Gå til innhold

Hvilken vei danser dama?

Hvilken vei danser dama?  

41 stemmer

1. 1. Hvilken vei danser dama?

• Mot klokka
      15
    • Med klokka
      16
    • Den veien jeg vil hun skal danse
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vedlegg fjernet, se reglene.

Tabby, mod

Endret av Tabby
Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet

Med klokka selvsagt. ?

Hvorfor skulle jeg svare motsatt ? :klø:

Skrevet

Mot, mot og atter mot. Som i den andre tråden.

Skrevet

Med eller mot, alt ettersom. Bare å blunke litt, så "snur" hun.

Skrevet

Jeg klarer ikke snu henne fra ccw til cw. Andre veien går det fint!

Skrevet

Den danser MOT klokka både i bilde i innlegget og din avatar!

Noen ganger så danser den dit jeg vil når jeg trykker på den og drar musepekeren motsatt vei!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Det kommer ann på øye som ser det ;)

Svaret viser om du er styrt av venstre eller høyre hjernehalvdel. Ser du damen spinne samme vei som klokka, da bruker du den høyre hjernehalvdelen mer enn den venstre.

Og ser du henne spinne mot klokka, er det den venstre hjernehalvdelen du bruker mest.

Konsentrer deg om at den SKAL spinne andre veien - så gjør den det.

Mitt svar er: Den snurrer den veien jeg vil!

Endret av Silmarill
Skrevet

Her snurrer hu MOT klokka. Igjen... Se på skyggen! Du ser skyggen på foten som går utover når den peker fra skjermen din.

Gjest Silmarill
Skrevet
Her snurrer hu MOT klokka. Igjen... Se på skyggen! Du ser skyggen på foten som går utover når den peker fra skjermen din.

:ler: vedder for at du skriver MED klokka i den andre tråden

:lur: Lurifax

Ps! MITT svar er rett så desså :idesmil:

Skrevet
:ler: vedder for at du skriver MED klokka i den andre tråden

:lur: Lurifax

Ps! MITT svar er rett så desså :idesmil:

Svaret ditt hadde vært riktig om dama ikke hadde no slagskygge og om hu ikke var 3D.

Selvom man hadde tatt vekk skyggen på den der så hadde hu snurra en bestemt retning, selvom det hadde vørt umulig å oppfatte det pga mangel på lys og skygge.

Hadde dama vært tegna istedenfor å vært modelert i et 3Dprogram så hadde du hatt rett (om hu ikke hadde no slagskygge)

Så det så!

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Det kommer ann på øye som ser det ;)

Svaret viser om du er styrt av venstre eller høyre hjernehalvdel. Ser du damen spinne samme vei som klokka, da bruker du den høyre hjernehalvdelen mer enn den venstre.

Og ser du henne spinne mot klokka, er det den venstre hjernehalvdelen du bruker mest.

Konsentrer deg om at den SKAL spinne andre veien - så gjør den det.

Mitt svar er: Den snurrer den veien jeg vil!

Hvor har du det fra? Syns ikke det høres særlig sannsynlig ut.

Men jeg ser at hun kan danse begge veier avhengig av hva man konsentrerer seg om.

Skrevet

Men som Yme sier, dama har en slagskygge og den viser tydelig hvilken vei hun snurrer, og DEN kan man ikke endre.

Skrevet (endret)

Hm... etter mye blunking fikk jeg henne til å danse en halv runde med klokka... Så jeg er tydeligvis styrt av venstre hjernehalvdel...

Sært! Nå danset hun i avataren til Reven mot klokka, og i det nye vinduet danset hun med klokka! :sjokkert:

Endret av Knøttet
Gjest Silmarill
Skrevet
Hvor har du det fra? Syns ikke det høres særlig sannsynlig ut.

Men jeg ser at hun kan danse begge veier avhengig av hva man konsentrerer seg om.

Netopp! Om du ser direkte på dama, så snurrer den en vei!

Når du konsentrerer deg veldig så får du den til å snurre den andre veien!

Men som Yme sier, dama har en slagskygge og den viser tydelig hvilken vei hun snurrer, og DEN kan man ikke endre.

Men som Yme også sier......

Edit: Eller, det du skriver er nok riktig pga at folk ikke ser den skyggen, tror jeg... Enten ser de den ikke, eller så har de ingen formening om hvordan rom og form fungerer :ler:

Vi kan jo bare rope på REVEN, trådstarter altså for å høre hva svaret EGENTLIG er ;)

Skrevet

Hvilken vei dama snurrer er avhengig av hvilken hjernehalvdel du bruker når du ser på henne, akkurat som Silmarill sier.

Der er derfor det i utgangspunktet ser ut som begge damene (i denne og den andre tråden) danser samme veien, sjøl om de er speilbilder av hverandre.

"Korrekt" svar er derfor at du kan bestemme sjøl hvilken vei hun snurrer, men det er mye mulig at du må trene ei stund på det.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vel, jeg er fortsatt skeptisk til dette med hjernehalvdeler. Høres ut som tvilsom populær-psykologi. Jeg tror det bare er en optisk illusjon, litt på lik linje med bilder hvor du kan se flere ting, men bare én ting om gangen, avhengig av hva man fokuserer på.

Skrevet (endret)
Hvilken vei dama snurrer er avhengig av hvilken hjernehalvdel du bruker når du ser på henne, akkurat som Silmarill sier.

Der er derfor det i utgangspunktet ser ut som begge damene (i denne og den andre tråden) danser samme veien, sjøl om de er speilbilder av hverandre.

"Korrekt" svar er derfor at du kan bestemme sjøl hvilken vei hun snurrer, men det er mye mulig at du må trene ei stund på det.

Tull!

Hvis du ser på den fine tegninga mi så vil du se at skyggen peker oppover når foten går innover i bildet. Dvs at når du ser skyggen, på figuren du posta, så er klokka rundt 12. Hvis skyggen da går mot høyre så vil den gå samme vei som klokka.

Om skyggen beveger seg mot venstre så vil figuren snurre i motsatt retning av det klokka gjør. Er det magi som får det til å funke? Eller kansje aliens? Ikke veit jeg, men vakkert er det uansett.

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...