Gå til innhold

Forslag til "midt på dagen mat"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får gjester i helgen (to voksne og to tenåringer). De skal være her en del timer, såvi tenkte å servere noe enkelt da de kommer og ta middagen på kvelden. Normalt sett hadde vi nok servert kaffe og kaker først, men den ene spiser aldri kaker (slanker'n, liker ikke, hva vet jeg) mens en annen har cøliaki og da begrenses kakeutvalget en del.

Har noen forslag til hva vi kan servere? Alle typer forslag mottas med takk! :bukke: Men det kan gjerne var noe lite eksotisk da hele familien er ganske kresne i matveien og sjelden prøver noe nytt...

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat og varme hvitløksbaguetter?

Skrevet

Takk for bra forslag! Men en av ungene er totalt anti alt som er grønt, og baguetter stemmer ikke helt med cøliaki (selv om det hadde latt seg løse). Som nevnt er dette ikke lett (kresen familie).

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hva med forskjellige typer oppskjært frukt? Og kanskje is/vaniljesaus e.l. ved siden av til de som vil ha det?

Skrevet

Hva med suppe og godt brød? Nå når det er høst er det deilig med noe varmt på dagtid også. Gresskarsuppe er for eksempel veldig godt, og bruker du knall orange gresskar så ser suppa ganske kul ut også. :)

Skrevet

Ferskt brød og godt pålegg (egg, gode oster, kjøttpålegg, reker...).

Kjøp glutenfri grov melblanding (gul pose sammen med kakemiksene) på en hvilken som helst matbutikk og bak i vei. Tilsett gjerne noen rista solsikkefrø og litt oregano og/eller tørka persille, og bytt ut halvparten av vannet med melk. Det blir kjempegodt og ingen merker at det er glutenfritt!

Skrevet

Takk for flere tips! Alle er mulige kandidater, så vi får ta en beslutning på butikken i morgen.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Vi får gjester i helgen (to voksne og to tenåringer). De skal være her en del timer, såvi tenkte å servere noe enkelt da de kommer og ta middagen på kvelden. Normalt sett hadde vi nok servert kaffe og kaker først, men den ene spiser aldri kaker (slanker'n, liker ikke, hva vet jeg) mens en annen har cøliaki og da begrenses kakeutvalget en del.

Har noen forslag til hva vi kan servere? Alle typer forslag mottas med takk! :bukke: Men det kan gjerne var noe lite eksotisk da hele familien er ganske kresne i matveien og sjelden prøver noe nytt...

Hilsen Lille meg

Påsmurte rundstykker.

(Aner ikke hva cøliaki er så mulig det ikke går)

Skrevet

Cøliaki vil si at man må ha glutenfri mat (hvetemel har gluten). Så rundstykker må i så fall bakes med eget mel.... Og der skorter det litt på evnene mine...

Ellers er forslaget godt. Takk!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Noe forslag:

yoghurt med frukt og hirseflak

en suppe, godt med varm lunsj selv om det skal være middag senere

fylt omelett

en salat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...