Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hva ville dere gjort? Jeg bor sammen med ei hyggelig jente, og mens hun er bortreist, har jeg fått låne regntøyet hennes. Hun har ei regnkåpe som hun er kjempeglad i, og jeg synes også den er kjempeflott. Ønsker meg slik selv, men den er utsolgt... Men jeg fikk altså lov til å låne den nå mens hun var borte, og det har regna her... Jeg har behandlet den med største forsiktighet. Så var det ei jeg hadde kollokvie med som skulle ned i byen og hente ei bok for meg. Det pøser ned i Bergen nå, og hun hadde ikke regntøy. Hun spurte om jeg kunne låne henne regnkåpa, og jeg plumpet ut med et ja. Nå har jeg fått den igjen, og ser det forferdelige: Glidelåsen er ødelagt! Når jeg drar den sammen, så går den fra hverandre igjen. Og venninna mi kommer i morgen!! Jeg vet nesten ikke hvem hun var, hun som lånte den, kåpa er utsolgt, venninna mi blir rasende... og... HVA SKAL JEG GJØRE??
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Finn noen som kan sy på en ny glidelås. De kan sikkert anbefale noen til å sy der du kjøper glidelåsen.
Gjest *smak* Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ville fortalt det sånn det var, man kommer alltid lengst med å fortelle sannheten. Så kunne du jo tilby henne et beløp som erstatning?
Rosalie Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Fortelle hene hva som skjedde, og levere inn kåpa til skredder for utbytting av glidelås. Så lenge de ikke er rift i selve regntøyet blir den god som ny!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ikke noe problem. SÅnne ting kan skje. Trenger ikke fortelle at du lånte den bort da. Men at det bare skjedde da du skulle lukke den. Si at du leverer den til en sydame som skifter glidelåsen. Kan ikke koste all verden vel... Jeg hadde ikke blitt sur da i alle fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå