Gå til innhold

Idiotiske NAV

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest oppgitt
Skrevet

Velger å være anonym nå, men jeg har vært sykemeldt ganske lenge. Siden desember i fjord. Har derfor fått sykepenger fra NAV. I august prøvde jeg meg en dag på skole, men fant ut at det ikke fungerte, det ble for mye for meg. Så nå har saksbehandleren min på NAV gått igjennom alle lover og regelverk i hele trygdeloven for å finne en måte å kutte ned på utbetalingen min. Så i september fikk jeg bare utbetalt 38 % av den summen jeg har fått tidligere. Det er helt grusomt! Jeg kan jo ikke leve på 6000 kroner i måneden!!! Og begrunnelsen hennes er at de visste ikke om dem skulle anse meg som en som hadde blitt sykemeldt fra arbeid eller fra skole, men poenget er at jeg var på skolen 1 j**** dag, og har aldri vært friskmeldt!! Jeg føler at jeg har blitt snytt for 10000 kr, og er helt forvirra på toppen av det hele. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Jeg føler meg nå tvunget til å gå ut i arbeid igjen, selv om jeg ikke er frisk. Dette er ikke noe ålreit.

Så VÆR SÅ SNILL! Hjelp meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du leverer sykmelding kan de ikke stoppe utbetalingwen din på denne måten.

Hva var den ene dagen på skole for noe da ? attføring ??

Jeg mener bestemt at du har krav på sykepenger i ett år, og etter det er det rehabilitereing eller attføring som gjelder. de har her gjort en feil. garantert

Gjest Gjest oppgitt
Skrevet

Jeg hadde virkelig satt pris på litt mer hjelp, da jeg skal ringe NAV i morgen. Trenger litt hjelp til hva jeg skal si, noen gode argumenter osv.

På forhånd takk:)

Gjest Gjest oppgitt
Skrevet

Tusen takk for svar forresten, bubbel:) Og ja, jeg håper så inderlig at dem har gjort en alvorlig feil!

Skrevet

Er vel litt tidlig å si at du ikke takler skole etter bare én dag. Da er det bare vrangvilje, spør du meg...

Skrevet

Uansett om du er sykmeldt eller gikk over til attføring i august (da du prøvde deg på skole) skal du ikke gå ned i lønn før etter desmber. Du har nemlig lov til å være sykmeldt i ett år, går du over til attføring før dette skal fortsatt sykepengene gjelde fram til det har gått ett år!

Og 38%? Hvor har de fått den summen fra? Atttføring er på 66%, og som sagt skal du ikke ned på 66% før det har gått ett år fra du ble sykmeldt!

Gjest Gjest oppgitt
Skrevet

Takk opa! Nei, dette er en utrolig frustrerende situasjon for meg.

Jeg kan oppriktig si at jeg HATER nav akkurat nå. Ikke nok med at de trekker meg i lønn, men de behandler meg som en dritt også. Men takk for svar og meninger:)

Skrevet
Takk opa! Nei, dette er en utrolig frustrerende situasjon for meg.

Jeg kan oppriktig si at jeg HATER nav akkurat nå. Ikke nok med at de trekker meg i lønn, men de behandler meg som en dritt også. Men takk for svar og meninger:)

Ja, er ikke de hyggeligste folkene alltid, og man er jo gjerne veldig sårbar selv også! Les alt som står på sidene til du kan det opp og ned og inn og ut, og forbered deg på at de tolker det helt på sin egen måte.

Saksbehandleren min var rett og slett atal, men han fikk seg noen sannhetens ord og et lite brev fra legen min, neste gang vi møttes beklaget han og var et helt nytt menneske...

Jeg skjønner jo at de møter mye forskjellige folk, og mange snylter helt klart, men å møte nye folk med den holdningen er ikke holdbart.

Skrevet

Huff, det der hørtes ikke bra ut. Men det er som de andre her sier at du skal kunne være sykmeldt i et år før det skjer noe.

Hvordan gikk det forresten? FIkk du snakket med de på NAV?

Håper det går bra :klem:

Gjest Gjest oppgitt
Skrevet

Hei bare meg selv!

Jeg snakket med dem i dag ja. Fikk til og med snakke med trygdesjefen. Ringte saksbehandleren min som fortalte meg dette for over to uker siden, og hun sa at hun hadde sendt meg ett vedtak som forklarer, og jeg har enda ikke mottatt det. Men trygdesjefen sendte meg det på nytt i dag. Hvis jeg ikke var enig i det som stod der skulle jeg sende klagebrev. Noe jeg kommer til å gjøre. Jeg kommer også til å få med meg legen min, for hun synes dette er uhørt. Off, blir så fortvila. I dag fikk jeg meg i allefall fast jobb i ett fint firma :danser::danse:

Men allikevel, å bli tvunget ut i arbeid igjen slik, det er forkastelig. Når man ikke er psykisk eller fysisk klar for det. Men men, jeg kan i allefall ikke leve på 6000 kr i mnd med billån, husleie, mat, strøm osv..... Dette suger. Pardon my french... :sjenert:

Men takk for omtanken bare meg selv og opa! :klem:

Skrevet

Så flott at du fikk snakket med dem da!

Og gratulerer med ny jobb :hoppe: Håper det går greit, jeg vet hvordan det er å gå ut i jobb når man ikke er helt klar for det. Men dette klarer du. Stå på!

Helgeklem :klemmer:

Skrevet
Er vel litt tidlig å si at du ikke takler skole etter bare én dag. Da er det bare vrangvilje, spør du meg...

Jeg er frista til å svare som jeg pleier på sånne innlegg, men da blir det jo bare sletta.

Men jeg gjør det likevel.

Dust.

Alvorlig talt, hva vet vel du om det?? Vrangvilje?? Tror du folk flest ønsker å være sjuke eller??

Skrevet

Ikke bry deg så mye om det Tex. Det er bare noen som har opplevd verden som helt rosenrød. Er noen som har fått sydd puter under armene vet du, og som faktisk ikke har opplevd hvordan verden kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...