Gjest *marie* Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Synes det er helt umulig å finne invitasjoner jeg... Er det noen som har erfaring med å bestille fra utlandet? Tenker på om man kan bestille fra utlandet og trykke i Norge? Eventuelt noen som kjenner til steder der de kan lage invitasjoner på bestilling? Tenker da på håndlagde....
Nerdemamma Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg skulle også gjerne vite litt om dette. Det lille jeg har funnet har vært rådyrt, og ikke mer enn helt OK. Har hørt at hjemme lagde kort skal være så mye billigere, men den ene butikken jeg var innom var ihvertfall ikke billig.
Honey Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Sjekk e-bay eller danske og svenske bryllupssider. Kanskje det finnes noe der? Ellers så har jeg noen tips når det gjelder selvlagde invitasjoner: 1) Kjøp små hvite bokser (gjerne hjerteformet), skriv invitasjonen på små ark som rulles sammen og knytes med tråd og legg opp i boksen. Får å sette litt spiss på det kan du legge litt ris opp i for å illustrere tradisjonen med riskasting. Knyt en sløyfe eller gulltråd, som du valgfritt kan forseglet med lakk og stempel.Skriv navnet til de inviterte på boksen med f.eks. gull eller sølvpenn. Vet ikke om det blir så billig akkurat, men utrolig artig vri på invitasjon. 2) Kjøp billige nøytrale invitasjonskort fra Nille med flere i pakken (10 stk tror jeg). Disse har et vindu. Inn i kan du lime fast et ark hvor du har brukt pc´en til å skrive invitasjonen på. Dette arket kan med fordel være av finere kvalitet og i farge hvis du ønsker. I vinduet på kortet fester du brudeslørstoff på baksiden. Innenfor brudesløret inn i vinduet limer du et hjerte i f.eks. gull. Disse fås kjøpt i hobbybutikk som Panduro. 3) Wurst case; kjøp ferdige invitasjoner i bok/papirbutikk som du bare fyller inn viktig informasjon. Disse er nok det rimeligste alternativet og noen av de er ganske så fine.
Honey Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for supre forslag Honey Jo, bare hyggelig å være til hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Har du mulighet så ta en titt på Norway Designs i oslo!!!
Gjest Musica Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Vi lager våre på pc'n og skriver ut på litt tykke ark. 200 gr hvite ark, uten noe mønster i. Enkelt å greit. Kan sende deg bilde når vi blir enige med oss selv om hvordan de skal se ut
Gjest Linn24 Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) name='Honey' date='11.10.2007 (19:40) ' post='4949190'] Sjekk e-bay eller danske og svenske bryllupssider. Kanskje det finnes noe der? Ellers så har jeg noen tips når det gjelder selvlagde invitasjoner: 1) Kjøp små hvite bokser (gjerne hjerteformet), skriv invitasjonen på små ark som rulles sammen og knytes med tråd og legg opp i boksen. Får å sette litt spiss på det kan du legge litt ris opp i for å illustrere tradisjonen med riskasting. Knyt en sløyfe eller gulltråd, som du valgfritt kan forseglet med lakk og stempel.Skriv navnet til de inviterte på boksen med f.eks. gull eller sølvpenn. Vet ikke om det blir så billig akkurat, men utrolig artig vri på invitasjon. herlig forslag det med de boksene Honey. den likte jeg godt. tenkte du da at adr. skulle stå på esken også, eller skal den oppi en annen eske under sending? Vet ikke hva om skjedde her nå men. Endret 11. oktober 2007 av Linn24
Gjest *marie* Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Har du mulighet så ta en titt på Norway Designs i oslo!!! Er det den ved bussholdeplassen på National?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Er det den ved bussholdeplassen på National? Ja, det stemmer! De har permer med forslag der, så får du et lite inntrykk
Gjest *marie* Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Ja, det stemmer! De har permer med forslag der, så får du et lite inntrykk Tusen takk gjest
pinkybride Skrevet 13. oktober 2007 #13 Skrevet 13. oktober 2007 (endret) sjekk på e-bay der får du kjøpt invitasjonskit som inneholder alt du trenger for å lage invitasjoner. Ofte sett med invitasjon, konvolutter og noen mindre kort i samme stilen til å svare på. Disse små kan du jo f.eks bruke som bordkort. Nedenfor er det eksempel på en invitasjon som er elegant og lett å lage. Kjøp tykke hvite/ivory ark eller ferdige blanke hvite kort. Fest litt bred silkebånd i den fargen du liker (temafargen) og så tar du en liten kvadrat med tykk papir i samme farhe som kortet eller en annen og printer på deres Monogram eller annen tekst. Inni printer dere det som skal stå i invitasjonen. http://www.ssb2.net/members/watch/enlarge....gie_vanilla.jpg http://www.ssb2.net/members/watch/enlarge..../65198366_o.jpg her er noen flere eksempler på invitasjoner som er lett å lage selv: http://cgi.ebay.com/AwardWinning-WEDDING-I...bayphotohosting http://www.ssb2.net/members/watch/enlarge....09/isabella.jpg http://cgi.ebay.com/Custom-Layered-Wedding...bayphotohosting Endret 13. oktober 2007 av pinkybride
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå