Gå til innhold

Er det greit å brenne CDer med musikk som er lastet ned fra nettet?  

1. 1. Er det greit å brenne CDer med musikk som er lastet ned fra nettet?

• Ja
      35
    • Nei
      3

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og nei.

Er det noen av favorittbandene mine kjøper jeg alltid plata, men er det noe jeg bare skal høre på et par ganger laster jeg det ned.

Gjest Admin'C
Skrevet

På at godt stereoanlegg hører du godt forskjell mp3 eller ogg vorbis er ikke god nok kvalitet (tenker da 128kbs) ei heller wma

Skrevet

Helt ok er det vel ikke, men jeg gjør det for det... Derfor blir mitt svar "ja, men nei" eller "nei, men jo."

Jennifer

Skrevet

brenner ja.. Når brenneren vil virke.. Den lever sitt eget liv..

Skrevet

Her må bare jeg også svare Både JA og NEI.

Kjøpte meg ny brenner for ikke lenge siden og den er Super!!

koldbruna :vinke:

Gjest Donna
Skrevet

har ikke brenner - men laster ned - og ja - jeg ville brent om jeg kunne .....musikk er alt for dyrt :-?

Skrevet

Tja, enn så lenge er det lov å laste ned musikk til eige bruk, faktisk. Å dele musikk du ikkje har rettighetar til over internett er det verre med... (Eller om du HAR rettighetar, men musikken er registrert hjå TONO. Huff - byråkrati; er ikkje alltid musikkindustrien samarbeider med artistane...)

Skrevet

Jeg laster ned og brenner musikk. Synes også at musikken er alt for dyr.

Når jeg laster ned og brenner cder så får jeg den musikken jeg vil ha på den, og ikke en masse annet møl som jeg ikke hører på.

Skrevet

Har gjort det før og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen!

Som en annen nevnte så er det greit å få bare de sangene man liker.

Er det snakk om et band jeg liker veeeeldig godt så kjøper jeg cd`en.

Gjest ButtHead
Skrevet

Synes det er helt greit å laste ned enkeltsanger fra nettet. Men jeg laster aldri ned hele cd'er, i allefall ikke av favortittbandene mine. Men det er ikke alltid jeg finner det jeg leter etter heller da, har søkt på "Rolf Graf med runaway" både på Kazaa og Winmx, men uten å lykkes. Så hvis noen vet hvor jeg kan få lastet ned denne sangen, blir jeg glad :)

Skrevet

Har akkurat brent 3 CD med musikk jeg skal ha med på Påskeferie.

Jeg får akkurat den musikken jeg vil ha og synes det er helt greit...få skrupler med andre ord !

Gjest Admin'C
Skrevet

God tur da, merker jo ikke så mye forskjell på en boomblaster eller hva du bruker.

Skrevet

Takk Admin`C ! Jeg synes CD`platene jeg brenner blir bra jeg... og jeg gleder med til å sitte i solveggen og høre på masse heftig musikk fra min

boomblaster. God Påske til deg !

Skrevet

MP3 er ikke noe for meg. Lyden er så dårlig at jeg ikke kan bruke dette til noe som helst.

Jeg er MEGET glad i musikk og må ha dette så realistisk som mulig. Når du går "igjennom lydbildet" for å skifte LP-plate !, har hverken CD eller DVD-Audio en sjanse !.

LP-er er MER robuste en CD-plater på MEGET gode anlegg. For CD-spillere har et feilkorrigeringsfilter som "slår inn" ved riper og da blir lyden mer grøtete og feilaktig.

Lyden på CD går ikke lenger ned enn 22 Hz og ikke høyere en 18.7KHz (14 Bit info + 2 kontrollbit). Nicam Stereo på TV er 12 Bit !

Pick-up'n på platespilleren min starter på 5 Hz og begynner å falle ved 100 KHz !. Det er mer enn 32 Bit som våre ører er definert som ved fødslen.

Når du hører på klassisk musikk eller en blåserseksjon med fullt "trøkk" har ikke CD-mediet en sjans, for det er ikke nok "step" i den digitale konverteren til å gjengi dette HELT og FULLT.

Det er mange som sier at hørselen svekkes ved alder og det er sant med forbehold. Vi som er HI-FI freakere spiller IKKE høyt, trener våre reseptorer med anstrengelser osv. Derfor har sarte og følsomme pasasjer i musikken en fortreffelig måte å "knuse" alle formater som forsøker å "juksa lite".

Et spørsmål til slutt, hvorfor bruker DJ's maxisingler (Maxi'er er den beste lyden noensinne, 45 rpm med DE spora.)

Skrevet

Nå er det jo egentlig ulovlig å laste ned musikk fra nettet. Men jo, jeg gjør det, og som starie sa - er det bandet jeg liker, kjøper jeg CD-en. MYE bedre kvalitet. :)

Skrevet

Er det en cd jeg absolutt må ha, så kjøper jeg originalen.

Vil jeg ha enkeltsanger, så laster jeg ned mp3'er.

Vil jeg lage en cd med sanger jeg har lastet ned, så gjør jeg det også. Praktisk siden jeg da kan velge hvilke sanger jeg vil ha med på en og samme cd.

Når det gjelder kvalitet, så er det opp og ned med både originalt og kopi synes jeg.

Skrevet

Synes det er greit, men ikke om det er "fattige" artister. Da synes jeg man bør komme seg til butikken og få kjøpt platen deres! Med de store stjernene tror jeg ikke de vil savne 50 kr for den platen du måtte finne på å laste ned, brenne og å høre på når du måtte ønske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...