Gå til innhold

Brudepiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den, at det har vært en ganske lang barnefri periode i begge våres familier og omgangskretser. Så med brudepiker er det ikke bare å velge og vrake!

Saken er den at det er to jenter som er 14-15 år gamle, og to jenter som er 3 og 3 og et halvt når vi gifter oss. Jeg syntes de eldste er litt for gamle, og de yngste er kanskje litt for unge. Og vi vil helst bare ha to brudepiker siden det blir en relativt liten kirke, og det vil koste mye med fire brudepike kjoler istedenfor to.

Men hva mener dere? Vil to treåringer løpe ustyrlig rundt i kirken istedenfor å gå fint og lettere under kontroll? Det finnes vel knapt noe søtere enn to små brudepiker, men er tre år for ungt?

Og er man for gammel når man er 14-15? Det er to veldig pene jenter og slikt, men jeg syntes liksom brudepiker skal være piker, ikke tenåringer.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest *marie*
Skrevet

Jeg synes det høres hyggelig ut med to brudepiker på tre år.

Det kommer jo selvfølgelig an på jentene, men tror det skal gå greit, dere kan jo øve på forhånd for eksempel?

Enig med deg at to eldste er for store til å være brudepiker,det ligger jo litt i ordet at de skal være piker og ikke tenåringer som du sier.

Lykke til med valget

Skrevet

hmm, hadde 5 brudepiker vi, jo fler jo bedre:)

Eldste var da 14, 2 på 13 en på 8 og en på 9:)

Kjolene kjøpte vi på cubus til kr: 150 pr.stk.

Nydelige hvite silkekjoler med silkesjal og veske til,-

de solgte ut alt av julekjoler rett etter jul:)

Skrevet

Min sønn og hans venninde var brudebarn da de var to år gamle. De var alldeles bedårende, men alt gikk jo ikke helt etter planen. Men treåringer burde å veldig greit, jeg hadde satset på de. Da jeg giftet meg var brudebarna våre ti og seks år gamle, tiåringen var i største laget syns jeg. Og vi hadde faktisk en voksen brudepike, det var bedre enn halvvoksne tenåringer syns jeg.

Skrevet

Kusina mi som er da 14 år skal være brudepike hos oss...jeg tror ikke det kommer til å bli noe rart med en tenåring. Hun står meg veldig nært,og siden jeg har lovet henne det da vi var yngre så ble det et naturlig valg.... Det er jo ikke en stor rolle hun får da...eneste utenom meg som det er heelt greit å ha på seg helt hvit...hun skal også ha bukett.... og skal vel gå før meg inn i kirka.... Ka mer ska en brudepike gjør da???

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Tenker vi kommer til å vurdere tre-åringene ja. Er jo en stund til fremdeles, så har god tid til eventuelle forandringer :)

Skrevet

Det finnes jo noe som så flott kalles for "terner" som er enten voksne eller ungdommer som opptrer som"bridesmades". De går ikke i front av brud når hun skreder oppover kirkegulvet men går inn i forkant når forlover til brud kommer inn. Blir liksom en opptakt til at snart kommer bruden. Disse kan med fordel kles opp i like kjoler, men det er ingenting som sier at brudeparet skal betale for dette. De bærer gjerne en bukett hver i samme blomstertema som brudeparet. En flott måte å bruke ungdommen på spør du meg. Men kanskje litt for amerikansk for enkelte kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...