Gå til innhold

Noe godt til rødvin

Gjest Pet ii

Anbefalte innlegg

Jeg skal servere rødvin med noe snacks-aktig til kjæresten i morgen kveld. Ikke ost og kjeks (litt lei det) og heller ikke grønnsaker med dip eller tradisjonell snack som sjokolade, peanøtter osv. Kjæresten liker ikke oliven. Har fått tips om ferdiglagd tapas fra f eks Meny. Er dette godt? Har ikke tid til å lage så mye selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til den ferdiglagde tapasen, så det kan jeg ikke si noe om, dessverre.

Hvis jeg skulle servert snacks og ikke hadde hatt tid til å lage i stand noe, ville jeg kjøpt noe av det følgende: god skinke (serrano eller parma), speket reinsdyrkjøtt, hel spekepølse av noe slag (morr, reinsdyrpølse, chorizo, fransk landpølse...), manchego, druer, cherrytomater, hermetiske artisjokker, godt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å matche ting til rødvin. Rødvin er ofte veldig dominerende og gjør at mye annet smaker relativt lite sammen med det.

Det avhenger selvsagt litt på vinen, men er den kraftig og har litt tanniner, så er søte ting fint å ha til.

Cola er jo godt til :-P men nå er jo det en drikke. Kanskje sjokolade duger? Litt søt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Det er vanskelig å matche ting til rødvin. Rødvin er ofte veldig dominerende og gjør at mye annet smaker relativt lite sammen med det.

Det avhenger selvsagt litt på vinen, men er den kraftig og har litt tanniner, så er søte ting fint å ha til.

Cola er jo godt til :-P men nå er jo det en drikke. Kanskje sjokolade duger? Litt søt frukt.

Smaken er antakelig forskjellig, men for min gane passer rødviner med kraftige tanniner til rødt kjøtt, feks vilt, ikke til noe søtt, og ihvertfall ikke til cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er antakelig forskjellig, men for min gane passer rødviner med kraftige tanniner til rødt kjøtt, feks vilt, ikke til noe søtt, og ihvertfall ikke til cola.

Ja.. Jeg synes rødt kjøtt er søtt jeg. Men jeg prøvde å tenke i baner av dessert eller snacks til.

Men altså kjøttet bestemmer nødvendigvis ikke fargen på vinen. Man drikker det man liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...