".

*rusler ilter ut av tråden*

Skrevet
Les resten av tråden, Gjest.

For å se at andre svarer mye likt eller for å se alle de andre som er uenige? Det kan hende jeg har lest den, og startet på ny og ville kommentere akkurat dette? Kan du ikke heller svare meg og flere andre i tråden som har påpekt dette og som ønsker å diskutere med deg?

Hvem er Simatill?

Oi, t og r er jo like ved siden av hverandre på tastaturet :sjenert:

Skrevet

Verden vil bedras.

Merkelig at hun liksom har blitt programert til å snu seg, når jeg bare klarer å se henne snurre mot klokken. Jeg klarer ikke å snu henne, uansett hvor lenge jeg stirrer, ser bort for så å se tilbake igjen osv, for hun snurrer mot klokken uansett.

Gjest Simatill
Skrevet (endret)
Hvem er Simatill?

Moi?

Endret av Simatill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...