Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke med dere, men jeg er ihvertfall veldig veldig lei av Hallelujah. Synd, for det er en fin sang. Jeg bytter kanal pronto hvis den kommer på radio.

Jeg skylder på Lind, Nilsen og company.

Endret av lillebøll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ikke får svare i pollen, svarer jeg her: Det burde vært forbudt å lage flere versjoner av den de neste 15 åra. Og skuddpremie på dem som prøver seg.

Ikke lei, jeg nei :tunge1:

Skrevet

Så morsomt at du laget denne tråden!! :klappe: ....jeg sitter akkurat og spiller gjennom diverse versjoner på Youtube.....Jeff Buckley, John Cale, Rufus Wainwright....og Allison Crowe. Fordi jeg leste tråden om den norske 11 åringen her på KG istad...

Og jeg fant ut at jeg IKKE er lei av Hallelujah....må ha hørt 7 forskjellige versjoner den siste timen. (Men jeg hoppet elegant over Lind &Co.s versjon....har liksom hørt DEN noen ganger før.)

Jeg LIKER :rødme: Leonard Cohen. Han har laget MANGE fine sanger!!!

Gjest Elastica
Skrevet

Det er bare Leonard Cohen som kan synge den slik at det låter godt i ørene mine.

De tre (eller var det fire?) eplekjekke fyrene som har radbrekket denne sangen med tenåringsstemmene sine og den malplasserte koringen burde blitt dyppet i tjære og rullet i fjær.

Sammen med Linni Meister.

Skrevet

Ja, eller i allefall godt på vei...

Den eneste som har tilført denne sangen noe etter Cohen er Jeff Buckley, etter min mening.

Gjest Elastica
Skrevet
Så morsomt at du laget denne tråden!! :klappe: ....jeg sitter akkurat og spiller gjennom diverse versjoner på Youtube.....Jeff Buckley, John Cale, Rufus Wainwright....og Allison Crowe.

Jeg LIKER :rødme: Leonard Cohen. Han har laget MANGE fine sanger!!!

Hmm. Må innrømme at jeg ikke har hørt alle disse versjonene.

Det er bare det at jeg ikke klarer å like versjonen til de fire gutta.

Mulig jeg finner noen jeg kan like av de pøbelsara nevner.

*lusker inn på youtube*

Skrevet
Det er bare Leonard Cohen som kan synge den slik at det låter godt i ørene mine.

De tre (eller var det fire?) eplekjekke fyrene som har radbrekket denne sangen med tenåringsstemmene sine og den malplasserte koringen burde blitt dyppet i tjære og rullet i fjær.

Jeg må bare si meg enig i tjære-og-fjær-straffen for de fire eplekjekkasene. jeg er ikke så sint på dem for det de har gjort med Hallelujah....jeg er derimot sint for det de gjorde med min yndlingssang over alle yndlingssanger...."Boys of summer". Jeg måtte gråte, og det var ikke av glede, da jeg hørte den.

Her er forresten en vakker versjon med sjefen sjøl...ser ut som om det er noen år siden..

http://www.youtube.com/watch?v=rf36v0epfmI...ted&search=

Skrevet
Hmm. Må innrømme at jeg ikke har hørt alle disse versjonene.

Det er bare det at jeg ikke klarer å like versjonen til de fire gutta.

Mulig jeg finner noen jeg kan like av de pøbelsara nevner.

*lusker inn på youtube*

Vi sees nok der også!!....jeg er der ennå. Akkurat nå er jeg ganske betatt av Allison Crowe's versjon....

Skrevet

Synd synd syns. Men desverre ødelagt permanent for meg! :tristbla:

Skrevet

Jeg syns fremdeles sangen er nydelig når det er Leonard Cohen eller Rufus Wainwright som synger den. Hører jeg Jeff Buckley eller firkløveret (som i bunn og grunn har laget en Jeff Buckley-kopi), slår jeg av. Jeg har aldri fikset Jeff Buckley.

Andre versjoner har jeg ikke hørt, men tror ikke jeg har særlig lyst til å høre dem heller...

Skrevet

Jeg syns versjonen til Espen Beranek Holm, Marit Voldsæter og gjengen er best jeg :popcorn:

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke jeg orker å høre en eneste versjon før om... tja. 10 år?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er utrolig glad i den sangen og jeg hørte GitarKopiDusteKameratene sin versjon før jeg hørte Jeff Buckley og må bare si at etter jeg skjønte at de hadde kopiert - nei regelrett plagiert - Jeff Buckley så har jeg ikke orket mer av dem. Men det er jo sånn Kurt Nilsen holder på med alt.

Jeg elsker fortsatt sangen - med Leonard Cohen.

Men så er jeg en stooooooor Cohen fan.

Skrevet

Off topic, men jeg mistenker at det blir mer belønning for de enn straff... ;)

Gjest Elastica
Skrevet
Off topic, men jeg mistenker at det blir mer belønning for de enn straff... ;)

Oops, den så jeg ikke før nå... :fnise:

Skrevet

Jeg synes cheese-versjonen er så langt fra den sangen Cohen skrev, at for meg er ikke originalen ødelagt. Heldigvis.

Lurer forresten på hva Peul McCartney tenker når han går inn i en heis på et hotell i Kuala Lumpur og hører "Yesterday" i lokal muzak-variasjon... Yesterday er visstnok den sangen det finnes flest coverversjoner av, og det aner meg at de fleste av disse er omtrent like sjarmerende som cheese-Hallelujah.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...