Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Eller hter det XP. Noen som vet noe om dette programmet og kan forklare litt?
Tusenfryd Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Det heter XP og er Microsofts siste Windows-versjon - etterfulgte Windows 2000.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 XP er ikke å foretrekke. Sats eller på WIn2k. XP er bare til for aå Bill skal få putta flere penger ned i den store lomma si. XT var noe vi hadde før it tiden :http://www.obsoletecomputermuseum.org/ibmxt/ forhåpentligvis har du ikke det!
Supermann Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 Jeg bruker XP og er veldig fornøyd med det. Har nå brukt det siden sommeren 2001 uten noen problemer.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Jamen hva er forskjellen da? Fordeler /ulemper? Skal få xp nå, men vil vite noe pm det først. Som dere sikkert skjønner er jeg ganske grønn. Håper på svar fra dere.
Supermann Skrevet 6. april 2003 #7 Skrevet 6. april 2003 Kan ikke finne noen negative sider. Har jo noen finesser som systemgjenopprettelse osv, husker ikke helt hvordan det var før.
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #8 Skrevet 6. april 2003 Jamen hva er forskjellen da? Fordeler /ulemper? Skal få xp nå, men vil vite noe pm det først. Som dere sikkert skjønner er jeg ganske grønn. Håper på svar fra dere. XP er vel den av operativsystemene til Windows som skiller seg mest ut. Windows 95, 98 og 2000 er ganske like når det gjelder menyer osv. XP er annerledes og kan være litt kronglete i starten. Jeg synes at det blir litt mye "dilldall" på XP, men dette er jo en smaksak. Dessuten blir jeg litt trassig når Microsoft krever at ting blir registrert og skal ha full kontroll på alt (selv om jeg skjønner poenget med dette). Har også opplevd at det blir problemer med eldre skrivere o.l. når man går over til XP (gjelder også Windows 2000). Jeg bruker Windows 2000 hjemme og har XP på jobben. ER mer fornøyd med stabiliteten på hjemme-PCen og venter nok lenge før jeg går over til XP hjemme. Ettersom XP er det nyeste OS-et, så er det fortsatt mange ting som ikke er 100%. Pass på å laste ned updates hver gang du får melding om nye!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #9 Skrevet 6. april 2003 Hva dilldall? takker for ellers alle svar, men om jeg ble så mye klokere? Nei, tror ikke det. Sikkert jeg som er treg.
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #10 Skrevet 6. april 2003 Med dilldall så mener jeg at det er lagt mye vekt på utseendet o.l. Masse ting som ser fint ut, men som ikke nødvendigvis er praktisk for alle. Du kan jo gå inn på www.microsoft.no og lese litt der..
Atmi Skrevet 12. april 2003 #11 Skrevet 12. april 2003 Med dilldall så mener jeg at det er lagt mye vekt på utseendet o.l. Masse ting som ser fint ut, men som ikke nødvendigvis er praktisk for alle. Du kan jo gå inn på www.microsoft.no og lese litt der.. Liker xp godt jeg da. Den er lett å sette seg inn i. Og det er ikke noe problem å finne ut av den hvis du er vandt med windows fra før. Det fungerer nesten helt likt, bare finere å se på. Om du likevel skulle synes den er vanskelig å finne ut av er det bare å gå inn på skrivebords egenskapene - der man velger skrivbords bakgrunn osv - der kan du still om slik at det er likt de gamle windows versjonene av utseende. Xp laster ned oppdateringer automatisk - men det er sant som hun sier at de vil ha registrering osv. Men det er jo ikke noe problem om man har lovlig program, hvis ikke så går det faktisk uten å registrere også. Ellers syns jeg at xp er mer stabilt og raskere enn de gamle windows programmene. Det er også veldig lettvindt ettersom det gjør det meste selv. Man trenger ikke særlig datakunnskaper her. Får du en ny skriver eller noe så finner dataen det selv og installerer programvare. Også i forhold til nettverkstilkoblinger. I tillegg syns jeg ikke at der er problemer med gammelt tilbehør. Jeg hadde en eldgammal skriver her jeg, og den var der programvare til - så det forstår jeg ikke. MEn kan jo være forskjellig det da. Vel - jeg liker det jeg ihvertfall
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #12 Skrevet 12. april 2003 XP fungerer utmerket det. Bruker OS-et selv nesten daglig i jobbsammenheng. Men personlig synes jeg at det blir for mye "dilldall" (dette kan selvfølgelig være positivt eller likegyldig for andre. Blandt annet fungerer XP bedre mht. mulitimedia, nettverk, spill osv. Og det er brukervennlig. Jeg hadde nok hatt XP selv, om det ikke hadde vært for Windows 2000, som er det perfekte OS-et for meg. Har aldri hatt et eneste problem på min PC (noe annet er det på sambos PC, men det er nok hans egen og selve PC-ens feil). Det er selvfølgelig ikke noe problem at XP må registreres. Problemet oppstår når man formaterer og må registrere igjen, og igjen og igjen. Vel.. problem og problem, jeg synes at det blir mye styr i alle fall. Plusser og minuser finnes det ved alt. Og alt kommer an på hva de bruker PC-en til, hvilke behov du har osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå