Gå til innhold

Vil dere vite kjønn?

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Nå er det jo ultralyder rundt om i mars/april-klubben i disse dager, noen har akkurat hatt, noen skal snart ha. Vil dere vite kjønn eller ikke?

Vi vil ikke vite, eller jeg vil ikke, mannen sier det er det samme for ham. Men jeg synes det er fint å ikke vite alt på forhånd, pluss at de selvsagt kan ta feil også. Det "praktiske" er også av mindre betydning; jeg vil ikke kle mitt barn i kun rosa/jentete klær eller kun lyseblått/guttete klær allikevel. Synes det er greit å ha mest nøytrale farger og mønster uansett. Dessuten har vi tenk oss flere barn, og det er jo greit om de kan arve av hverandre uavhengig av kjønn. Ser derfor ingen grunn til å vite kjønn.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil vite.....fordi jeg er ubeskrivelig nysgjerrig :lol:

Vi ville se sist og, men da gjemte han seg til vekstkontroll i uke 34 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vite det vi og.

Det ville vi med førstemann også og vi kan da ikke gjøre forskjell... ;)

For meg ødelegger det ingenting av gleden ved å få et barn. Det blir likefullt en overraskelse i det å bli kjent med barnet.

Selv om vi holdt oss til nøytrale farger i kjøp av klær i tilfelle ultralyden skulle vist feil, eksploderte det i rosa gaver når frøkna kom til verden. Så det er jo litt greit å vite om jeg kan bruke mye av det vi har eller om jeg må på handletur. (men litt handling blir det vel uansett... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrighet måtte være den eneste grunnen :)

Er også nysgjerrig så klart, men har kommet til at jeg ikke vil vite det. Blir jo glad uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gravid da, men den dagen jeg blir det kommer jeg nok til å dø etter å få vite kjønnet...mest fordi jeg er nysgjerrig. De kan selvfølgelig ta feil, sånn som med min fetter...tissemannen hans gjemte seg, og kommende bestemor strikket et lass med rosa klær. Så var det en gutt, hehe...men dette er over 23 år siden, så vil tro UL er bedre i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet kjønnet er det jo andre ting man kan glede seg til og. Hvem ligner babyen på? Hvordan er babyen som person? Ligner h*n på evt. søsken kanskje? Å vite kjønnet tok ikke vekk spenningen over å få et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man vet kjønnet er det jo andre ting man kan glede seg til og. Hvem ligner babyen på? Hvordan er babyen som person? Ligner h*n på evt. søsken kanskje? Å vite kjønnet tok ikke vekk spenningen over å få et barn.

Selvfølgelig ikke... Men tenker jo på hvem babyen ligner på, hvordan han/hun er osv for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt til at vi vil vite kjønnet. Kjæresten er så nysgjerrig på det, og det er greit for meg. Jeg vil likevel anbefale familie o.l å handle inn gaver i nøytrale farger, for selv om jeg får det ene eller andre kjønnet vil jeg ikke ha utpregede kjønnsfarger.

Det ville jo vært rart om bare en skulle vite også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi er så nysgjerrige at vi måtte vite. Synes også det er greit å vite med tanke på innkjøp. Vi prøver å holde oss til relativt kjønnsnøytrale klær, men det er utrolig vanskelig fordi det er så lite av det i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å ikke vite, for jeg har lyst til å beholde spenningen. Men mannen er så nysgjerrig at han holder på å sprekke, og vil aldri i verden klare å vente. Så jeg regner med at han "vinner."

Det haddde heller aldri gått at han hadde visst og jeg ikke. Han hadde nok avslørt seg innen to dager var omme.

Han er som et barn når det gjelder sånne type ting. Det er som om han har en innpakket gave adressert til ham liggende rett foran nesa hans og bare venter på ham, og han ikke får lov å pakke den opp før etter 40 uker. Det hadde aldri i verden gått bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil vite bare fordi vi er ustyrtelig nysgjerrige!!!!! Men jeg vil uansett prøve å kjøpe så mye som mulig av kjønnsnøytrale klær. Men hvor????

Jeg ser og `ser, men overalt er det enten en liten blomst eller bil som "ødelegger" for at det kan kalles kjønnsnøytralt. Da må man i alle fall opp i pris.. Noen som har no forslag til billige kjønnsnøyt. klær?

Vi har bestemt oss for å ikke velge endelig navn i alle fall før baby'n kommer. Jeg syns det er litt viktig at baby'n passer til navnet sitt.. Passer kanskje ikke med Constanse til en som ligner på en Ragnhild.....!!??!! Ser det ofte på jobben, mange barn med navn som ikke akkurat støtter utseende :fnise:

Skal på UL om 1 1/2 uke, gleder meg, håper vi får se kjønnet da, vis ikke må jeg nok betale en pen sum for å få vite det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite, med tanke på innredning av barnerommet, navn etc...Har fått vite kjønnet nå, men vil få det bekreftet en gang til i ul i uke 19 om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

HELT ENIG! Dette er svar folk får av meg, når de ikke skjønner hvorfor jeg vil vite kjønnet. Enten blir det gutt eller så blir det jente, jeg synes ikke det er det mest spennende.. Men derimot det som du sier, Monja. Hvem den ligner på, hvordan er den som person osv! Som Jens også sier så er det også praktisk i forhold til å ordne rom, tenke ut navn og sånne ting.. Også må jeg vel innrømme at jeg også er suuuper nysgjerrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HELT ENIG! Dette er svar folk får av meg, når de ikke skjønner hvorfor jeg vil vite kjønnet. Enten blir det gutt eller så blir det jente, jeg synes ikke det er det mest spennende.. Men derimot det som du sier, Monja. Hvem den ligner på, hvordan er den som person osv! Som Jens også sier så er det også praktisk i forhold til å ordne rom, tenke ut navn og sånne ting.. Også må jeg vel innrømme at jeg også er suuuper nysgjerrig!!

Og så er du vell som meg at du elsker å kjøpe små søte klær til ditt ufødte barn og det er mye lettere når man vet kjønnet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er du vell som meg at du elsker å kjøpe små søte klær til ditt ufødte barn og det er mye lettere når man vet kjønnet.. ;)

*skyldig på det punktet her og*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...